Hi hi, Slapen jullie allemaal al of is er nog iemand wakker die mij tips kan geven. Het is zo warm op Max zijn kamer dat ik hem alleen in een rompertje in bed heb gelegd. Een laken blijft niet goed zitten en een deken is te warm. Ik heb hem ook geen slaapzak aangedaan.... Nu huilde hij net en toen ik ging kijken lag hij op zijn buik in bed.... Ik vind dit heel eng omdat ik weet als hij moe is zijn hoofd gewoon naar beneden gooit en straks geen lucht meer krijgt. Wat kan ik het beste doen, laken met deken of toch de slaapzak aantrekken? Of gewoon laten slapen en vertrouwen dat het goed gaat. Hij id nu 6 maanden. Wat zouden jullie doen? Kan nog niet slapen omdat ik zo zit te twijfelen
Mijn zoontje ligt onder deken en in een slaapzak. Hijzelf voelt gewoon lekker en niet warm. Geen broekje aan = bijv echt wakker worden in de nacht en kletsen. Lekker warm = doorslapen tot de volgende ochtend. Maar goed voor hem voelt dat dus lekker weet niet hoe snel jouw zoontje het warm heeft..
Even snel een slaapzakje aantrekken?! (ik adviseer niet om er maar op te vertrouwen... Ik trof onze vent laatst met zijn neus in het matras aan was toen erg blij met onze aerosleep misschien had hij anders zijn hoofdje wel opgetild als hij geen lucht meer kreeg maar ja wie zal het zeggen...)
Hij heeft het heel snel warm en zweet ook heel snel. Hij heeft ook snel last van warmtebultjes... Als ik alleen de deken doe zonder laken doe, gaat het dan niet kriebelen? En zal hij dan niet kunnen draaien? Normaal ligt hij in slaapzak, maar nu hij eindelijk zo lekker slaapt wil ik hem niet meer wakker maken. Sorry voor de fouten... Zit op de ipad en ben heel moe
Hmm en een zachte handdoek en dan overdwars erover zodat je hem lekker strak kan instoppen? Deken gaat misshxien wat kriebelen ja. Ikzelf heb zo'n gehaakste deken van de Hema. Deze gebruik ik om hem strak in te stoppen. Misschien heb je zoiets? Deze zijn door de gaten niet warm en kriebelen niet.
bij mijn zoontje is het ook warm op de kamer, en ik heb hem een romper zonder mouwen en een slaapzak (zomer) aan gedaan en een lakentje half over hem heen.. ook hij rolt op zijn buik maar ik laat hem gerust zo slapen (hij vind het ook lekker zo slapen) zolang hij goed en sterk is in zijn nekje kan het niet zo kwaad.
Helaas hebben we niet zoiets. Ik ga toch een slaapzak aandoen... Hopelijk is hij dan niet gelijk klaar wakker Tnx voor jullie tips en berichten!
Daniëlle slbpt helaas ook op haar buik,leg haar elke keer goed en dan draaid ze zelf weer terug. Ik kijk steeds of ze ademd,vind het echt eng,maar ze draaid goed haar hoofd en ligt niet met haar neus in het matras.
Hier ook een buikslaper en het liefst nog met zn kont omhoog. Ik vond het ook eng hoor, maar hij draait alle kanten op. En is erg sterk in zn nek. Ik laat m lekker zo slapen en anders "roept" hij wel.
Mijn zoontje slaapt ook vanaf 4 maanden op zijn buikje. Maar toen kom hij zijn hoofdje al zelfstandig op tillen. Ik vond het in het begin wel eng en ging een paar keer per avond kijken, we hebben wel een aerosleep topmatrasje, dat was voor mij op een een of andere manier een gerustellende gedachte. Nu vind ik het prima, en een voordeel is dat zijn hoofdje niet afgeplat is!
Mijn dochter draaide zich vanmorgen gewoon met slaapzak en al om om op haar buik te slapen. Ik had haar een lakentje opgedaan, maar dit schopt ze er gewoon vanaf dus dat heeft geen nut. Ik laat haar nu gewoon haar gang gaan. Kan het toch niet tegen houden.
Ook mijn dochtertje rolt sinds een week op haar buik...of ik haar nou een slaapzak aantrek of een laken met dekentje om haar heen doe, maakt niet uit...ze blijft rollen. En het vervelende is...ze rolt niet terug, omdat ze vaak met een arm en een been tussen de spijlen van het ledikantje ligt. Meestal begint ze dan te huilen. Ik loop me dus tegenwoordig een ongeluk de trap op en af Ik blijf maar kijken of het wel goed gaat en probeer steeds wat te oefenen om haar zelf terug te laten rollen. Ik besprak dit met mijn moeder en zij vertelde dat ze mij vroeger gewoon liet gaan. Ze vertrouwde erop dat het wel goed kwam...ongelooflijk he ! Ze had toen niet eens een babyfoon. En ik zit hier non-stop met de babyfoon voor mn neus Stom he ?
Wat heb je uiteindelijk gedaan, en hoe is het gegaan? Ik snap niet waarom die angst voor buikslapen er zo ingepraat is bij iedereen? Ik geloof zelf echt niet dat een gezond kind zn neus in het matras drukt en dan niet meer kan ademen. Maar ik heb dan ook een buikslapertje al vanaf baby af aan, voor ze kon draaien. Toen sliep ze op mijn buik, of naast me in bed op dr buik. Sinds ze draait, rolt ze zelf op dr buik.
Het enge aan wiegendood is dat het juist gaat om gezonde kinderen, anders zou het overlijden verklaarbaar zijn en dat is nu juist the point bij wiegendood. Een van de factoren die de (al hele kleine) kans op wiegendood vergroot is buikslapen.
Hier ook sinds kort een buikslaper, hij draait zelf op zn buik. Eerlijk gezegd zie ik de gevaren nu niet meer zo. Hij is harststikke sterk in zijn nek en als er iets zou zijn, laat hij zich wel horen! Wij hebben Lucas wel onder een laken liggen én in een poplin slaapzak (die is zo dun als een katoenen laken), zodat hij niet bloot komt te liggen. en in de slaapzak alleen een shirt met lange mouwen. Hij heeft het dan zo prima van temperatuur.
Dames wiegendood komt niet door stikken met het gezichtje in het matras! Dan is het geen wiegendood maar verstikking, een gezond kind stikt niet zomaar hoor. De kans op wiegendood bij buikslapen is groter omdat kindjes dan dieper slapen. Soms zó diep dat ze stoppen met ademen. MAAR als je kindje zich helemaal een slag in het rond zweet in bed is de kans op wiegendood ook groter! Dus ik zeg, lekker laten liggen en vooral niet te warm kleden. Met die hitte slapen ze zoiezo minder diep dus zo diep in slaap zal hij niet komen met de warmte.
Als je kindje stikt met het gezicht in het matras, dan is het dus ook geen wiegendood. Dan zou het ip niet uit maken hoe je kindje ligt. Een gezond kind draait vanzelf het hoofd naar de zijkant als het geen adem kan halen... ze stikken echt niet zomaar! Hier draaide ze ook gewoon met slaapzak en al. Heb haar nog nooit teruggedraaid eerlijk gezegd. Zou ook zeker niet te warm gaan inpakken om te voorkomen dat hij gaat draaien, want dat doe je er niet mee en als hij het te warm krijgt is het ook gevaarlijk! Ik ging altijd een paar keer kijken tussendoor, maar heb haar nog nooit met de neus in het matras gevonden. Zat overigens ook écht niet continue met de babyfoon voor mijn neus, word je toch helemaal gek van??? Hier slaapt ze overigens al lang zonder dekens.. nu ligt ze met romper korte mouw en zomerslaapzak in bed.