wat doen bij koorts jonge baby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    #1 mamagisa, 24 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2012
    Ik moet even mijn verhaal kwijt...

Gisterenavond naar de hap geweest met mijn zoontje van 12 weken omdat hij flink verkouden is, maar hij leek ook moeite te hebben met slikken dus ik vertrouwde het niet helemaal.. Arts heeft naar zijn longetjes geluisterd en die waren schoon. Hij had gisteren geen koorts. Vandaag verkoudheid erger geworden, maar nu heeft hij ook koorts, het gaat in snel tempo omhoog,zojuist was zijn temperatuur 38,6 heb het cb gebeld en moest van haar kleding bij hem uittrekken. Toen ik aan het eind van het gesprek zei dat hij pas 12 weken is zei ze: oh maar dan mag hij nog geen koorts hebben (dit mag niet onder de 3 maanden) en hij zit natuurlijk net op die grens.

Weet nu niet zo goed wat ik nu moet doen. Even afwachten en over een uurtje nog eenkeer temperaturen of gelijk de hap bellen omdat hij op deze leeftijd eigenlijk nog geen koorts mag hebben.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Hij heeft nu romper korte mouw aan met dun truitje en sokjes ivm koude voetjes, broek heb ik uit gedaan.

Groetjes

2. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou bellen met de hap en met hen overleggen. Ze zijn er niet voor niks en brter te veel gebeld, dan te weinig!

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En al gebeld?
    Hoe is het met je mannetje?

Op zich ben ik niet voor meteen bellen of langs gaan, maar hij is nog wel heel erg klein. De huisarts of Hap geeft ook gewoon goed advies tenminste toen ik belde over zoon met waterpokken en hoge koorts wel (je hoort ook veel slechte ervaringen nml).

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het advies is om bij kindjes onder de 3 maanden met een temperatuur boven 38gr meteen te bellen naar HA of HAP!

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Voor zover ik weet stijgt koorts nog op het moment dat de voetjes en handen nog koud zijn. Als die ook warm zijn is de koorts stabiel. Ik zou de HAP bellen, hij is nog wel heel klein.

En een kind dat koorts heeft kun je het beste luchtige kleding aantrekken maar wel bedekt laten, anders kan het teveel afkoelen. Dun shirt, dun broekje, dunne sokken en ev. een lakentje erover.
    Beterschap!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    gewoon hap bellen voor advies.

7. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Meteen bellen. Hebben wij vorige week ook gedaan met onze dochter van 4 weken. Na onderzoek door de kinderarts werd er een infuus aangelegd en hersenvocht afgenomen ivm eventuele hersenvliesontsteking. Ze moest meteen worden opgenomen op de zuigelingenafdeling op een geïsoleerde kamer. Gelukkig na 2 dagen de uitslag dat het een virus was. Antibiotica was niet meer nodig. Een volwassene zou verkouden worden, bij ons meisje resulteerde dit in heftige koorts.

Succes en hopelijk is het niets ernstigs.

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb even je titel aangepast was erg onduidelijk ;)

9. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ja die tittel door de haast denk ik ;)

Bedankt voor alle reacties.

Even kort want hij ligt in mijn armen te slapen.

We zijn toch naar de hap geweest.
    De dokter zag aan zijn buikje dat het een virus is.

Hij moet in bed alleen een romper aan en dan een deken en lakentje.
    Hoop dat het bij zijn laatste voeding wat beter met hem gaat.

Verder even afwachten.

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties.

10. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik hoop dat je kleintje weer wat opgeknapt is. Koorts bij een kleine baby is reden om doorgestuurd te worden naar KA. Als er vandaag nog koorts is bellen. Dit wil niet zeggen dat er iets ernstig aan de hand is maar ze moeten gezien worden door KA.

sterkte
    kim

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Knap als een HA aan zijn buikje kan zien dat het een virus is?
    Maar ga er maar van uit dat hij goed bekeken is....
    Beterschap!

12. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Hoe is het nu met je kleintje?

groetjes kim

13. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Hallo,

Het gaat al een stuk beter, koorts is verdwenen, hij drinkt weer beter. Alleen nog verkouden, mijn man en ik hebben het nu zelf ook te pakken dus hopelijk krijgt hij het niet nog een keer van ons...

Bedankt voor alle reacties.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Beterschap! Ws hebben jullie het van hem.... Zo gaat dat hier tegenwoordig ook

Deel Deze Pagina