Hallo, Ik heb een tijdje terug een topic geopend omdat mijn baby krampjes kreeg toen ik overschakelde van borst naar fles. Nu is het alweer een heel ander verhaal en wil even mijn ei kwijt. Mijn dochter woog 2965 gr bij de geboorte, op zich vind ik dat niet zo slecht. Nu is ze 4 maanden geworden en weegt 4485 gr. Ze heeft in het begin verborgen reflux gehad, veel geweend hierdoor en heeft daar omeprazole en gaviscon voor gekregen waarna ik een hele andere baby had. Omdat het een vermoeden was van KMA heb ik ook alle melkproducten geweerd uit mijn voeding. Ze bleef wel droge huid, soms eczeem en moeilijke stoelgang hebben. Toen ze 3 maand was is ze even opgenomen omdat ze wat was uitgedroogd na een buikgriepje. Toen ben ik met alle medicatie moeten stoppen van de ka. Zonder ging het best wel goed. Ook moest ik terug 6 voedingen geven ipv 5 omwille van haar gewicht. Omdat ik terug ga werken in juni ben ik dan met flesjes begonnen. Omneo is heel licht geknipt en werkte voor mijn zoontje (ook KMA) goed. Hier kreeg ze veel krampjes van, stoelgang was wel in orde nu. (ik zou het apprecieren als dit geen topic wordt over fv versus bv, ik zie de voor en nadelen en heb respect voor iedere methode. Mijn dochter zal bij de onthaalmoeder toch flesjes moeten eten, ongeacht of ik smorgens en s avonds nog bv ga geven) Dus ben ik overgegaan naar pepti. Mijn man heeft haar dan flesjes gegeven want dat wou ze niet bij mij. Ze wou trouwens absoluut geen fles, nu zijn we 1,5 maand verder en nog is het met protest en soms drinkt ze niets of heel weinig. Een paar dagen heeft ze de pepti goed gedronken en dan ging het achteruit. Alsof ze voelde dat dat niet goed was voor haar. Oja, mijn baby is voor de rest wel vrolijk, weent niet meer veel en ontwikkeld goed. Nu overgegaan sinds 14 mei op nutramigen lgg. Dat dronk ze, zelfs bij mij, wel goed. De hoeveelheden waren niet altijd dat maar ze dronk! Meestal 90 ml, heeel soms 120 en een enkele keer 150ml. Wel had ze van dag 1 meer jeuk, ze krabt aan haar oren en trekt er echt aan. (heeft eczeem achter 1 oor, in het andere oor en in 1 knieholte). Dus heb ik het gevoel dat deze melk ook niet goed is voor haar... Er is nog nutramigen AA die ik kan proberen. Voor soja is mijn ka niet zo, zij zegt dat dat niet mag gegeven worden onder de 6 maanden. Nu is het sinds een paar dagen weer achteruit aan het gaan, ze drinkt minder en minder, deze morgen helemaal niets. Ze had ook veel jeuk en weende en was zichtbaar gefrustreerd. Dat raakt mij hard, als mama wil je je kind zo niet zien. Een baby van 2 maanden weegt meer dan haar en ik begin het nu echt beu te worden, ik heb het gevoel dat ik een beetje aan het falen ben. Komt ook wel wat door wat de osteopaat had gezegd, weet dat het zo niet bedoelt was maar blijft toch hangen. Ze had ook een scheef nekje en heupjes zaten vast. Dat was opgelost door de osteopaat. Nu kreeg ze het stilaan terug. Dat was niet normaal zei hij. Dus zou kunnen komen door de 'handling' maw, mijn schuld dus... Dus heb ik deze morgen bv gegeven maar zelfs daarna was ze nog onrustig. Heb haar in slaap gewiegd en nu slaapt ze lekker. Sorry voor de ellenlange tekst. Ik weet het even niet meer. Ik zou graag ook eens een baby hebben die ontspannen ligt aan de borst of fles. Ik voel gewoon dat er wat scheelt en ik weet niet wat ermee te doen. Groetjes
Het lijkt me een heftige vorm van KMA. Je zou Neocate kunnen proberen. Dit moet je wel twee weken volhouden om resultaat te zien. Ze zal ook aan de smaak moeten wennen, dieetvoeding is niet echt het lekkerste goedje. Zoveel mogelijk borst geven als je nog niet begint te werken en zelf ook allergietriggers (melkproducten, soja, kippenei, noten) uit je dieet halen is natuurlijk het beste voor haar, maar je moet zelf zien in hoeverre dit haalbaar is. Waarom moet je met de refluxmedicatie stoppen als ik vragen mag? Als ze het daar goed op deed en nu zo onrustig en ongelukkig is, lijkt het me dat stoppen juist NIET de oplossing is? Qua groei: volgt ze haar lijntje wel, want haar geboortegewicht was natuurlijk ook niet hoog. Mijn dochter woog ongeveer hetzelfde op die leeftijd (geboortegewicht van 3235) en dat was keurig. Zij kreeg wel bv maar volgde haar lijntje gewoon en daarom geen reden tot bezorgdheid. Meer kilo's zijn niet beter, het gaat erom of ze haar lijntje volgt.
Ja, net als jou dochter vind ik haar ebooregewicht ook niet abnormaal. Ook nu nog ligt ze steeds buien de curve, ook niet erg, maar ze volgt haar eigen curve niet goed. Hij blijft te vlak en stijgt dus niet genoeg en daarom wordt ze zo opgevolgd bij de ka.
Ik zou zeggen, soieso met de reflux medicijnen weer beginnen En misschien neocate proberen als t met de nutramigen niks word En zou dus gelijk vandaag de ka bellen eneisen voor die medicijnen en neocate
Ja idd zo kan het niet verder. Wordt er echt moedeloos van. Ze drinkt gemiddeld 300 ml per dag en dan nog 2 xborst das veel te weinig. Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook zo'n dochter, ik zou gewoon weer proberen met reflux medicatie te starten omdat KMA en reflux zo vaak samen gaan kan het best zijn dat ze daar weer last van heeft, en ik zou toh een 'zwaardere' voeding nemen want nutrimigen is dus niet verknipt genoeg. Ik weet hoe gefrustreerd je er van kan worden, maar het komt goed. Je moet alleen even de goede combinatie weten te vinden. Ps.: m'n dochter is nu 20 maanden en net 10 kilo. Komt ook 200/300 gram per maand aan.
Ik zou terug gaan naar medicatie en zoveel mogelijk borst geven. Op zich, met 300cc en twee keer borst komt ze boven het minimum uit, maar meer borst is wel wenselijk. Ik zou zelf even geen ei meer eten. Bij de onthaalmoeder kan ze natuurlijk ook een fles met gekolfde melk krijgen, als dat beter valt.
Dat is idd een pluimpje. Maar verder is ze vrolijk en speelt ze waarschijnlijk lekker? Want dat is hier ook zo. Ze is een schat van een baby. Weent bijna nooit en lacht heel vaak. Ze zit nu op nutramigen AA en doet het er wel goed op. Ze spuugt bijna niks meer terug, is net dat extra tikkeltje vrolijker. En ze drinkt! De voeding rond 8 u is meestal gene vette maar nu de laatste dagen komt ze zelfs aan 500 ml (zonder borst!) Ze is ook rustiger aan de fles, alhoewel ze heel snel drinkt. 5 a 7 minuten op 120 ml. Dik ik het in dan gaat het mevrouwtje veel te traag en wil ze het niet. Ook krijgt ze heel pijnlijke stoelgang van de nutriton of rijstvlokken, dus geef ik het zo en lactulose om haar stoelgang wat te helpen. Het enige wat me nog wat zorgen baart is dat ze zelfs met de AA nog jeuk heeft en eczeem achter haar oortje. Hoop dat dat nog mindert als we een paar dagen verder zijn.
Ze blijft 2 x borst krijgen. Ik kolf de rest van de dag. Als er op termijn een voeding afvalt, zal het wel een bv worden maar voorlopig hou ik het nog aan de gang. Met haar gewicht geef ik liever zo veel mogeljk voedingen. Nu ze haar flesjes beter drinkt komt ze aan meer dan 300 (en borst) dus voorlopig ben ik heel blij! Denk zelfs dat ze al wat is bijgekomen. Op onze weegschaal woog ze 5 kg! Ik zie het al wat beter in nu, al blijft het soms een moeilijke tante. Wil ze niet dan mag je op je hoofd gaan staan dan wil ze niet. Meisjes zeker...
Het is wel opvallend dat deze verhalen idd altijd over meisjes gaan... Nu al eigenwijs he! Volgens mij doe je het super zo. Probeer te bedenken dat het over 1 jaar weer een ander verhaal is! Dan ben je hier door heen gekomen..
Ja mijn zoontje is idd heel anders en dat verhaal jongen/meisje hoor ik overal! Bedankt voor je fijne woorden. Soms weet je het echt even niet meer. En je hebt gelijk, het zal beteren, even doorbijten!
Heb er hier nooit echt over gesproken maar mijn zoontje dronk super slecht na dat ik gestopt was met de bv hij was toen 3 weken oud van af dat moment is het huilen met de pet op geweest. Hier dacht ik altijd dat het aan de stress lag die ik op dat moment had er was veel stress. Aankomen deed hij wel gewoon prima. Maar flessen zijn nooit zijn hobby geweest het was eigenlijk elke keer drama. Wat er was weet ik niet maar met 7 maanden was ik helemaal op en ben een paar maanden weg geweest uit zijn leven. Mijn stiefmoeder heeft toen 3 maanden voor hem gezorgd ze had al drie kinderen groot gebracht en heeft mij nooit verteld hoe het ging toen ik weg was( opgenomen) het is een paar weken drama geweest maar door dat zij ervaren was en meer rust kon bieden is het met hem beter gegaan. Maar de fles daar was hij al van af met een maand of 8 we kregen het met geen mogelijkheid er meer in. En heb me voor dat ik weg ging echt machteloos gevoeld het belangrijkste is toch voeding voor een baby? Maar denk dat hier de stress via mij debet was aan zijn niet willen drinken. Nu jaren later lees ik vaak hier vaak verhalen en toen wist ik dus echt nergens van af! Reflux wat was dat wist ik niet ect ect ect...
ik stopte toen mijn dochter 2 maanden was met bv en toen ging het gelijk fout met de kv..ze spuugde alles eruit en dronk amper. volgens het cb hoorde het spugen erbij dus dat nam ik maar aan. ondertussen werd het spugen met de week steeds erger en begon ze er ook telkens bij de huilen van de pijn. toen ben ik naar de ha geweest en die heeft direct pepti voorschreven, sinds dien spuugt ze niet meer en is ze een heel ander kind. Wel is ze minder gefocust op de melk, het liefste wilt ze het niet drinken en ik denk omdat dat komt omdat ze het associeert met de pijn van toen. ze drink daarom ook nu nog maar 2 flessen..en de rest gewoon bijvoeding. Het komt echt goed hoor !! ons meisje sliep plotseling heel goed, en was veel beter te pruimen
Wat moet je het moeilijk gehad hebben. Ik kan het me inbeelden maar denk dat ik nog niet de helft weet van hoe je je toen moet hebben gevoeld. Uiteindelijk komt alles in orde, maar het kan idd zwaar zijn. En ja relux dat was vroeger niet he, 'daar groeit ze wel uit, babies wenen nu eenmaal veel,...' maar daar ben je vet mee. Je wil idd als mama dat je kind goed eet. Maar goed dat je kon terugvallen op je stiefmoeder. Hier geen oma s meer, zowel aan mijn kant niet als aan mijn man zijn kant niet. Zat er maar een handleiding bij he.
Ja er ligt veel aan de voeding. Ik had gedacht dat de pepti hier ook wel zou helpen. Ze heeft dus straffer spul nodig en ik maak me nog een beetje ongerust omdat ze hier nog steeds jeuk en beetje eczeem van heeft. 2 flessen? En van hoeveel dan? Hier ben ik nog niet echt begonnen met bijvoeden. Het is zo sukkelen nu en dan hou ik mijn hart al vast. Wat zal het dan weer zijn? En dan krijgt ze weer minder vocht binnen, terwijl ze al zo weinig drinkt. Dat heb ik al vaker gehoord dat iemand stopt met bv en dat dan de flesjes niet goed gaan. Hier nog steeds twijfelachtig, bv is gewoon het beste en ik kan er zo van genieten maar langs de andere kant is het zo dat mijn bv niet genoeg is voor haar. Maar nu is eten geven echt niet fijn, niet voor mij en niet voor haar. Het is geen intiem moment meer. Ze slokt alles zo snel mogelijk binnen en ligt ook niet snel comfortabel. Atijd wat gespannen, nuja, dat had ze aan de borst ook wel, die lag nooit stil.
Nancyke, waarom is je bv niet genoeg meer? Ben je gaan werken en kan je niet genoeg kolven? Sorry als het een dubbele vraag is.
Ik weet het eigenlijk niet. Het is niet dat ik niet voldoende melk had. Mijn dochter kwam gewoon niet bij. Ik heb een strikt koemelkvrij dieet, ik neem calciumpilletjes, drink veel en probeer gevarieerd te eten. Ik heb toen ze 3 maand was buikgriep gehad waarbij ik niks kon binnen houden, ook geen water. Mijn dochter heeft dat toen ook gekregen en is opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft toen een paar dagen slecht gegeten. Daarna was mijn productie goed achteruit gegaan en ik heb het daarna ook niet meer zo goed gekregen als ervoor, ondanks veel drinken, rusten, aanleggen(6x) en zelfs motillium te nemen. Kolven doe ik dus maar das nooit veel, 60 ml soms es 70. Ik ben nog niet aan het werken, pas achter 2 weken. Vrijdag moet ik haar laten wegen, maar denk wel dat ze is bijgekomen (toch volgens onze weegschaal). Ze eet nu gemiddeld 500 ml soms zelfs tegen de 600 ml op een dag, das veel meer dan ik nog volledig bv gaf ( ook al kan je dat niet precies meten, das alleen gebaseerd op haar gewicht en een beetje gevoel). Nu geef ik flesjes en kolf nog wel maar voel dat het toch achteruit gaat. Tegen dat ik ga werken zal het wel gestopt zijn. Ik vind het ook wel mooi geweest. Ik heb haar 4,5 maand het beste gegeven en het bleek niet genoeg voor haar. Ze doet het eigenlijk beter op flesjes, ondanks het gevecht met de fles. Ik vind het wel jammer want het is waarschijnlijk mijn laatste kindje en dus heb ik het zolang mogelijk getrokken als ik kon. Misschien dat ze daarom zo moeilijk deed met de fles, babies voelen dat wel, denk ik. Er zullen wel vrouwen zijn die het niet met mij eens zijn denk ik...
Op basis waarvan kwam ze niet genoeg bij? Want mijn dochter is ook een slanke den en soms groeide ze maar 100 gram per week. In het begin is dat echt weinig. Maar omdat ze wel haar lijntje zo goed als volgde, is er nooit aandacht aan besteed door het cb (wel door een KA die dus vond dat ze te weinig aankwam, maar die werkte gewoon zonder curve). Ik heb me ook niet laten leiden door gewicht alleen, maar vooral gekeken naar haar: is ze tevreden, plast ze goed, ontwikkelt ze zich goed? Zo ja, is het goed en is mijn bv dus prima. Met een buikgriep klinkt het wel heftig, zeker nog met een ziekenhuisopname voor je dochter erbij. Op zich zou je je productie wel kunnen opkrikken, maar dat weet je natuurlijk al en heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd. Toch mooi, die 4,5 maand. Elke dag bv is goed.
Ja idd elke dag is mooi meegenomen. Aan die curve spiegel ik mij ook niet. Ze zit er sowieso dik onder. Haar curve bleef veel te plat. Dat ze haar eigen curve volgt, geen probleem. En mijn dochter zal zeker zo een pluimpje blijven. Mijn zoontje is ook een smalle en ik trouwens ook dus Maar haar lijn kwam niet omhoog. Ze is wel vrolijk maar was en is (weliswaar minder nu) heel ongedurig. Altijd op en neer aant wippen, ze zou zo uit je handen wurmen. Zowel aan de borst en fles (nu ook al weer beter) lag ze te kronkelen als een wormpje. Niet leuk voor haar en niet voor mij dus. Ze lag nooit eens tevreden en voldaan aan de borst, laat staan in slaap vallen. Eten is voor haar: snel en omdat het moet. Het feit dat ze nu van flesjes wel bijkomt is toch ook een teken dat de bv niet voldoende was toch? Naar mijn gevoel kan ze een rustiger en nog vrolijker baby zijn als dat wat er nu mis is opgelost is. Nogmaals, ik spiegel me niet aan een curve of andere babys, maar als een kindje van 2 maanden met zelfde geboortegewicht je 4,5 maanden oude kindje voorbijsteekt dan maak ik me toch wel zorgen. Hoe oud is je dochter nu en hoeveel weegt ze, als ik dat mag vragen?