hoi, florian krijft 's ochtends altijd een papfles (180 + 6), nu doe ik daar 4 schepjes in, maar hij wordt dan niet echt dik vind ik en hij heeft de fles daarom binnen no time leeg. ik heb geprobeer het vanaf een bordje te geven, maar dat wil hij niet.....daarna overgieten in een fles gaat wel......(hoezo eigenwijs). hij eet wel boterham + avondeten vanaf een bordje, dus ik zie het probleem niet zo om hem 's ochtends die fles te geven. mijn vraag: hoeveel scheppen doen jullie in de papfles? kan ik gewoon de 7 scheppen aanhouden die op de verpakking staan of wordt dat teveel voor de fles? domme vraag misschien, maar ik wil hem ook niet teveel aanbieden, vandaar. ik hoor het graag van jullie.
of je het nou op een bordje doet of in de fles maakt niet zo veel uit, ligt er maar net aan of het voor de fles niet te dik wordt. zo niet dan kun je het als ie dat wel wil gewoon uit de fles geven meid. hier wil ze beide niet, niet van een bordje (ja een paar hapjes) en zeker niet uit de fles. fruit, groente, toetje e.d. gaat perfect maar de bambix, nee daar is ze geen liefhebber van jammer genoeg
wij doen 200 ml melk en dan 4 paplepels bambix.. Ook Teun wil niets van bambix uit het bord weten..dus we houden nog lekker de papfles erin...
Is het slecht om er meer lepels in te doen? ik bedoel, is bambix dikmakend? bij 4 eetlepels is de substantie te dun voor de papspeen en te dik voor de gewone speen. Op het pak staat nl. 7 scheppen door 200 ml opvolgmelk voor een bordje. doen jullie 4 lepels omdat het anders te dik wordt of omdat het dikmakend zou zijn?
hier wordt het anders te dik om door de fles te kunnen, vandaar dat er hier nooit de aanbevolen hoeveelheid inging, dus niet omdat het dikmakend zou zijn of wat dan ook, maar ze kreeg het gewoon niet uit de fles. toen ze het wel uit de fles kreeg wilde ze het ook niet, dus hier nog ff geen bambix, ja een paar hapjes in de ochtend gaat nog wel maar dat zijn er maar hooguit een stuk of 10 dan maak ik 60 cc en 2,5 eetlepel.
het gaat anders niet door de 3 standen speen van Avent.... maar als hij het uit het bord krijgt dan maak ik het wel dikker hoor
doe ik iets niet goed dan? bij mij is nl de opvolgmelk + 4 scheppen bij de 1,2,3 speen van avent binnen 4 minuten leeg........alsof het niks is..........en dan kijkt hij mij erna aan van "komt er nog meer of is dit het?" je moet toch de melk gewoon bereiden als anders, daarna de schepjes erdoor heen doen en dan schudden. moet ik het misschien nog langer laten staan voordat ik het geef zodat het meer indikt?
je doet het prima hoor toen Teun zo oud was had hij hem ook heel snel op nu nog hoor je kan evt wat meer aanbieden dus fles van 240 en dan 5 schep bambix doen hebben wij ook ff met Teun gedaan en na 1 week liet hij het "extra" staan en zat weer op d enormale hoeveelheid gewoon proberen......heeft hij snel na de fles alweer trek gewoon wat meer geven....het is meestal toch tijdelijk...
Ik maak ook een fles van 180 + 6. Dan doe ik die helemaal vol met Bambix. Even flink schudden en dan is er weer ruimte in de fles. Die doe ik nog een keer vol. Weer schudden en dan gaat de pap precies dik genoeg door de L-speen (heb Difrax flessen). Heb het idee dat alles bij elkaar wel in de buurt zit van de 7 scheppen. Bambix is puur granen. Volop vezels en koolhydraten dus. Heel gezond en niet echt een dikmaker.
ah, kijk, ik mag dus best wat meer schepjes doen. ben blij om te lezen dat er met name voedingsstoffen e.d. inzitten. het is dus geen dikmaker? dan denk ik dat ik 180 + 6 maak met 6 of 7 scheppen ipv 4 scheppen, denk dat het dan wel dik genoeg is voor florian. ik maak alleen 's ochtends een papfles, in de middag en avond een gewone fles. daar slaapt hij (vooralsnog) gewoon lekker op door. dankjewel, heel fijn om deze reacties te krijgen, af en toe is het zo zoeken. denk je de oplossing te hebben gevonden, een dag later is het weer anders
Bij mij is het zelfs zo: Noa krijgt 3 flessen per dag van 180 + 6 en in elke fles krijgt ze Bambix. 's ochtends meer Bambix dan de andere 2 flessen. In de ochtend is het echt dikke pap, wat door een normale speen niet naar buiten komt. Maar ik snijd de gaatjes van de spenen altijd groter. Het is geen dikmaker, anders was Noa nu tonnetje rond. En dat is ze écht niet!