Baby komt te weinig aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kristel, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kristel

    kristel Niet meer actief

    Wie herkent dit? Steeds terug moeten komen naar het consultatiebureau om een extra keer te wegen en dan alleen maar te horen krijgen dat ze te licht is? Ik wordt er echt gek van de laatste tijd. Mijn dochtertje woog 3080 bij de geboorte en is nu (ruim 5 maanden) 5480 gram. Ze wil ook niet graag drinken wat ze is veel te druk met spelen en bewegen (tijgeren staan springen) en is bang dat als ze drinkt dat ze iets mist. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen op het consultatiebureau als ze me alleen maar kunnen bevestigen dat ze te licht is en verder niets fatsoenlijks kunnen adviseren.

    Ik ben vast niet de enige, toch?
     
  2. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Mijn tip is kijk naar je kind. Is je kind tevreden vrolijk en blij? Dan zou ik me niet te veel zorgen maken.
    Het zijn maar curves, ze gaan uit van gemiddelden.
    Geef je bv of kv? En hoeveel gram is ze ongeveer per week aangekomen?
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Niet ieder kind is hetzelfde en groeit even snel. Zou inderdaad wat Bunbaloe zegt gewoon naar je kindje kijken en als ze verder gewoon lekker happy is....
    Die kleine van ons zit ook onder het gemiddelde maar de verhoudingen zijn goed, dus hoefde me geen zorgen te maken.
    Ik denk dat de verhoudingen bij jouw kleintje ook wel kloppen?
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Idd kijk naar je kind, elk kind volgt zijn eigen groeilijn..het moet uiteraard wel een stijgende lijn blijven!

    Lotte was bij haar geboorte flink met 3880 gram, uiteindelijk blijkt het toch een fijn poppetje te zijn. Ze kwam elke keer net niet het gewenste aantal gram aan per maand/week etc.

    Ze zit zowel met haar lengte en gewicht onder het gemiddelde maar zeker niet op de onderste lijn van de curve's. Het is gewoon haar bouw, nu met bijna 2 weegt ze nog steeds 'maar' 10 kg.

    Extra wegen hebben we nooit gedaan, zaait alleen maar onrust. Is je baby tevreden, voldoende natte luiers en alert dan is het prima.
     
  5. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    geen idee! Maar wilde even zeggen...Tijn is 2,5 maand en al 6 kilo! pffffffff Wat een verschil dan he tussen de kindjes!
     
  6. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn kleintje is juist te zwaar volgens het CB, hij is nu 4,5 maand en 7,5 kilo. Hij krijgt 3 flessen van 180cc en 1 van 210cc en 3 keer p.w fruit en groente.
     
  7. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    nou ja.... als dat te zwaar is.....
    wij waren er gisteren en hij woog 7140 gram bij 65cm
    Alles op de hoogste lijn of er tegenaan, mooi in verhouding. CB-arts zei nog dat het helemaal normaal was en dat BV-kindjes in het begin harder groeien.

    Maar goed, we dwalen af.... ik zou gewoon je gevoel volgen en naar je kindje kijken. Blij, alert en tevreden? Dan zal het vast goed zijn. Mocht je blijven twijfelen misschien een controle bij de kinderarts?
    TJa en laten we wel zijn er zijn dunne(re) en dikke(re) mensen...
     
  8. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ze is gewoon tevreden. Ze krijgt BV en aan de hand wat ik kolf weet ik dat ze ongeveer 600 a 700 ml per dag drinkt en dat zou voldoende moeten zijn. Aan de andere kant heeft niet veel volle plasluiers ('s ochtends is ze nog vrij droog), maar wel veel poepluiers (ongeveer 3 a 4 per dag). Ik bied haar regelmatig een flesje aan na de bv (vooral om 7 uur 's avonds) maar daar drinkt ze niet veel van (hooguit 30 ml). Ze is gewoon te druk waardoor ze geen tijd heeft om te drinken en dan verbrandt ze gewoon wel veel energie. Ze krijgt overigens nu elke dag een beetje groente of fruit erbij, maar volgens mij zitten daar niet veel calorietjes in.

    Ze komt gemiddeld 60 gram per week aan. Er zit dus wel groei in, maar wijkt steeds meer af (naar onder) van de onderste lijn in de curve. Tja, ik vroeg ook aan haar welk nut het had om haar te blijven wegen en ze antwoordde dat ik dan doorgestuurd zou kunnen worden naar de kinderarts. Ik vraag me af, als ze zo actief en vrolijk is, wat voor kwaad kan het dan dat ze niet veel aankomt. Blijft ze voor de rest van haar leven erg klein? Ik heb geen zin om voor iets onnodigs zo'n medische molen in te gaan. Maar zoals ik zei, weet ik niet wat de gevolgen zijn als je kinderen zo tenger zijn.

    Mijn andere 2 kindjes zijn trouwens ook erg tenger. De oudste gaat over enkele weken naar de kleuterschool en weegt 13 kilo (maar hij was wel zwaarder dan haar op dezelfde leeftijd).
     
  9. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame was bij de geboorte 3140
    en nu is ze 10 en halve maand en weegt ze bijna 8 kilo ze kwam ook niet veel aan

    we moesten haar s'nachts wakker maken van het CB
    terwijl ze met 8 weken al doorsliep

    de kinderarts zei laat der gewoon lekker slapen ze is heel tevreden
    enz

    zolang ze tevreden is en genoeg plasluiers enz heeft is het niet zo erg
    als ze honger heeft vraagt ze er wel om
     
  10. Niet meer actief

    hier juist andersom

    ze was bij geboorte 3338 gram en is nu met 4,5 maand volgens mij al tegen de 9 kilo aan (als wij samen met haar op de weegschaal gaan staan)

    Kan der niks aan doen..

    Ik zou me niet druk maken als ze gewoon verder een vrolijk meisje is..
     
  11. kristel

    kristel Niet meer actief

    Maar weet iemand welke schade een kind kan oplopen als het structureel te licht is?
     
  12. Marni

    Marni Bekend lid

    26 apr 2007
    758
    14
    18
    Ik zou me er niet druk om maken, ik had hetzelfde probleem toen hij 4/5 maanden was, steeds maar terug moeten komen om te wegen. Tot ik van een verloskundige hoorde dat het heel normaal is bij BV baby's dat ze rond die leeftijd een groei 'stop' hebben, zeker als je weer bent gaan werken, het CB zou ook eigenlijk een aparte groeicurve moeten hebben voor BV baby's.
     
  13. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn woog bij de geboorte 3260 gram en met 5 maand was ze net over de 6 kilo heen. Nu is met 11 maanden nog echt geen 9 kilo.

    Het CB heeft er nooit moeilijk over gedaan. Zolang de curve niet naar beneden afbuigt is er niks aan de hand. Lynn volgt precies de 4e lijn.

    Mijn broer wilde vroeger ook niet eten. Was een hele magere baby en is ook lang mager geweest van postuur. Hij heeft er niks aan over gehouden.

    Als je kindje actief is en alert, krijgt het voldoende binnen.
     

Deel Deze Pagina