Hallo allemaal Ik heb jullie advies nodig. 12 December ben ik uitgerekend van ons tweede kindje. Nu zie ik overal al leuke kleding hangen maar nu is eigenlijk mn vraag wat is het handigste maatje voor een jas. Zodat het er niet binnen een maand is uitgegroeid en dus weer een nieuwe moet kopen.. Graag hoor ik van jullie.
Geen jasje!!! je kunt veel beter een lekker (gevoerd) vestje kopen. Zit veel lekkerder!!! en dan maatje 56 en 62
Mijn dochtertje is van oktober. Ik had toen maat 56 en toen ze daar uit was kon ik nergens meer winterjassen of dikke vestjes vinden (begin december) Uiteindelijk ben ik nog geslaagd voor een jasje maat 68. Ik zou dus voor een vestje/jasje maat 56 en 62 gaan. Twee is sowieso handig voor als hij/zij de ander onderspuugd.
Ik heb hetzelfde dilemma, maar heb dus toch gekozen voor het vestje, want ik heb op de maxi cosi een voetenzak, en als je daar je kindje in hebt met ook nog eens zo'n dik gevoerd jasje, is het naar mijn idee een beetje te warm, en als het echt flink vriest ga je toch geen uren buiten lopen met je kindje die net een paar weekjes oud is... Ik heb nu een vestje in maat 50 (niet zo heel dik) en een dik vestje in maat 56 en zoek nog een dik vestje in maat 62
Vest. Over het algemeen liggen ze in de wagen ook nog wel met een dubbele deken. Dan nog een lekkere kruik erbij.
waarom niet?? als het droge vorst is? heb ik wel gewoon gedaan, vestje aan, eventueel in een doekwikelen(had een wikkeldoek) kruikje in de wagen deken erover, wind ding erover(weet niet precies hoe dat heet) en gewoon lekker gaan wandelen. ik zit juist in de dilema nu heb je volop wintermode, maar ik heb geen idee of mijn dochter dan 80 of 86 aan kan, straks in de winter heb je de zomer collectie
Nou ja ik woon niet zo gunstig wat betreft wandelen, ik woon aan een groot water en dat is negen van de tien keer veeeeel wind, niet echt lekker om te wandelen in de winter. Ja een klein half uurtje, maar dat is het ook wel, terwijl ik écht veel wandel buiten, vond ik het afgelopen winter niet zo geweldig met die vrieskoude wind. Maar ja ieder zijn ding he? Ik persoonlijk zie mijzelf niet urenlang wandelen van de winter met pasgeboren kindje...
toen ik zwanger was van mijn dochter had ik een heel leuk jasje gekocht maatje 62, had zo van ze moet er de hele winter in, was 2 dec uit gerekend, uit eindelijk kwam ze 10 nov ,en heeft het jasje nooit aan gehad was dr veelste groot.
Tja, het blijft een beetje gokken. Ik had een jasje maatje 50, daar was ze snel uit. Maar uit 56 ook, viel klein. We heb ik veel plezier gehad van een heel pak van de H&M, met voeten en wantjes eraan. Mag ook wel een beetje ruim zitten.
Ik ga ook voor een vestje voor de winter. Lijkt me veel lekkerder zitten voor zo'n kleintje en inderdaad ze zit bij mij vooral in de zak van de maxi-cosi en bij de wagen heb ik ook een voetenzak en als ze nog in de bak ligt, dan lekker dekentje erover ofzo.
Nou ik heb nu een gevoerd vest liggen van Mexx nou knap als hij het daar koud in krijgt dat ding is dikker dan menige jas. Ik heb een bloedhekel aan mutsen en dat zit meestal wel op een babyjas. Want als je die muts van die jas naar beneden doet dan zit het in zijn nekje gepropt of het ligt in de weg voor zijn gezichtje. Ik heb lekker een leuke losse muts gekocht, veel comfortabeler. Om even ontopic te blijven : Jas/vest vanaf maat 56 is prima. Zou hem wel in alle maten aanschaffen (dus 56,62 etc.)
Hoi hoi Ik had voor mijn zoontje een skipakje gekocht die is van november maatje 62 was in het begin wel wat te groot maar kon er wel de hele winter mee doen. En is lekker makkelijk gewoon nog een dekentje er over als het echt koud is en als het wat minder koud was dekentje er af want we weten het hier maar nooit met onze winters de tijden dat het echt vroor die komen bijna niet meer voor haha groetjes
Hier verschillende gevoerde vestjes gekocht in 50/56/62, zoontje wordt geboren in oktober als het goed is. Als hij daar uit is zal het weer maart/april zijn en denk dat ik ook dan geen jas meer nodig heb. Eerste winterjas zal bij ons komen als de beeb 1 jaar is.
Mijn dochter is in decemebr geboren, en ik had een jas maat 56 gekocht. Nou, wat een onding, ze kon zich er niet in bewegen. Dus na 1 keer aanproberen nooit meer gebruikt . Ik had een lodger shelter voor in de maxi cosi en gebruikte die ook in de wandelwagenbak. We hadden een strenge winter met -10°c, en toen deed ik de kleine in gewone kleertjes in de shelter, en daar overheen nog een dekbedje (speciaal voor in de kinderwagen). Dat was allemaal warm genoeg. Toen het iets minder koud werd, kreeg ze een vestje aan met een dekbedje erover....... en toen het nog iets warmer werd een dekentje ipv dekbedje. Een kruik MAG je trouwens niet in de wandelwagen doen, is echt gevaarlijk. De warmte kan niet weg, de kleine gaat zweten en vat kou. Door het rollen kan ie overal terecht komen..... enz. Wel kan je de wandelwagen voorverwarmen met kruiken.
Julia is 2 weken geleden geboren (echt mid-zomer kindje dus) en ik heb alleen een vestje in maat 56 voor haar van te voren aangeschaft. Maat 50 is vaak wel passend de eerste weken, maar juist een vest/jas doe je overal overheen en ik heb dus juist daarom vanaf maat 56 gekeken. Nu heb ik een dik vest gekregen in maat 68, maar ik weet niet of ik van de winter nog een jasje koop in maat 62. Misschien is ze daar dan alweer uit en dat vind ik dan een beetje zonde. Het ligt er ook heel erg aan hoe snel ze groeit en hoe groot de kleertjes vallen! Oh, en bij baby/kinderkleertjes kun je vaak ook wel winterkleren nog in de winter kopen hoor!