Mijn dochter van nu precies 5 maanden past eigenlijk niet meer in de maxi cosi. Wij hebben type Maxi Cosi Citi, het zitgedeelte binnen gemeten is 26 cm. Haar hoofdje past er nog prima in, maar bij haar schoudertjes is het echt krap aan. Ze zit echt een beetje samengeperst als het ware. Ze weegt nu 7 1/2 kilo en ik had gedacht dat ze nog wel een aantal maanden erin zou kunnen. Maar dat gaat dus echt niet. Hebben jullie dit probleem ook en welk merk of type autostoel zou dan groter zijn? Een gewone autostoel is nog geen optie, ze kan natuurlijk nog niet zelfstandig zitten en die zijn er ook pas vanaf 9 maanden. Wie heeft dit ook? groetjes Cat
Hier hoor je wel vaker dat er al vrij jonge baby's in een gewone autostoel gaan. Zelf heb ik het ook nog niet gedaan hoor, ons ventje past nog in de maxi cosi. Is 75 cm en weegt +- 9kg. Gaat nog perfect! Zelf zou ik ze zo jong ook niet in een gewone stoel zetten maar ik denk dat je dan geen andere optie hebt.
Ik denk inderdaad niet dat het goed is om haar al in een gewone autostoel te zetten, ik heb inmiddels ook maar een email gestuurd naar maxi cosi, om advies in te winnen. Cat
Ik ken dit type niet... Heb je inderdaad de zitverkleiner er al uit? 5 maanden is wel erg vroeg zeg! Is ze ook groot voor haar leeftijd dan?
Voor een autostoel moeten ze in ieder geval een goede hoofdbalans hebben, dus stevig het hoofdje rechtop kunnen houden. Onze dochter is met 7 maanden in een autostoel gegaan, dit i.v.m. erge wagenziekte door het achteruit rijden in de maxi cosi. Zij was voor haar leeftijd zelfs te licht en aan de kleine kant. Echter onze tweede weegt nu met 8 maanden ruim 8 kg. en is ongeveer 75 cm. Hij past nog prima in de maxi cosi cabrio. (wel zonder verkleiners uiteraard).
Ja de verkleiner is er al met 3 maanden uit gegaan. Ze is inderdaad erg fors voor haar leeftijd. Ze heeft al maat 74 van kleding, sommige rompers beginnen in die maat zelfs al weer wat krap te zitten. Ik snap er niets van dat ze al zo ongemakkelijk in de maxi cosi zit opgepropt, een winterjas heeft ze al niet aan in de auto, anders past ze er al niet eens meer in. Hoe kan het nou dat andere kindjes er nog wel gewoon in kunnen? Misschien dat ik wel een ouder model maxi cosi citi heb (2e hands) en ze een tijd terug wat krapper werden gemaakt, anders weet ik het ook niet.
isabella had rond die leeftijd ook zo'n gepropt effect in de mc. Tijdje later lag ze wat verder onderuit en ging het weer. Uiteindleijk heeft ze tot 80 cm en 9,5 kilo (was 11,5 maand)in de mc gezeten, toen maar overgegaan naar een gewone stoel ivm willen kijken.
Jayro is ruim 9 kilo en bijna 80 cm... Hij is ook al echt te fors en vindt het verschrikkelijk om in die maxi-cosi gepropt te worden. Morgen ga ik een nieuwe autostoel ophalen! Oh, voor 5 maanden vind ik dat wel nog wat vroeg... Er zijn ook stoelen die goed uit de test kwamen die groep 0+1+2 ofzo zijn... Dit is een voorbeeld, ze zijn er in verschillende prijsklasses, moet je maar eens google-en. Concord Driving Ultimax Rock Autostoel | Alle kinderzitjes direct leverbaar
Mijn dochter is 4,5 maand en zo'n 8 kilo. Ook een flinke dame dus. Ze heeft ook niet echt veel ruimte meer in de mc. Maar ik 'schuif' altijd een beetje met haar zodat ze zo comfortabel mogelijk zit. 5 maanden is wel heel vroeg voor een gewone autostoel! Heb je ook het kussentje bij de rug er al uit of is dat niet bij jouw versie?
Ik ken dat type MC niet, maar kan me niet voorstellen dat t zoveel zou verschillen met de nieuwere types? Zo extreem groot is 7,5 kilo bij 5 mnd toch helemaal niet? Mijn zoontje woog met 4 mnd 8 kilo en gaat nu pas (8 mnd en 11 kilo) over op een 'echte' autostoel. Heb je zowel de verkleiner als het hoofdkussentje eruit gehaald? Zijn bij de MC cabriofix 2 dingen namelijk, misschien bij de jouwe ook wel? Lastig hoor als t echt niet past, misschien dan toch een MC cabriofix kopen? Een gewone autostoel zou ik op die leeftijd echt nog niet doen.
Ik had al geschreven dat ik de verkleiner al met 3 maanden eruit heb gehaald, dus dat is het niet. Het gaat hier denk ik ook niet zozeer om de kilo's, maar om de grootte van het lijf van mijn baby. Zij is erg fors in haar schouders en lengte, waardoor de maxi cosi gewoonweg te krap wordt rond de schouders. Het kan nog wel, maar niet meer voor lang en dat baart me wat zorgen. Ik weet dat ze nog niet in een gewoon autostoeltje kan, ik vraag me wel af wat dan het alternatief gaat worden en of er ruimere maxi cosís bestaan. Volgens mij is de maxi cosi type cabrio wat ruimer? Hopelijk krijg ik van maxi cosi daarover een mail terug en kunnen zij mij verder helpen met dit probleem. Ik zal hun antwoord ook wel even hier neerzetten, aangezien blijkbaar meer moeders met dit probleem zitten. groetjes Cat
ik ben benieuwd wat ze zeggen en anders als je tijd hebt, gewoon eens met je kindje gaan 'passen' in de winkel. Kijken of je verschil merkt bij een andere maxicosi.
Eva was ook erg fors, brede schouders ook. In de maxicosi (cabrio) zat ze ook al snel opgepropt. Ik vond het helemaal niets en het er vooral sneu uitzien, maar je zal wel moeten... Hier met 9/10 maanden overgegaan naar een volgende autostoel. Ik geloof dat de citi inderdaad een stukje smaller is, dus dan zit je eerder met dit probleem. Maar vaak maken de ouders er meer een probleem van dan de kindjes . Eva vond het meestal wel prima in de maxicosi, terwijl ik het er dus sneu uit vond zien.
Hoi, ik denk dat het komt doordat je een tweedehandse hebt. De oude modellen MC gaan tot 9 mnd/9kilo en daar past Thirza ook niet meer in (wij hebben een nieuwe en kregen er toen van iemand ook nog een tweedehandse bij). Thirza zit ook in maat 74 en weegt ruim 9 kilo inmiddels. In de nieuwe MC cabriofix past ze nog steeds. Niet heel ruim meer, maar het kan nog prima, (die gaat ook tot 13 mnd/13 kilo).
Het is helemaal geen overdreven groot kindje onze Miley weegt dik 8,5 kilo en is boven de 71 cm (maatje 80 vanwege haar lange bovenlijf) en past er nog gewoon in hoor, zolang ze met hun hoofdje ONDER de bovenkant uitkomen is het goed, de beentjes maken niet uit... Het zal idd wel komen doordat je een oude MC hebt zoals Rozemarijke zegt.. Misschien kan je kijken naar zo'n autostoel waar je van 0-18 kilo in kan (dus alletwee) dan kan je een nieuwe stoel kopen waar je nog wel even mee doet ..
Ja ik denk ook dat het meer ligt aan het oudere model maxi cosi dan aan mijn kindje, ook omdat in een maxi cosi toch heel wat grotere kinderen dan mijn dochter moeten passen! Ik ben inmiddels ook maar eens op marktplaats aan het shoppen voor nieuwere modellen. Cat