Ik ben benieuwd of je de who curve al hebt ingevuld. De tno curve (die ze bij het cb gebruiken) stijgt in het begin minder hard dan de who, maar daarna harder. Dus het kan zijn dat het op de who curve wel meevalt. Verder ben ik van mening dat de beste manieren om aan te komen meer melkvoeding is, wat betekent meer aanleggen. Ook zou ik het goed in de gaten houden dat hij voordat hij groente of fruit krijgt eerst bv aangeboden krijgt, zodat z'n buikje niet vol komt met fruit/groente, want daar gaat hij niet harder van groeien. Verder kun je kijken of je wat vettere voeding kan geven. Avocado, roomboter op brood (of door het eten), banaan. Mocht je twijfelen of het allemaal goed gaat kun je het beste een lactatiekundige mee laten kijken. Misschien dat hij toch niet effectief genoeg drinkt. Eventueel z'n tongriempje en lipbandje laten controleren. Een andere optie is allergieën uitsluiten. Als er sprake is van allergie krijgen ze wel genoeg binnen maar kan het zijn dat de voedingsstoffen niet voldoende worden opgenomen. Maar van dat laatste is waarschijnlijk niet aan de orde. Een verkoudheidje of griepje kan natuurlijk ook gewoon ff een dipje veroorzaken.
Hebben ze ook de goede curve gepakt? Schijnt een speciale borstvoedingscurve te wezen (ik geef zelf kv overigens). Die van ons (meisje) is met bijna 5 maanden ongeveer 7 kilo en 63cm lang, fruit krijgen we er niet in inmiddels alle soorten geprobeerd, maar groente perfect (half potje vind ik t matje nu nog).
Ik zeg nergens dat ze grotere flessen moet geven. Ik zeg dat ze eventueel in de ochtend een fles bv met pap kan geven of griekse yoghurt. En inderdaad er staan geen strepen op dr borsten en ik verwoorde het verkeerd. Bedoelde meer stel dat het kindje van ts ook 120 uit de borsten drinkt per keer. We hebben natuurlijk geen idee. Maar ik blijf erbij 5 borstvoedingsmomenten vind ik weinig voor deze leeftijd. En je kan natuurlijk niet meer erin proppen dan kind zelf wilt. Maar om gewicht aan te houden kan je wel proberen natuurlijk et wat aan te doen en dat is dus vollere producten aanbieden. Meeste fruit en groentes zijn meer water dan wat anders. Daar komt een kind niet sneller van aan in gewicht.
kijk, als je kindje verder gezond oogt en er gelukkig uitziet zou ik er nog niet veel van maken. Mijn meisje was ook dysmatuur van 2kilo600 bij de geboorte. Ze is nu bijna 15maand en weegt 8,5kilo... volgens hen ook te weinig, maar verder loopt haar curve in maat en is alles in proportie. Ja ze eet niet zoveel als een kindje van 10 kilo maar soit. EN als mama volg je gevoel,als je voelt dat er iets niet klopt trek aan de bel.
we zijn maandag naar de cb geweest. Laatste keer was geloof ik in december. Hij weegt nu 8,7kg. Hij is 800 gram aangekomen. De arts vond zijn gewicht ook wat laag maar dat komt gewoon dat die actief kruipt en langs de tafel loopt. In verhouding klopt gewoon alles.
Ik zou niet te veel naar het cb luisteren maar je gevoel volgen. Bij M zeuren ze ook continu over haar gewicht. Bij de geboorte (37 +3) was ze 2630 gram. Met 6 maanden was ze net geen 5,5 kilo. Ze doet alles prima, rolt alle kanten op, trekt zich al een tijdje op aan je vingers, zet dan wat stapjes, is super vrolijk (meestal, haha) en slaapt ook goed.