Baby kijkt tv!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Mijn dochtertje kijkt ook baby tv ... vind het geen probleem , net voor het slapen gaan doe ik het niet omdat ze dan teveel prikkels krijgt maar voor de rest maak ik er geen drama van ...
     
  2. sim

    sim Niet meer actief

    bovendien leer je samen erg leuke liedjes! ze leren dingen herkennen, het is echt een heel leuk concept!

    *heb m er zelfs wel eens opstaan als elijah slaapt en ik ben aan het forummen*

    "vandaag ben ik jarig en is het feest, falderiefaldera, mijn vrienden zijn al op bezoek geweest...." :)
     
  3. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is ook gek op de TV, ach, zet hem er niet voor maar als hij kijkt als hij in de box ligt..laat hem lekker liggen! Als ik alles moet laten wat afgeraden wordt, kan ik Tijn net zo goed in een glazen kooitje zetten!

    kus miek
     
  4. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    "vandaag ben ik jarig en is het feest, falderiefaldera, mijn vrienden zijn al op bezoek geweest...."


    jaaa die vind Sara ook zo leuk , dan begint ze gelijk te lachen en te mompelen ... ook dat liedje van " waar is opa , waar heeft hij zich verstopt " maar het ergste is nog dat je die rotliedjes zelf de hele dag in je hoofd hebt zitten :(
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    waar is opa! ligt ie in de kist (hoe vind je die zin :confused: )

    vind die van dat gat in het midden van de zee zo leuk! en die 5 eendjes, je loopt er inderdaad zelf ook de hele dag mee in je hoofd :D
     
  6. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun mag tv kijken smorgens na zijn fles...mits deze goed gedronken is...zo niet dan gaat hij naar de box om te spelen
    het is dan nog een stukje sesamstraat, Hopla en Brum daarna vidn hij het zelf al niet meer leuk en gaat hij spelen

    en om half 6 kijkt hij naar sesamstraat...hij is dan moe maar nog geen bedtijd en dan zit hij lekker in zijn wipper t ekijken en heeft de grootste schik om Elmo en Bert en Ernie...

    vandaag heeft hij toevallig voor het eerst teletubies gekeken, normaal slaapt hij om die tijd half 2, maar hij vond het geweldig...dus als hij weer eens wakker is mag hij dat ook kijken.....

    meer ziet hij niet....vind hij zelf al geneens leuk...

    dus laat lekker kijken maar hou het wel in de perken je merk het zelf wel aan je kindje wat hij wil en of hij het kan verwerken.
     
  7. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Als je zelf de gulle middenweg vind, is er m.i. niets aan de hand. Alles met mate.

    Eten moet je ook met mate, drinken ook. (drinken geldt voor volwassenen! niet dat men gaat denken dat ik glenn drank geef. :) )
     
  8. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa kijkt geen babytv o.i.d. Wel heb ik 's ochtends tijdens de eerste fles op bed de tv aan. Dan kijkt ze wel eens mee.
     
  9. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Nou Fatih vindt de tv helemaal geweldig, ik heb ook baby tv en Nick Jr, hij ligt helemaal dubbel van het lachen als hij het ziet. Ik vind het alleen maar leuk als hij zich zo vermaakt. Het is overigens wel eens handig als je bijv even in keuken staat of de was ophangt.
     
  10. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Als ik haar voed dan heb ik altijd de tv zachtjes aan maar ze kijkt er niet naar tijdens het eten. Af en toe als wij zelf tv kijken dan spiekt ze weleens mee maar ik zet haar dan in een wipstoel zodat ze de tv niet ziet.
     
  11. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Dankjewel voor alle reacties!

    groetjes
    Ozzy
     
  12. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Het schijnt dus niet uit te maken of de beelden lanzaam gaan:
    Ze benadrukt dat de kleintjes gewend zijn alles op te zuigen, letterlijk en figuurlijk. "Alles gaat erin, zonder dat er sprake kan zijn van duiding en interpretatie. Een springende bal, hoe lief en zoet ook getekend is voor een baby een kleurvlak dat op en neer springt. Ze weten dus niet wat ze zien." Toch blijken de ouders Baby TV wel degelijk te waarderen, zo blijkt uit een onderzoek van drie studenten Media en Journalistiek van de Erasmus Universiteit.

    Obesitas en ADHD spreken elkaar niet tegen hoor! ADHD gaat niet per definitie gepaard met 'druk' gedrag. Maar ook met impulsiviteit en bijvoorbeeld concentratieproblemen.

    Daarnaast hoeft niemand zich hier te 'verdedigen', ik laat mijn kind geen tv kijken (voorlopig niet althans)

    Hoop dat je wat aan de antwoorden hebt Ozzy!

    Groetjes Six
     
  13. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik let er nu meer op en hij heeft vandaag geen tv gekeken:)
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin mag doordeweeks nu van ons sesamstraat kijken en niks anders..
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    ADHD is een stoornis die ALTIJD gepaard gaat met hyperactiviteit (druk gedrag) de stoornis die jij bedoeld is ADD, maar die wordt niet zo snel getriggerd door de tv.

    Ik denk idd dat de tv ADHD stimuleerd. In het eerder genoemde artikel dat gequote wordt staat dat ieder uur tvkijken de kans op ADHD met 10% verhoogd, dat betekend niet dat een kind na 10 uur kijken 100% kans heeft op ADHD, maar als hij/zij 1% kans heeft op ADHD heeft hij na 1 uur 1,1% kans, na 2 uur 1,2% en na 10 uur 2%.
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve kijkt graag teletubbies en de tweenies haha
    Ze vindt het geweldig en klapt dan ook steeds in dr handjes haha
    Zo mooi om te zien!
    Ik laat haar verder niet echt tv kijken want ze is nog zo jong en verder is er niet echt veel op tv voor ze maar heb bv wel hele leuke dreumes dvdtjes en dat vindt ze ook erg leuk!
     
  17. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik verbaas me erover hoeveel baby's er tv kijken!
    Ik had er nog nooit over nagedacht dat een baby dat leuk zou vinden.

    Hier zet ik Bram in ieder geval niet voor de tv, dat vind ik niet echt nodig op zo'n jonge leeftijd.
     
  18. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik zet ze best wel eens voor de tv, soms zijn ze op geen enkele andere manier stil te krijgen.... Ik zet dan de dvd van muis op en dat vinden ze geweldig! Tussendoor kijken ze naar elkaar of naar mij als ik tegen ze praat, dus helemaal in de tv gedoken zitten ze niet echt.
    Soms lukt het gewoonweg niet om twee kinderen tegelijk te vermaken en stil te houden, dan is het 1 voor de tv en 1 op schoot met een knuffeltje o.i.d.

    Ik zie hier echt geen fouts in hoor, zolang ze geen uren erachter zitten is er toch niets aan de hand!
     
  19. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Overdag heb ik de tv zo wie zo niet aan, maar ikzou hem ook niet uitzetten.
    Yildiz keek ook wel eens tv toen ze kleiner was en nu mag ze iedere ochtend teletubbies zien en zandkasteel.
    En in de avond sesamstraat nou ze vindt het allemaal geweldig! gewoon met mate (zoals met alles ;) )
     
  20. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Sorry hoor, maar wat een gezanik. Ik geloof bijna niet dat er iemand zijn kind de hele dag voor de tv zet. Daar heb je zelf toch ook geen zin in? Het zal heus niet goed zijn maar dat geldt voor onnoemelijk veel andere dingen ook en misschien wel meer. TV kijken is op deze leeftijd ook geen toevoeging maar een afleiding. Ik kies voor Bas(bijna 4) dan teletubbies zodat Sam 'veilig' mee kan kijken. Kan me dan ff niks schelen dat hij geen Bal ziet maar een ronde kleurexplosie. Ik zet dan namelijk de TV aan omdat ik ze even kwijt moet, niet voor de educatie! Dan pak ik wel een boek. Niet voorlezen brnegt minstens net zo veel schade/achterstand te weeg en daar zeurt niemand over! Dat daardoor kinderen bijna als analfabeet opgroeien is wel OK blijkbaar tegen woordig
     

Deel Deze Pagina