Beste ouders, mijn zoontje van 19 maanden is 86cm en weegt maar 10.1 kilo. Nu heb ik al 10x aangegeven bij het CB en de huisarts dat hij niet echt goed/veel eet en heeeel veel drinkt. Ook hier heb ik dat een keer gezegd en mijn zorg uitgesproken over het wel of niet hebben van suikerziekte (meerdere symptomen aanwezig). Echter vonden ze dit overal niet zo zorgelijk om er werk van te maken. Ik verdacht mijn kleine ventje ook van koemelkallergie, maar ook hier werd niet echt op gereageerd. Mijn dochtertje eet en drinkt overigens wel "normaal" en heeft een goed gewicht. Nu kwamen we gisteren bij CB en zeiden ze wooww ja hij is wel erg dun en we hadden hier eigenlijk al wat eerder iets mee moeten doen (ik had al meteen tranen in mn ogen van frustratie). Nu moeten we dus naar de dokter en koemelkallergie en suikerziekte uit laten sluiten. Pfff ja dit riep ik al vanaf dat hij 3 maanden was! Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met dunne kindjes en zijn er bepaalde tips? En zijn er ouders "aanwezig" met kindjes met suikerziekte? groetjes
Wel herkenbaar mbt gewicht. Mijn vent ik 8,5 kilo bij ongeveer 80 cm. En daalt steeds verder in de curve, hij duikt nu onder de -2 lijn bijna. Hij eet weliswaar wel normaal maar dat vind ik het juist nog zorgelijker maken. Drinken is ook minimaal. Ga het eens aankaarten bij het cb de volgende keer. Maar t zal bij zijn bouw horen.
Onze jongste is niet overdreven dun, maar wel dunner. De oudste was en is +2 lengte en gewicht. De jongste was gemiddeld bij geboorte, ging iets naar boven en later zakte het gewicht, maar lengte niet. Op een moment was hij gewicht -2 en dalend, lengte gemiddeld. Op eigen initiatief ben ik koemelk vrij gaan geven. Binnen 3 maand zat hij met gewicht op het gemiddelde. Hij zit beter in zijn vel, spuugt veel minder, betere ontlasting. Groei weet ik nu niet, maar hij zal niet ver boven het gemiddelde zitten verwacht ik. Je hoeft niet te wachten op een arts voor koemelk vrij dieet. Zeker met 19 maanden niet. Zoek uit waar koemelk inzit en ga dit vermijden. Dan heb je zelf al iets om uit te sluiten als je bij de arts bent. Gelukkig geen ervaring met suikerziekte. Sterkte!
Hier ook een mager manneke: 80 cm en 9 kg. Uiteindelijk probeer ik me geen zorgen meer te maken. Volgens ons CB is hij nog OK, zolang hij geen andere symptomen heeft en zijn eigen lijntje begint te volgen is het prima.
Wat ik mij afvraag is of je niet met je vermoedens bij de huisarts geweest bent? En anders een tip voor in de toekomst: Het consultatiebureau kan wel van alles zeggen, maar als er iets niet goed is (of jij denkt dat er iets niet goed is) zou ik er echt mee naar de huisarts gaan, want die heeft er voor geleerd en neemt je meer serieus.
Hoi hoi, ja ik heb dus al meerdere malen bij de arts aangeklopt, maar daar vonden ze het dus niet nodig iets te onderzoeken. Maar nu het CB, ikzelf en de mensen om ons heen allemaal wat gaan zien moet er nog een keer aangeklopt worden.
Koemelkvrij dieet kun je gewoon zelf proberen en dat zou ik wel doen, als je zelf reden hebt om daaraan te denken. Welke dingen zie je bij je zoontje, los van slechte groei? Als dat het is, zou je op dieet vrij snel verschil moeten merken. Onze oudste was al geen dikke, maar onze jongste maakt het nog net even iets bonter. Is nu 9,7 kilo bij 83 cm, (21 maanden oud). Zij is veel ziek geweest en eet/at door dat alles matig tot slecht, dus in haar geval niet zo raar. Mensen vinden haar heel dun, maar dat ervaar ik zelf niet zo eigenlijk. Ze is tenger, maar mager vind ik haar niet, da vind ik nog wel twee heel verschillende dingen. Qua bouw past het ook gewoon wel bij onze eigen bouw, dat maakt ook nog wel uit natuurlijk. Diabetes geen ervaring mee, wel een klasgenootje van mijn oudste die dat heeft en bij wie dat rond de eerste verjaardag ineens op kwam zetten. Groeide ook heel slecht toen, maar hoe dat allemaal precies ging, kan ik je zo niet vertellen. Is iig vrij gemakkelijk aan te tonen, als dat het zou zijn, (bloedprikken). Maar je gaat nu naar een kinderarts dan, neem ik aan? Daar heb je dan nu verwijzing voor, mag ik hopen? Zoniet, daar dan zeker op aansturen!
Oh ja, ik heb daar overheen gelezen, sorry. Nou, kwalijke zaak! Een diabetustest is zo gedaan. Althans, bij mij hier wel bij de huisarts. Dan zou ik een klacht indienen en naar een andere huisarts gaan, want ik vind het stijlloos van je huisarts. Dat het CB soms raar kan doen, oké, maar van een huisarts zou ik ander gedrag verwachten. Op zijn minst even testen...