Ideetjes? Iemand?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mariya, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Waarom is het toch zo moeilijk om een babykamer in te richten wanneer je het neutraal wil houden? (dus niet speciaal voor een jongetje of een meisje)

Ik heb dus creme-kleurige meubeltjes, (nog) witte muren, maar weet echt niet welke kleur ik erbij kán combineren. Gewoon simpel houden, creme-achtig/beige? Iemand ideetjes? Welke kleur ik de muren kan doen, of de andere spulletjes die er nog bij komen?

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog iemand die een neutrale babykamer wil hebben. Wij hebben gedacht om chocoladebruin te combineren met één muur in het olijfgroen met een leuke print, en dan de afwerking in het groen. Ik vind dit kleur niet bepaald geslacht-gebonden. Onze meubeltjes zijn klassiek wit.

Liefs Stephanie

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik wilde in het begin graag beige/taupe kleuren in de babykamer, maar dan werd het wel erg saai.

Wij hebben witte muren en honing kleurige houten meubels. Nu gaan we waarschijnlijk een paar grote mosgroene ballonnen op de muur schilderen met eventueel nog een tekst er in, en wat groene accenten.

Wij willen niet weten wat het wordt, en we zijn sowieso niet van die roze/blauwe types. Liever dus neutraal en dit lijkt nu heel leuk. Ik weet niet of het echt heel leuk wordt, en misschien maken we er straks wel heel wat anders van, maar voor nu lijkt dit ons idee. Misschien heb je er iets aan!

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Wij hebben ook een neutraal kamertje gemaakt. Hoewel we wel voor blauw behang hebben gekozen op de muur. (we weten ook niet of het een jongen of meisje wordt) De bovenkant is blauw en de onderkant groen. Mijn mam zei blauwe lucht en groen gras ;).Er tussen zit een groene behangrand met eendjes en lieveheersbeestjes. Verder zijn de meubeltjes creme. Ook de gordijnen heb ik rustig gehouden. Zo is het wel echt een kinderkamer, maar niet echt heel erg druk.
    Maar ik snap dat je het erg lastig vind om kleuren te kiezen. Zeker als je het neutraal wilt houden, omdat je niet wilt weten of het een jongetje of meisje wordt.
    In ieder geval veel succes met het uitzoeken van van alles.

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb heel veel kleurtjes, dat is altijd goed. de muren zijn lichtgroen, verder veel geel, oranje en groen. er zit ook wel wat roze/ rood/ blauw etc. bij. verder veel met beestjes enzo.

ik vind licht (pastel of iets donkerder) geel of groen heel leuk voor een baby, en het is heel neutraal!

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind rood een leuke kleur voor allebei. Bruintinten ed kunnen ook wel, maar dat vind ik voor een babykamer toch minder leuk.

7. lvdm

lvdm Niet meer actief

Wij hebben ook een neutraal kamertje, ook al weten we dat we een meisje krijgen.

Ik vind al die drukke, felgekleurde kamertjes die je tegenwoordig zoveel ziet zelf erg lelijk en het lijkt me ook niet fijn voor de baby. Een slaapkamertje moet een plekje zijn waar ze tot rust komen en heerlijk kunnen slapen, lijkt me niet prettig met felle kleuren om me heen. Maar goed ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)

Daarnaast houden wij zelf niet van een 13 in een dozijn kamertje, we houden meer van eigentijds design.
    Wij hebben de muren gewoon cremekleur, een wit bedje en een commode in een paarswitte tint. Aan de muur tegenover het bedje en de commode komt een speciale schilderijenplank over bijna de hele lengte van het kamertje met daarop kunst in rustige pastelkleurtjes. Als ze wat ouder is kunnen we daar kunst neerzetten met wat fellere kleurtjes. Ik kan helaas geen foto's plaatsen omdat ze te groot zijn.

Ik zou de basis van de kamer rustig houden en met wat accessoires een beetje kleur erin brengen. Maar nogmaals, ieder heeft z'n eigen smaak dus het is lastig om iemand anders tips te geven; het moet maar net je smaak zijn!

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wit met zilver/zilvergrijs.... zie mijn album. Vind ik voor zowel jongetje als meisje errug leuk!

Liefs Monique

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij wisten ook dat we een meid kregen, alleen wel een neutraal kamertje.

2 muren waren chocolade bruin, 2 creme. Met oranje accesoires. Beetje retro. Alleen dan in een nieuw jasje ;)

Wij hebben witte strakke meubels.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wat dacht je van Limegroen of geel. Kan heel goed voor beide geslachten.

11. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Oh dankjullie wel voor de ideetjes! Ik zit hier echt met een big smile, omdat ik echt op ideetjes ben gekomen (nu hopen dat ik niet weer ga twijfelen).. Gelukkig heb ik nog eventjes, maar wil wel alvast wat ideetjes opdoen en misschien al verven zodat de verflucht er ruim van tevoren uit is..

Chocoladebruin en creme lijkt me een hele goede combinatie voor ons, omdat we creme-kleurige meubeltjes hebben en een zelfde kleur tapijt!

De kleur haal ik dan wel uit de knuffels en de extra's die in de kamer komen te staan.

Zo moeilijk, maar wel heel leuk! :D

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook hier neutrale kamer! wij hebben 1muur mooi bruin gemaakt en veel spulletjes worden groen(dat hele licht/fel/gif groene kleur)
    is niet voor jonge en niet voor een meid.

13. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Wij hadden een wit kamerje met lime kleurige accenten en toen het toen hij was geboren een jongetje bleek te zijn kochten we leuke blauwe jongens dingen

14. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Die éne bruine muur is echt een super idee en dan oranje of groene spulletjes erbij, echt leuk!

Deel Deze Pagina