Eten in hotel

Discussie in 'Voeding' gestart door Mykelti, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    We gaan eind februari lekker met zijn 3-tjes een paar dagen in een hotel (Van der Valk). Ik vraag me alleen af hoe jullie dit doen/gedaan hebben met eten voor je kindje. Ons zoontje heeft tot op heden alleen vers gekregen. Er zijn een paar opties wat mij betreft, maar ben benieuwd wat jullie zouden doen.

1. potjes meenemen
    2. vragen om (zoutloze) groenten
    3. gewoon een paar dagen geen verse groenten, maar brood en fruit

Ik neig naar 3 omdat we sowieso brood voor hem meenemen en fruit en een rasp. Hij doet een moord voor tomaten en komkommer, dus dat zou hem wel bevallen als groente.

Potjes heeft hij nog nooit gehad, dus weet niet of hij die lust en of hij er tegen kan (gevoelige darmen). Indien wel potjes: welke leeftijd moet ik dan nemen? Hij eet stukken en geprakt/geraspt, dus wil geen gepureerd eten geven.

2 Lijkt me wat omslachtig aangezien we niet iedere keer bij Van der Valk zullen eten.

Tsja, waar je je als moeder al niet drukt om kunt maken...:D

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Is er een koelkast op de kamer? Je zou voor de eerste dagen thuis alvast wat kunnen klaarmaken en dan gekoeld in een bakje (in een koeltas) meenemen, en in de hotelkamer gelijk in de koelkast zetten. (Of eerst invriezen en bevroren meenemen.) Die Nuby bakjes vind ik daar zelf wel handig voor. Als jullie dan gaan eten, kun je vragen of ze zijn eten even willen opwarmen. Zo doen wij dat ook als we in een restaurant gaan eten.

Maar natuurlijk kun je in het restaurant ook gewoon vragen om wat zoutloze groenten en een aardappel. Daar staan ze echt niet raar van te kijken. Persoonlijk zou ik daar voor kiezen als ik een paar nachten van huis weg zou zijn.

Onze kinderen hebben nooit potjes gekregen, dus met die vragen kan ik je niet helpen. Maar het lijkt me logisch dat je dan gewoon potjes neemt die bij zijn leeftijd passen. En je kunt natuurlijk van te voren thuis een potje "uitproberen" om te kijken wat hij ervan vindt en of hij er geen last van krijgt.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dank je wel. Ik kan idd even vragen of er een koelkastje op de kamer is.

Iemand anders nog ervaringen hierover te delen? :)

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik zou potjes meenemen en per dag kijken wat hij eventueel wel vers kan krijgen. heb je altijd het potje achter de hand als er eventueel niets is.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Bij van de Valk zou ik gewoon vragen om een aardappel met wat groenten (zoutloos)... Desnoods bel je even naar het hotel om te vragen of dit mogelijk is!
    Kun je ook meteen vragen of er een koelkastje op de kamer is...
    Zou voor die paar dagen geen potjes gaan geven! Grote kans dat je kindje die niet eens wil als ie alleen stukken en grof geprakt gewend is... (geef hem eens ongelijk!)
    En al krijgt je kindje die dagen alleen maar brood en fruit dan is het ook echt geen ramp!

Veel plezier!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier hetzelfde dilemma gehad. We gaan half maart eennweek naar oostenrijk. Ik kies ervoor een week potjes te geven. Die ene week op de rest van zn leven vers ga ik me gewoon overheen zetten.

Met de substantie zat ik idd ook. Hij krijgt nu vers geprakt dus potjes van 6/8 maanden wil ik niet geven, veel te fijn.... Ik heb een potje van 12 maanden getest laatst en dat heeft dezelfde grofheid als wat we hem nu geven dus dit is voor ons perfect...

Fruit, komkommer en tomaten lijken me ook een goede vervanging voor die paar daagjes idd....

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Met potjes is niks mis mee he! Er zit geen vergif in. En over wel of niet gepureerd, hier soms een potje voor het makkelijk. Tja, dan maar een keer wat glader als thuis. Het is maar voor een keertje, dus niks mis mee vind ik.
    Ik zou thuis gewoon eens een potje proberen.

Fruit los je prima op door een rasp mee te nemen. En een peer enzo kun je vast ook prakken.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk niet dat het probleem is dat er iets mis zou zijn met potjes, maar eerder dat de smaak en structuur van potjes heel anders is als van echt eten, en dat dat voor baby's die gewoon vers gewend zijn niet prettig is. Niet elk kind zal het willen eten. Daarnaast is het toch ook gewoon onhandig om potjes mee te moeten zeulen als je gewoon om een stukje gekookte groente zonder zout kunt vragen?
    Ik zou Van der Valk gewoon bellen. Grote kans trouwens dat ze zelf ook potjes hebben mocht je die willen.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Idd is het meer de structuur van de potjes waarover ik twijfel...ik weet dat er geen vergif in zit. ;):D

Ga ze even bellen! En als er een koelkastje is, nemen we ook wel een reservemaaltijd mee, voor als we ergens anders eten.

Hoe lang kun je een maaltijd eigenlijk bewaren in de koelkast?

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Die structuur is op te lossen door potjes vanaf 12 of 15 maanden te nemen...

Hier al aannhet oefenen geweest met potjes en (helaas) eet hij deze beter dsn vers, haha. Maar goed.... Ik blijf volhouden metmvers hoor!!!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

en ik zou me ook niet te druk maken om een beetje zout in die paar dagen.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Het vult ook een stuk minder, meer vocht zit er in.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou ik vind die qua structuur nog niet lijken op wat ze hier aten hoor. Heb wel eens zo'n peuterbordje gehad, maar dat was nog steeds een breiige massa, geen stevige prak. En dan kun je net zo goed gewoon restauranteten geven. Ik gaf ze gewoon hapjes van mijn bord. Ging prima.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou inderdaad. Voor een week? Als je nou een dikke maand op vakantie zou gaan...maar een week, dat is zo kort!

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Zouteloze dingen of andere speciale babywensen kan je niet altijd op rekenen in een druk restaurant! Laatst waren we in een eetcafe op vrijdagavond. Op de kaart biologische "groenten van de markt" als bijgerecht, gemengde gekookte groenten net wat ze konden krijgen. Maar nee, het was onmogelijk om daar een portie zoutloos van te koken. En de mooie dikke huisgemaakte frieten die ze serveerden, daarvan konden ze er ook niet een paar koken ipv afbakken. Nou ja, hun verlies, dan geen betaald bijgerecht maar komkommertjes uit onze salade.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik ben eruit dames, bedankt voor de adviezen!

We nemen gewoon iets mee voor hem en voor de rest peuzelt hij maar lekker mee van ons bordje. Het is idd niet voor een maand... ;):D

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een eetcafe is natuurlijk ook geen echt restaurant, maar vaak eerder een veredelde friettent. In een goede hotelkeuken moeten ze gewoon rekening kunnen houden met dieetwensen van gasten.

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen (bedenk ik me nu jij dit schrijft) dat ik tot nu toe alleen twee potjes met pasta achtige dingen gegeven heb en die bevatten wel hele stukjes pasta. Dan toch binnenkort maar eens iets "normaals" uit een potje geven.

Ik vind het overigens wel jammer dat de kleine van die potjes meer eet. Hij lijit ze dus lekkerder te vinden. Maar goed.... Ik blijf vol houden met vers!

Ts: kan je niet wat potjes mee nemen voor het geval dat? Dan kijk je eerst wat er kan. Zo ga ik het ook doen. Als we in dat hotel pas vanaf 7 uur kunnen eten moet de kleine sowieso eerder eten dus dan geef ik gewoon een potje maar als het eerder kan gaat hij lekker mee en kijk ik ter plekke wat ik hem kan geven die dag....

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha ik denk dat je een goed eetcafe tekort doet met de titel "veredelde friettent" hier zit ook een eetcafe waar we vaak heem gaan en die is echt goed en heeft ook luxere gerechten allemaal mooi opgemaakt. Ik denk dat dat vroeger misschien zo was.... En bovendien vind ik dat ze ook daar wel een beetje moeite kunnen doen voor hun gasten!!!

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb bij van der valk gewerkt(zelfstandig werkend kok) en je kan gewoon om verse groente vragen(vaak is het trouwens wel vriezer groente) evt kun je ook vragen om pasta en dat te laten pureren oid.

Deel Deze Pagina