baby klakt met tong tijdens drinken fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    hi,

    Mijn zoontje klakt met zijn tong tijdens het drinken van zijn fles. Hij is nu 6 weken oud en doet dit pas sinds een week ongeveer....
    Hij drinkt uit de difrax-fles (heb hier ook een onderwerp over open staan)
    Zijn er meer mensen met deze ervaring?

    Wat ook anders is sinds kort, is dat meneer na de boer halverwege de fles, de rest van de fles niet meer wil..hij kijkt heel vies als ik de fles in zijn mond doe (alsof hij kokhalst) en duwt hem met zijn tong weg.
    Geen idee of het samenhangt...Dit had hij nooit...hij drinkt al 'kleine' flesjes (120) en als hij daar vervolgens de helft van laat staan, schiet het ook niet op...vervolgens wil hij na een uur of wat wel weer drinken...
     
  2. FallenAngel

    FallenAngel Bekend lid

    23 jun 2010
    604
    10
    18
    Hoi Juffie Roos,

    Kijk eens in het mondje van je baby? Zie je daar (niet net na de voeding!) witte vlekjes? Klakken kan namelijk een teken zijn dat je kleine spruw heeft. Dat kan pijn doen, dus misschien verklaart dat ook dat de fles blijft staan als de ergste honger over is.
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klakken kan idd door spruw komen.

    Een baby houd de speen vast door een soort vacuum te creeren om de speen heen. Het loslaten hiervan hoor je en is het klakken.

    Klakken kan door pijn komen, maar ook prima doordat de voeding bijv te snel gaat. Doorgaans is tussen de 15 en 20 minuten goed, waarbij 15 minuten als minimaal gezien 'moet' worden en 20 meer ideaal.
     
  4. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Hij doet wel minimaal 20 minuten over de fles...misschien dan spruw?
    Zitten die plekjes alleen op de tong? Moet je daarmee naar de huisarts?
     
  5. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Spruw hoeft niet alleen op de tong te zitten. Het kan ook in de wangen zitten of op de lippen. Als ze er last van hebben, wat bij jouw zoon zo is, zou ik naar de huisarts gaan. Echt goede hygiene leefregels toepassen, iedereen binnen het gezin. Fles na elke voeding met heet water compleet grondig schoon maken. Fles bereiden? Handen wassen. Fles schoon maken? Handen wassen. Baby verzorgen? Handen wassen.
     
  6. FallenAngel

    FallenAngel Bekend lid

    23 jun 2010
    604
    10
    18
    Ter aanvulling: spruw is een schimmelinfectie in de mond
     
  7. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje doet het ook vanaf 6 weken, ze is inmiddels 3 maand en doet het nog steeds. Drinkt ook met moeite 120 en gaat halverwege ook tegenstribbelen dus heel herkenbaar.
    Ze heeft wel forse spruw gehad, heeft daarvoor antibiotica gehad en dat is al een hele tijd weg.
    Ze drinkt uit de dr Brown fles en doet wel 20 min over de fles.
    Geen idee waar het vandaan komt maar ze is super tevreden en groeit wel op d'r eigen lijntje mee dus maak me er niet veel zorgen over:)
     
  8. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik heb net de dr Brown-fles geprobeerd en hier doet hij het (nog) niet...
     
  9. Imrw

    Imrw Bekend lid

    1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Dan is dat misschien de oplossing voor jullie! Zou mooi zijn
     

Deel Deze Pagina