Dochter 10 maand, meer slaap nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyC, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Hoi allemaal,

Onze dochter van 10 maanden had voorheen nooit zoveel slaap nodg.
    Haar schema was normaal gesproken:

Om half 9 werd ze wakker en sliep ze vaak aan het einde van de ochtend een uurtje. Hooguit anderhalf uur.
    Rond een uur of 3 ging ze weer naar bed en sliep ze ook hooguit anderhalf uur. En dan om 7 uur op bed voor de nacht.

Sinds vorige week heeft ze een totaal ander schema.
    Wakker om 7.15.
    Slapen om 10.30 tot 12.30
    Om 16.00 weer slapen. En dan slaapt ze vaak tot 18.30.
    Ik zit dan een beetje in de knoei met haar avondeten. Want ik vind. 18.30 vrij laat. Maar wil haar ook niet wakker maken aangezien ze het schijnbaar nodig heeft.

Wie herkent het dat een kindje ineens een compleet ander schema heeft en meer slaapt?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tussen de middag warm en dan 's avonds brood? Hoelaat gaat ze 's avonds slapen? Want ze word wakker om de tijd dat die van mij al bijna in bed liggen ;)

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik zou idd als het mogelijk is ook warm en brood omdraaien. Desnoods iets meegeven aan de oppas/gastouder/familie waar ze dan verblijft. En anders wellicht toch wakker maken op het moment dat jullie gaan eten. Of even schuiven met haar uurtjes. Kwestie van proberen denk ik..

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Misschien het ochtend slaapje proberen in te korten zodat ze in de middag eerder moe is.

Hier is de jongste ook 10 maanden en slaapt nog 3 keer overdag (na een poos 2 slaapjes) Go with the flow denk ik dan maar

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik vond dat ook altijd moeilijk in te schatten. Vooral omdat je dan in de knoei komt met eten en ook met bedtijd. Op een gegeven moment ging mijn zoon pas rond 21.30u naar bed omdat hij anders niet moe genoeg was. Toen ben ik gaan proberen om hem één slaapje te laten doen.
    Veel mensen zeggen dat dit wel erg vroeg is met 11 maanden, maar bij ons werkte het. Nu slaapt hij van ongeveer 13-15u (soms iets langer/korter). Als hij érg vroeg op is, dan leg ik hem nog wel eens twee keer in bed. Of ik ga een stukje wandelen, dan doet hij een "power-nap" in de wagen:)

Deel Deze Pagina