Baby kleertjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door camuh, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Plaatje34

Plaatje34 Niet meer actief

Ik heb ook alles gewassen en gestreken in de kasten hangen.
    Al was het een hele klus :D heb nogal een voorraadje....
    Eerste kindje he, alles is zo leuk :p
    Waarom zou je het niet wassen?
    Het heeft ongetwijfeld een reden dat je alles wassen moet.
    Hygiene ,allergieen etc.
    Bij alles is voorkomen beter dan genezen hoor. :)

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik was al mijn kleding moet er niet aan denken om het aan te moeten doen terwijl god weet wie al aangezeten heeft of aangepast heeft. kinderkleertjes was ik 2 maal zonder wasverzachter omdat ik dat zo geleerd heb van mijn eerste. een baby is gewoon erg gevoelig.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier ook allergieén. mijn advies een goedkoop wasmiddel.en niet teveel gebruiken. hoe goedkoper het wasmiddel hoe minder parfum en troep erin zit en je wasverzachter buiten mikken da's de grootste boosdoener.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja daar begin ik ook niet aan hoor, ook helemaal niet nodig, bepaalde gevoeligheden CREEER je juist zo zelf, en wat wil je dan gaan doen, 6 maanden lang apart gaan wassen ofzo, neehoor hier allemaal gewoon in dezelfde was met zelfde wasmiddel en zelfs wasverzachter, mocht blijken dat ons kindje WEL een gevoeligheid heeft DAN PAS was ik het apart, maar bij de eerste nooit wat gemerkt ervan dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, een baby geeft al genoeg was..

Wat je evt kan doen als je niet alle kleertje op het huidje van je beebje wilt is de rompers WEL wassen dan kunnen de nieuwe kleertjes gewoon erop..

Ik heb wel alle lakens, onderlakens, handdoeken e.d. gewassen ivm vochtopname.. verder niets hangt al maanden in de kast met geurbuiltjes (das dan weer het voordeel van alles vroeg inkopen dat alles al een tijdje hangt zeg maar)

5. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Naast het feit dat er al een hoop (vieze)vingers aan het kledingstuk hebben gezeten voordat het bij jou in de kast ligt, is het ook zo dat het textiel waarvan het is gemaakt nog nooit een wasmachine van binnen heeft gezien (laat staan een draaiende wasmachine).
    Dat stuk textiel wordt tegenwoordig aan alle kanten machinaal bewerkt, dus echt fris is het kleding stuk niet.
    Dat het er wel schoon uit ziet is omdat het wordt behandeld met een soort waslaagje.
    Alle reden dus om nieuwe kleding (dus niet alleen voor de baby's) eerst te wassen.

Nog een tip: was het voor de eerste keer in koud water; het krimt niet en de kleuren geven niet af!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat niet alleen; katoen wordt zwaar bewerkt en bespoten met gif. Die naaisters in al die achterkamertjes in het verre oosten worden daar ook ziek van. En wat dacht je van de verf waarmee ze de katoen kleuren? Zitten stoffen in die hier in de blanke westerse beschaving allang verboden zijn!
    Dus ik was de kleertjes niet zo zeer voor allergieen (ze kunnen oom allergisch zijn voor het was middel), maar dus gewoon omdat ik het vies vind; idd ook al die handen die eraan hebben gezeten en de lange reis die het heeft gemaakt. Ik vind veel kleding ook stinken.

Om de bacterieen eruit te halen, was ik dus wel op 40 graden, maar laat de kleding dan wel een nacht in koud water staan, dan krimpt het ook niet.

Deel Deze Pagina