Hoi dames, Ik zie veel dekens die kleiner zijn dan 100x150 maakt dat wat uit voor de ledikant? Omdat je hem toch van beneden moet opmaken? Welke maat gebruikte jullie voor t ledikant?
In het ledikant gebruik ik zelf geen dekens meer maar alleen een slaapzak. Ze rollen en bewegen dan toch alle kanten op.
Ik zou een newborn niet in een slaapzak doen.... Onze ledikantdeken is 100x150. Welke andere formaten kom je tegen dan? Ik zou geen 75x100 wiegdeken in een ledikant gebruiken, die kun je minder goed aan de zijkant instoppen
Ik had in t begin in de wieg ook kleinere dekens (70x100 geloof ik), na 1 maand ging onze dochter al over naar ledikant. Daarna nog wel eens in de kinderwagen gebruikt, maar eens daaruitgegroeid (6mnd) die dekentjes dus niet meer gebruikt. Ik zou dus voor de grotere maat gaan, zeker als de baby meteen in ledikant gaat. Je kan de deken helemaal omslaan onder t matras zodat je wel laag kan opmaken.
Dan zou ik idd voor een grotere maat gaan. Ik ging er van uit dat je eerst een wiegje ging gebruiken.
Ik heb eerst de 75x100 overdwars in ledikant gedaan. De lengte naar de zijkanten zodat je goed kan instoppen.Zo kon ik kort opmaken zonder zo'n prop dekens onder de matras. Nu zoontje groter is gebruik ik de 100x150