BV en doorslapen met 8 weken...

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by cimu27, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cimu27

cimu27 Bekend lid

Oct 27, 2008
    728
    0
    0
    Hallo Ilse,

Ik wil toch graag even wat vragen. Mijn zoontje is 8 weken oud en krijgt alleen BV. De BV loopt goed, want de eerste maand is hij maar liefst 1,5 kg aangekomen.
    Wat ik wil vragen is het doorslapen.
    Gisterenavond heeft hij om 18:30 uur de laatste voeding gehad.
    En hij meldde zich vannacht pas om 04:30 uur.

Hij was al een 'vroege doorslaper', in de zin van dat hij zich normaal pas rond 02:00 uur 's nachts weer meldde (en dan om 05:00-06:00 uur weer).

Gisterennacht heeft hij geslapen van 19:00 uur tot 03:30 uur (toen heb ik hem wakker gemaakt). Maar toen was ik zelf toevallig wakker rond die tijd.

Mag hij met 8 weken al zolang doorslapen? Hij woog met 1 maand 4780 gram (geboortegewicht 3295). Hij is helemaal gezond. Maar ik vraag me af of 10 uur niet te lang is.

Alvast bedankt.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Cimu,

Als ik zie hoe je mannetje aankomt dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.

In principe geven we wel aan dat de eerste 3 maanden er maximaal 1 keer 6 uur slaap mag zijn. Soms doen kindjes het heel goed en geven ze zelf heel goed aan wanneer ze voeding willen. Als ik naar zijn gewichten kijk en hij het verder goed doet, voldoende plast/poept. Vrolijk en alert is dan zou ik me niet te druk maken.

Geniet van de extra uurtjes nachtrust!!

Ilse

3. cimu27

cimu27 Bekend lid

Oct 27, 2008
    728
    0
    0
    Hoi Ilse,

Bedankt voor jouw reactie.
    Hij heeft inderdaad voldoende plas/poepluiers en is heel alert & vrolijk. Ik ga dus lekker genieten van de nachtrust, bedankt!

Groetjes Cindy

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Voor vanavond welterusten en slaap lekker dan!

Ilse

Share This Page