groente niet eens willen proeven

Discussie in 'Voeding' gestart door Pinda, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Mijn dochter wil haar groente niet eens proeven. Ik geef haar een hapje en ze spuugt het direct weer uit. Fruit gaat er goed in.

Iemand tips?

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik ben trouwens met 5 maanden begonnen met groente en dat ging goed totdat we 1 week geleden ook het fruit gingen geven. Ze wilde toen ineens haar groente niet meer.

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Blijven aanbieden is de tip.
    Kindjes hebben vaak meerdere keren nodig om aan een smaak te wennen. Hier ging het in het begin juist met fruit niet goed en groente wel. Toch eet mijn zoontje (nu 16 mnd) al een tijdje echt wel goed (hoewel de soorten fruit die hij thuis wil eten beperkt zijn tot banaan en appel).

Het is vervelend he als ze niet eens willen proberen, maar je kan er niets aan doen. Push het iig niet dat heeft een averechts effect. Als je een bepaald soort al een paar keer aaneen hebt aangeboden, laat je die een paar weken achterwege en probeer je het opnieuw. Zie het zo: het is nog echt bijvoeding, dus er is nog voldoende tijd om te wennen aan ander voedsel als melk.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

TIP: even stoppen met fruit... Fruit is veel zoeter dan groenten en dus geven kinderen daar de voorkeur (vaak) aan. Komt mama opeens aanzetten met groenten... die smaken lang niet zo lekker als die banaan! Ja, dat doe ik niet! haha.
    Even stoppen met het fruit (is geen probleem, nu is het nog bijvoeding)

Dit is de reden waarom vaak wordt aangeraden te starten met groenten en daarna fruit toe te voegen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou de groente op een andere manier aanbieden en inderdaad even stoppen met fruit. Groente is ideaal om in stukken aan te bieden om zelf te verkennen en te proeven. Dus geen lepel, maar handen!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goh wat ben ik dan blij met mijn alleseter; van bittere witlof tot zoete waspeen tot broccoli; alles gaat schoon op!

Hij krijgt 's middags trouwens gewoon fruit (appel, peer, banaan,mango) maar 's avonds eet hij met net zoveel smaak.

7. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ze wil haar groente nu wel eten als het koud is;)!
    Weer een regeltje erbij in haar gebruiksaanwijzing:)

Deel Deze Pagina