Sinds een kleine week heeft mijn zoontje van bijna 5 weken korstjes op zijn oor. Rechts ziet er zo uit (zie foto), links is vrijwel 'schoon'. Sinds een dag of twee komen deze korstjes ook op zijn wenkbrauwen. Hij heeft de laatste tijd ook last van baby acné, dit trekt al aardig weg, maar nu komen deze korstjes opzetten. Ik dep het met afgekoeld gekookt water en als het echt droog is, dep ik er een klein beetje baby olie op en we peuteren het er natuurlijk ook niet af. We hebben eczeem in de familie... Moet ik hiermee naar de huisarts? Hij lijkt er geen last van te hebben. A.s. maandag moet ik naar het CB.
Dat schilferachtige bij de wenkbrauwen herken ik wel van mijn dochtertje. Zij is toen ze van jouw zoontjes leeftijd was echt volledig verveld. Dat schijnt volkomen normaal te zijn! Maar geen idee of dat het zelfde is als jouw zoontje heeft. Op het cb zullen ze je vast wel kunnen vertellen of het normaal is of dat je even naar de ha moet.
Als je twijfelt altijd naar ha. Cb heeft niet voldoende medische kennis om het juiste advies te geven. Uiteraard kun je het even navragen.
Ik zou naar de huisarts gaan, vooral omdat er eczeem in je familie zit. Ik vind dit wel aardig wat weg hebben van eczeem
Ik zou er wel naar laten kijken en in de tussentijd droog houden en misschien insmeren met een vettige zalf. Onze zoon heeft eczeem en wij gebruiken vaseline lanette. Edu