Wij hebben twee weken terug alvast wat luiers ingeslagen, de pampers waren in de aanbieding bij Etos. Maar je kon dus kiezen tussen Pampers new baby en baby-dry.. wat is het verschil tussen deze luiers? De "gewichtsklasse" is hetzelfde. Wij hebben van allebei maar wat gekocht, bij Etos konden ze ons ook niet uitleggen wat het verschil nou precies was... weten jullie het?
De newborn variant heeft een laagje erin zitten met een soort honingraat sturctuur waardoor de (borstvoedings)ontlasting beter opgenomen word in de luier. Mijn ervaring hiermee is dat als je iets te lang wacht met verschonen (doordat hij ligt te slapen) dat dan die hele laag aan zijn billetjes zit geplakt.. Met als gevolg een honingraatkontje,... Ik heb ze wel een tijdje gebruikt omdat ze de maat 1 niet hebben in babydry, hier tenminste niet. Maar ik ben vrij znel op de babydry overgegaan, ook omdat die goedkoper zijn. (zitten er meer in een pak voor dezelfde prijs)
Hier nu ook babydry en die bevallen ons super goed! Er zit meer in een pak voor dezelfde prijs dus ze zijn in verhouding goedkopen (en ideaal met onze tweeling), toen onze meiden naar maatje 2 gingen ben ik meteen begonnen met de babydry en ook deze pampers hebben een extra laagje om de urine en poep beter op te vangen en ik heb er geen enkel probleem mee gehad.
Nou ja zeg, hier zat ik gister nog te denken een onderwerp over te openen! Wij kwamen er pas veel later achter dat er 2 soorten zijn en hebben dus, helaas voor ons, vooral de baby dry ingeslagen. Wat bluesky schrijft, klopt inderdaad. Bij de New baby wordt de borstvoedingspoep goed opgenomen, bij de Baby dry loopt de poep vaak de luier gewoon uit . Dat extra laagje in de Baby dry is niet om de poep beter op te vangen (in ieder geval niet de borstvoedingspoep), wel de urine. Voordeel van de Baby dry is dat de billetjes droger blijven, voordeel van de New baby is dus voor ons dat de poep opgenomen wordt ipv in de luier blijft 'drijven'.