Zou een peuterbed de oplossing kunnen zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Shades, May 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Willen jullie even meedenken?

Mijn zoontje van 1.5 slaapt sinds ongeveer 5 maanden geleden bij ons in bed, iedere nacht. Begonnen toen hij ziek was en is er niet meer af gegaan. Op zich was dit geen probleem, maar ik merk nu de laatste dagen dat het overdag naar zijn eigen bedje brengen ook lastiger gaat. 'S avonds breng ik hem naar bed in zijn eigen bedje en hij wordt dan rond 23.00 standaard wakker en komt bij ons. Nu ben ik afgelopen week een paar keer vroeg met hem mee gegaan naar bed (ons bed, want hij werd vroeger wakker dan normaal en wilde niet meer in zijn eigen bedje) en heb hem eens geobserveerd. Hij gaat door het hele bed heen, draait een keer om, kruipt de andere kant op, draait weer om enz enz en nu kwam het idee in mij op dat dit misschien is wat hij niet kan in zijn ledikantje en dat hij gewoon wat meer ruimte nodig heeft in bed, en daarom misschien ook steeds lastiger in zijn eigen bedje gaat slapen.
    Zou een peuterbed uitkomst bieden? Zijn er hier dames die dezelfde ervaring hebben en een peuterbed hebben gekocht, waardoor het probleem opgelost was?
    Is 1.5 niet te jong voor een peuterbedje?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik zou beter gaan voor een 1 pers bed.
    Hier was het voor de oudste een tijdelijke oplossing. Zij is gewoon niet graag alleen

3. Shades

Shades Actief lid

Dec 25, 2016
    202
    9
    18
    Je bedoelt een 1 pers bed op zijn kamer waar ik dan bij in slaap?

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Nee gewoon een 1 pers voor hem zelf (waar je dan evt bij in kan natuurlijk.)
    Zoveel groter is een peuter bed niet dan een ledikant.

5. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Als je zo'n draaikontje hebt, zal hij sneller uit een peuterbed vallen dan uit een ledikantje natuurlijk. Mijn zoontje is 2j2m en rolt ook alle kanten op, heeft hij altijd al gedaan. In een ledikantje wordt hij daarin tenminste nog wat geremd.

Het kan natuurlijk wel een oplossing zijn hoor, maar ik denk het niet. Wat je wel kunt proberen, is een grondbed.

6. Clara14

Clara14 Niet meer actief

Wij hebben een dochter van ruim 2, die elke nacht wakker werd en huilde en pas ging slapen als ze bij ons in bed lag.
    Nu ligt ze een maand ongeveer in grote bed en ze is s nachts soms wel wakker, ga ik erheen geef een aai over de bol soms een slokje water, en zegt dat ze weer lkkr moet slapen.
    Ze heeft nu zelf een groot bed en ze heeft vanaf die tijd niet meer bij ons in bed gelegen.
    Heb haar toen meegenomen zelf een leuk dekbed overtrek uit laten kiezen, en ze slaapt als een roosje.

Dus bij ons werk het !
    Maar ik had ook gevoel dat ze bang was een op gesloten gevoel, en tot nu toe komt ze er niet zelf uit maar roept ze eerst

7. Budgie

Budgie Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,721
    8
    38
    Hier slaapt onze dochter sinds 20 maand in een peuterbed. Echter heeft ze hiervoor nooit bij ons in bed gelegen en ook niet uit het ledikantje geklommen o.i.d. Ze begon gewoon standaard om 5 uur te huilen en zielig om zich heen aan het kijken. Toen zijn we overgegaan op een peuterbed met hekje en sindsdien slaapt ze van 19 tot 7.

Inderdaad net als bij Clara14 heb ik haar meegenomen om een dekbedovertrek uit te laten zoeken. Ze was zo trots! En dat is ze nu nog steeds. Ze komt niet zelf uit bed, rond 7 uur wordt ze wakker en zegt ze: mama, papa A. wakker. En als ik dan zeg; doe je gordijn maar open en je pyjama uit. Dan staat ze binnen no-time in haar ondergoed naast me en is op haar kamer inderdaad het gordijn open. Daarna gaat ze naar de wc en geef ik de kleren aan haar die we de dag ervoor samen hebben uitgezocht. Dan kleed zij zichzelf aan en ik maak haar bed op en doe de ramen open.

Dus ik vind het echt een verademing!

Share This Page