Hallo allemaal, Sinds een week slaapt onze zoon ineens erg slecht 's nachts. Voorheen had hij nog 1 nachtvoeding nodig waarna je hem in zijn bed kon leggen en hij prima verder sliep. Nu is het zo dat hij al kort na de avondvoeding (rond half 11) al weer wakker wordt en alleen te troosten is met de fles. Of je moet naast hem gaan zitten om steeds de tut in zijn mond te stoppen en de dekens strak te trekken. Al werkt dit vaak niet of voor max 30 minuten. En dit gaat dan de hele nacht door. Steeds wordt hij wakker heel kort na de voeding. Zodoende heb ik hem vannacht wel 3 keer gevoed. 23.45 uur, 1.05 uur en 4.45 uur (Dit heb ik kunnen rekken door met hem te gaan zitten en hem te wiegen). En tussendoor ben ik er ook een aantal keren heen geweest om hem zijn tutje te geven en hem opnieuw in te stoppen. Na de voeding in de vroege ochtend kan hij steeds wel langere tijd slapen. Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Tips? Dank je!
Drinkt hij echt steeds een hele fles of maar een beetje? Het kan een groeispurt of zo zijn, dan ben je er snel weer vanaf waarschijnlijk. Het kan ook dat hij zich om wat voor reden dan ook niet helemaal behaaglijk voelt, zodat hij na een slaapcyclus wakker wordt in plaats van weer verder te slapen. Het eerste wat in me opkomt is een extra deken voor net dat beetje extra warmte . Wat je ook nog kan proberen is of hij water accepteert en dus dorst heeft en geen honger. In dat geval hoef je ook niet te gaan rekken, dat scheelt weer. Is het een woeler? Dan kan een slaapzak helpen mocht je die nog niet hebben.
Hoi Zohra, Bedankt voor jouw reactie. Hij drinkt steeds een hele fles. Die zou hij altijd opdrinken, wanneer ik hem ook geef Aan kou heb ik zelf ook gedacht. Alleen hebben wij vloerverwarming, dus het is momenteel niet koud in ons huis. Slaapzak is inderdaad ook wel iets om uit te proberen. Ik tref hem vaak boven de dekens aan. Mag je er dan nog een deken overheen leggen? Of moet hij dan alleen een slaapzak aan?
Onze dame van bijna 4 maanden slaapt ook in een slaapzak met deken 😉 Ze heeft ook een periode gehad dat ze niet goed sliep maar zij heeft het waarschijnlijk koud gehad want sinds ze een deken over heeft ipv alleen een slaapzak slaapt ze weer probleemloos.
Dan morgen op zoek naar een slaapzak! Ik vind het zo moeilijk wat ik hem aan moet doen en wanneer hij het warm genoeg heeft...
Ik heb hem een tijdje wakker gemaakt ja. Rond 23.00 uur. Nu krijg ik daar de kans niet voor. Hij is zelf al na max 2,5 uur wakker.
Dan misschien inderdaad een slaapzakje en wanneer dekentje te dik is kan je ook nog met een laken hem lekker instoppen.