Baby 6 maanden vaak ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beau floor, 12 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beau floor

12 jun 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een dochtertje van 6 maanden oud en is continu ziek.
    Het begon met een luchtweginfectie met 2,5 maand oud, daarna met 4 maanden de waterpokken, met 5,5 maand weer een luchtweginfectie, meteen daarachteraan weer. Veel hoesten met slijm, koorts en zelfs braken door het hoesten. Lijkt wel alsof we een abonnement hebben bij de HAP.
    Ze heeft een ouder broertje en allebei gaan ze 1 dag in de week naar het KDV.
    Ik vind het zo enorm zwaar op dit moment.
    Zijn er mensen die dit herkennen?

2. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Wat vervelend dat je kleine meid zo vaak ziek is.
    ik ken het helaas wel. Mijn jongste van bijna 3 heeft in de leeftijd van 6 maanden tot 2 jaar 3 longontstekingen gehad, 7 dubbele oorontstekingen, rs-virus, tich benauwdheidsaanvallen en ik denk minstens 13 AB-kuren. Inmiddels heeft hij buisjes en is zijn neusamandel geknipt, loopt hij bij de kinderarts en krijgt hij dagelijks een puffer. Sindsdien gaat het stukken beter, al heeft hij nog wel veel looporen gehad. We proberen nu de puffer af te bouwen, maar helaas is hij sind 2 weken weer terug op het oude niveau, vanwege weer flink benauwd en piepen.

Hij en grote broer gingen beide 3 dagen in de week naar een kdv, de oudste gaat sinds een jaar naar school. Maar hij heeft een paar oorontstekingen gehad en meer niet.

Het is zeker zwaar geweest, zorg ervoor dat je ook leuke dingen blijft doen. Niet alleen bezig zijn met de ziektes van de kids. Vanwege het rare weer het hele jaar al, is het ook ontzettend slecht voor gevoelige luchtwegen momenteel.

De "regel" is trouwens: 2 longontstekingen is verwijzing kinderarts.

Succes, hopelijk knapt ze snel weer op.

3. RM23

RM23 Lid

20 okt 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ja het klinkt herkenbaar! Met 3 maanden werd ons zoontje voor het eerst verkouden. En sindsdien hoest hij regelmatig. Hebben er met 6 maanden een antibiotica kuur voor gekregen. Toen ging het meteen een stuk beter. Maar toch heeft hij om de maand wel iets lijkt het. Hij hoest nu ook weer en flink verkouden. Volgende week wordt hij 9 maanden. Hij gaat 2 dagen naar de opvang. Daar pikt hij denk ook van alles op.

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ja, herken ik helemaal. Hier is het ook al 2 maanden feest. Valt niks aan te doen, via opvang en neefjes/nichtjes krijgt hij toch vanalles mee :( maar ben er onderhand wel een beetje klaar mee. Even doorbijten denk ik dan maar..

5. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Het heeft natuurlijk allemaal met haar immuunsysteem te maken, het enige dat je kunt doen is dat ondersteunen. Als ze ab heeft gehad, meteen een goede probiotica kuur er achteraan, om de darmflora te herstellen (daar zetelt de gezondheid :) als je bv geeft, dan gewoon alleen bv geven en geen bijvoeding (of alleen groenten) als je kv geeft, zoek een kv zonder toegevoegde suiker! In sommige merken zit extra suiker wat niet bevorderlijk is voor de weerstand. Zorg voor goede vitamine d druppels (goed merk) en geef geen suikers (brood, koekjes, pasta, etc.). Zoveel mogelijk buiten in de zon.
    Het is niet perse zo dat kinderen dingen 'gewoon' oppikken, ze komen overal in aanraking met nieuwe virussen en bacteriën en het is volledig afhankelijk van hun immuunsysteem of ze ziek worden of niet.

Antibiotica verwoest echt alles wat gezondheid brengt en na een ab kuur kunnen slechte bacteriën en schimmels heerlijk groeien, vooral als een kind ook suikers binnen krijgt. Zo kom je van de regen in de drup en blijven ze kwakkelen.

6. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Destijds was ons zoontje ook om de 2 weken ziek. Koorts, hoesten, oorontsteking... Maar het hoort allemaal bij de leeftijd. Nu is hij nooit meer ziek.

Je moet het zo maar zien ... het is een soort training voor het immuunsysteem en afweersysteem en op latere leeftijd heeft hij er alleen maar wat aan. Volgens mij gaat elke baby door zij fase, het hoort erbij.

Maar blijft wel vervelend natuurlijk!

7. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Hier hielp het geven van pro-biotica een groot stuk mee! En sinds ze buisjes heeft al 6 maanden niet meer ziek geweest (tot gisteren dan..)

Deel Deze Pagina