Heeft iemand tips voor een baby die klooit met de fles? Is helder, wakker en alert bij honger (huilen na slaapje) en na een paar minuten en 3/4e van de fles valt ze in slaap. Soms maakt ze het laatste beetje op binnen het uur, soms niet. Ze mag nu 80 hebben, drinkt vaak 50 tot 60 per keer. Wel trouw rond de 3 a 3,5 uur wakker.
Herkenbaar. Ligt aan de leeftijd volgens mij, wordt binnen nu en een paar weken wel beter. Ik had in het begin ook constant het gevoel dat ik de hele dag met voeden bezig was omdat ze nooit de voeding in een keer opdronk. Moet zeggen dat het een stuk beter ging toen we een iets grotere speen erop draaide, hoeven ze iets minder hard te werken. Soms was die speen te groot, dan begon ik met een stand 1 speen en draaide ik als ze halverwege de fles was stand 2 erop. Blijft toch altijd wel een beetje zoeken in het begin vind ik, maar het komt vast goed. Geniet van deze mooie tijd!
Ik gaf borstvoeding, maar volgens mij ging de tip ook op voor flesvoeding: halverwege verschonen. Dan worden ze weer een beetje wakker en drinken ze vaak nog wat.
Binnenkant hand aaien, onder de voetjes aaien, in het nekje kriebelen. Verschonen tussendoor is ook een goede.
Ik heb nu de Avent fles vanaf 0 maanden, zit daar een s speen op? Zo ja, dan kan ik ook een andere speen halen neem ik aan?
Ja hoor, ook voor Avent heb je spenen in verschillende maten. Hier overigens een anti-Avent mama. Hele set had ik ervan in huis maar de spenen werden door mijn dames niet gewaardeerd van Avent. Je zou dus ook een andere fles (met zachtere speen) kunnen proberen als een grotere speen niet werkt. Ik ben zelf erg happy met de born free fles, maar er zijn er zoveel...
Ik heb hier de difrax geprobeerd (roze fles) maar man man man wat een drama! Ze zuigt die hele speen naar binnen en vervolgens 'blaast' ze bubbels terug in de fles. Gevolg: echt keihard boeren Terug naar de Avent fles met s-speen want ik heb de oplossing gevonden. We zijn vanmiddag naar de HAP geweest: spruw! Sinds gisteravond was de aanslag op de tong niet meer weg te krijgen. Heb nu een kuurtje meegekregen en ze heeft nu voor t eerst binnen de 20 min ook de 60cc op (met 2 schepjes dus) ! He he.... dat had haar dus de laatste 2 dagen dwars gezeten.... pfffff