Baby koortslip?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LoveXx, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik ben woensdag bij een vriendin op bezoek geweest en zij had een koortslip. Mn zoontje van 6 maanden was ook mee. Op een gegeven moment gaf ze hem ineens een kus!! :x Ze heeft al jaren last van koortslippen en ze weet heus wel dat het hartstikke besmettelijk is en geen kusjes moet geven!
    Maar goed... Ik heb dus meteen gezegd dat ze dat niet moest doen.. maar het kwaad was al geschied :p lekker dramatisch..haha..
    Maaar nu haal ik mn zoontje net uit bed en heeft ie een klein bultje op zn lip!! :$ Kan dit een koortslip zijn?? En is het nog steeds gevaarlijk bij een baby van 6,5 maand?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ten eerste wat een domme actie van je vriendin!!.
    Koortslippen zijn vooral gevaarlijk bij baby's onder de 3 maanden omdat het virus naar de hersens kan gaan en een hersenvliesontsteking kan veroorzaken.
    Baby's/kinderen boven deze grens kunnen echter wel behoorlijk ziek worden bij een eerste infectie met het virus en krijgen vaak ook blaren in de mond die het eten en drinken kunnen bemoeilijken.
    Ik zou sowieso de huisarts informeren want misschien is het zinvol om met een virusremmer te starten.
    Het zou wel kunnen dat hij idd besmet is want de incubatietijd is 2 dgn tot uitschieters van 2 weken.

Succes en je kunt bedankt tegen je vriendin zeggen,tjonge jonge!!

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nou daar ben je lekker mee dan...!

Ik zou wel direct de huisarts bellen, inderdaad is het voor een kindje van 6,5 maand minder gevaarlijk als voor een kindje van onder de 3 maanden. Maar vervelend is het wel en ik zou voor de zekerheid toch even contact zoeken met HA...

En je vriendin HARTELIJK bedanken...
    NIET DUS...

4. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Even laten nakijken bij de HA... Ik heb zelf ook last van koortslip en heb een zoontje van bijna 10 maanden.. Tsja, je denkt er niet over na als je hem op bed legt en een kusje geeft... Dus binnen no time had onze kleine man ook een blaasje boven op zijn mondje... Omdat ik in het buitenland woon de kinderarts gebeld, die heeft even gekeken, en adviseerde mij alleen bepanthen te smeren... Heeft een helende werking..

Gesmeerd, een dag of 2, niet langer eigenlijk, en het is weer weg...

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou ik heb het al zo lang ik me kan herinneren en ik denk er wel om als ik mijn kinderen op bed leg en ik er een heb.
    Never dat ze dan een kus krijgen ook mijn man niet trouwens.
    Ik wil er zoveel mogelijk aan doen om besmetting klein te houden dus dan maar geen kus.

Vind je vriendin erg dom dat ze hier niet over na denkt.
    En ik zou even bellen met de HA om te vragen wat je kunt doen.

6. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bedankt voor de reacties.
    Ik heb vanmorgen de huisartsenpraktijk gebeld, maar die is gesloten. :(
    Ivm griepvaccinaties.

Het lijkt een klein pukkeltje, er zitten nog geen blaasjes of iets op... Of komt dat altijd later?
    Zoonlief is wel gewoon vrolijk, drinkt en eet goed en helemaal niet duf o.i.d.
    Zal ik er uit voorzorg wat bepanthen opsmeren ?
    Kan natuurlijk nooit kwaad...

Ik hoop zo dat het geen koortslip is, anders zit dat kind zn hele leve opgescheept met die dingen :(

Heb mn vriendin ookal ff een 'bedank' smsje gestuurd... :x

7. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Ja, ik zou het gewoon even erop smeren...

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze baby heeft ook weleens een bultje bij haar lip, maar zover ik weet geen mensen met koortslippen in de buurt, dus misschien is het wel iets anders?

Of heeft onze meid stiekem ook iets opgelopen....?

9. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Nou, ik geloof dat het geen koortslip was! Want het is alweer weg...
    Heb gister wel aantal keren bepanthen gesmeerd en vanmorgen ook nog. Maar er is nu bijna niks meer te zien!

Maar goed...het was wel erg toevallig... Vriendin met koortslip kust mijn zoontje, en die heeft 2 dagen later een bultje op z'n lip...
    Nou ja.. iig bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina