Juli uitgeteld. Lange of korte mouw?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MaBaD, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dames,
    Ik ben in Juli uitgeteld. Nu vraag ik me af, moet ik vooral lange of korte mouwtjes inslaan voor onze beeb?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ik heb vooral korte mouw.
    lange mouw vind ik zo onhandig

3. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik zou beide doen.
    Als je een kindje hebt wat zich niet goed warm kan houden dan baal je wel een beetje als je alleen korte mouwen hebt.. ;)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou paar van alles doen.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Beide inderdaad.
    De eerste dagen lange mouwen, daarna kijken hoe je kindje het doet er wat voor weer het is...

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja ik zou beide doen hoor, en dan zelfs met name lange mouw zou ik doen. Vooral in de kleinste maatjes. Het is hier toch niet zo vaak tropisch weer, vind korte mouwtjes bij die hele kleintjes toch best frisjes. Evt wat met laagjes werken, korte mouwen en dan een dun vestje erover ofzo.
    Mijn oudste is van juli en die droeg de eerste maanden alleen maar lange mouwen.

7. veense

veense Niet meer actief

pfff, hangt van het weer af.
    Die van mij lag eind juli 2006 in een romper zonder mouwen, en alleen als er visite kwam ging daar een jurkje overheen, zo heet was het toen. Maar dat hoeft dit jaar niet zo te zijn...

8. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Beide, of koop vooral korte mouw en 2/3 dunne vestjes voor erover.

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Lastig is dat hè! Zoontje is in Aug geboren. Eerste week alleen lange mouwen aan gehad, week erna alleen een mouwloos rompertje, was bloedheet toen. Dus ligt echt aan het weer..
    Zou sowieso voor de eerste dagen lange mouwen aanschaffen, ivm het zelf warm houden.
    Ik zou een paar dingen met lange mouw en een paar dingen met korte mouw kopen, zodra je weet wat voor weer het is heb je zo dingen bijgekocht.

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Korte mouwen en daar evt vestje over of romper lange mouw.

11. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Dank jullie wel allemaal.!
    Ik ga vanmiddag eens even lekker neuzen en neem van alles wat!

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    In juli is het niet altijd warm in Nederland, dus ik zou (ook) voor lange mouwen gaan. Is overigens ook lekker koel als het wel (te) warm is.

De overslagrompers van bijvoorbeeld Perit Bateau vond ik heel handig.

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    van alles een paar
    en mocht het nou niet zo warm zijn kan je altijd een shirt met lange mouwen en een vestje erover doen

14. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Ik zou ook allebei doen!
    Je weet maar nooit in nederland het kan ook heel slecht weer zijn!

15. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Zoontje is op3 juli 2012 geboren. Had bijna alleen maar korte mouw. In het ziekenhuis adviseerde ze toch echt lange mouw. Nu was hij ook maar 2300 gram dus weet niet of dat de reden was.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    inderdaad van alles wat. mijn oudste is in een bloedhete april geboren. iedereen liep in tshirt. zij lag met lange mouwen onder een dubbele deken met 2 kruiken. in die tijd heeft ze weinig tot niet met korte mouwen gelegen.

jongste is midden in de zomer geboren. ook die heeft voornamelijk lange mouwen aan gehad de eerste weken. ze moeten nog leren om zich warm te houden en dat wij het warm hebben betekend niet meteen dat hun het ook warm hebben.

korte mouw kleding kan je op koude dagen mooi combineren met een vestje of een lange mouw rompertje eronder.

17. lemontree

lemontree Niet meer actief

Mijn dochter is van juli, maar omdat het toch niet super weer was die eerste weken toch eigenlijk bijna alleen maar lange mouwen gebruikt. Na een week of 2 werd het wel te heet voor lange mouwen, dus toen in korte mouwen. Alleen van de rompers heb ik de lange mouwen versie echt amper gebruikt (ook niet toen ze ouder werd), die ik had waren met spaghettibandjes of kort mouwtje. En om eerlijk te zijn zal ik ook nu geen lange mouwen rompers kopen ondanks dat ik nu in oktober uitgerekend ben. Wat een gefrummel! Dan liever een vestje over een longsleeve bv.

18. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Dochter is aug 2012 geboren op de warmste dag, ik had veel korte mouw maar niks gebruikt. Ze moeten zelf nog leren zich warm houden dus toch vaak shirtje lange mouw. Rompers dan wel zonder mouw

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lange mouw!

Mijn dochter is in juli 2011 geboren. Het was toen prachtig weer maar zij had echt lange mouwtjes nodig. Eerst zelfs met een lange mouw romper er onder. Na een maandje kon ze eens een shirtje aan. Hoe leuk is het dan om zo trots als een pauw achter je kinderwagen naar de zeeman te lopen om nog twee shirtjes met korte mouwtjes uit te zoeken? Want weet je... Ik ga nu iets heel geks zeggen.... Ja, echt waar: de winkels zijn ook na de geboorte van je kindje nog open en ja... Ook dan verkopen ze babykleertjes!!! :D :D

20. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier ook een zoontje van augustus. En alleen maar lange mouwen aan gehad

Deel Deze Pagina