Pijn aan heupen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Naduah, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

Misschien weten jullie wat dit is? Sinds een week of twee heb ik behoorlijk pijn aan mijn heupen, de hele dag door is het een beetje een zeurende pijn en als ik een tijdje stilgelegen heb ('s nachts) of gezeten heb en ik sta dan op, dan is het een hele felle pijn, die ook doorschiet in mijn benen en naar heb midden (schaambeen), ik sta dan echt even krom van de pijn totdat het wegebt en ik weer rechtop kan gaan staan (dit kan als ik opsta dus echt even niet). Ik snap er niks van, het voelt niet als bandenpijn, het voelt echt als de gewrichten. Alleen met opstaan zullen het de spieren zijn die echt behoorlijk pijn doen.
    Wat is dit nu weer? :-k

2. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoihoi,

Ik heb er ook erg last van,maar weet ook niet wat het is.
    Lees dus ff mee,wie weet heeft er iemand een antwoord op.

Groet,Monique

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Klinkt als bekkenpijn. Ik heb het zelf ook. Bekkenpijn werkt door op je schaambeen, je heupen en met een beetje pech trekt de pijn door tot in je bovenbeen naar je knie. Het ontstaat omdat je botten weker worden om straks te kunnen bevallen. Ook moeten je spieren harder werken om dus alles op de plek te houden. Ik heb er fysiotherapie voor gehad, drie keer een half uur massage en ik was de pijn kwijt. Alleen de pijn in het schaambeen blijft, maar daar kan de fysio niet zoveel aan doen, het komt door het weker worden van de botten.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook ik heb het. de gyneacoloog zij bekkeninstabilisatie. en inderdaad omdat je botten broos worden moeten je spieren harder werken, spieren die je anders niet zo intens gebruikt. dus lijkt het wel alsof je een dag in de sportzaal hebt doorgebracht terwijl je normaal nooit sport... echt een soort spierpijn! ik heb het ook als ik bv een half uur in de bank zit en ik dan omhoog moet komen, of als ik er snachts (10x) uit moet om te gaan plassen ofzo... achja! nog ff en dan weten we waarom we het doen :)

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik heb hetzelfde! wou een topic openen hierover maar zie dat er al eentje is, toevallig. dus ik stel mijn vraag dan ook maar hier,

ik ben 9 weken zwanger.. en heb sinds een week erge last van mn onderrug. net onder het kuiltje naast je billen zeg maar. Het zit echt van binnen en straalt uit door heel mn heup. Vooral als ik mn billen samenknijp., of loop, (het naar voren gaan van mn been) doet erg veel pijn. Verder voel ik het met bukken ook.

Maak me een beetje zorgen, want het lijkt wel steeds erger te worden.

Iemand hier ervaring mee? wat zou het kunnen zijn?
    Ik hoop dat iemand antwoord heeft want loop de hele tijd te piekeren :(

Groetjes Muis

6. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Ja ook ik helaas met mijn 10 weken... :(

Zijn echt je bekken die je voelt, je bekken zijn erg groot, en bestaan uit je onderste wervels, tot aan je heupen, tot in je kruis... er is dus wel verschil in pijn! Ik dacht eerst dat het mijn hernia was, maar nu zijn het echt mijn si gewrichten en mijn heupen!

Aangeven bij je vk, dan kun je therapie krijgen, en erg goed naar je lichaam luisteren!

muis: klinkt ook echt als je si gewrichten, en dat is vaak a-symetrisch aan 1 kant... dus denk dat dat het is... neem je rust!

7. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    oh ja een bekkenband wil ook echt wel helpen hoor! vraag er even naar bij je vk, of therapeut!

8. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik heb hier rond 15/16 weken ook ontzettend last van gehad. Gelukkig is het wel verbeterd, nu alleen met lang zitten en lang staan heb ik last.. Het kan dus nog verbeteren meiden.
    Mijn VK zei dat het was omdat je bekken week word en gaat uitzetten zodat tegen het einde vd zwangerschap de baby erdoor kan. Ik had dus vooral last van mijn heupen achter.

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hier ook eentje, al weken vooral last met slapen.... maar het gekke is: de ene nacht wel en dan weer niet... dus niet elke nacht... en ik lig gewoon wel elke nacht hetzelfde. Weet het ook niet, maar pijnlijk is het wel!

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

Oke, ja wat jullie vertellen daar lijkt het precies op ja, idd aan een kant, en ook bij lang zitten of staan, zodra ik dan weer ga bewegen dan doet het zeer! Ik ga wel even overleggen vandeweek ... kan ik dan het beste de VK bellen of de huisarts?

bedankt voor jullie hulp! ben weer ietsje wijzer geworden.

:)

Deel Deze Pagina