Vragen over voeding fles , groenten en fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door koter, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Momenteel zit ik met onze zoon op vier flesvoedingen à 180+6 per voeding. S ochtends krijgt hij ook een fruitHapje en tegen de avond een groentehapje.
    De laatste fles krijgt hij ook twee Eetlepels rijstebloem erbij.
    Omdat hij al goed gewend is aan groente, wil ik starten met aardappeltjes erbij. Als ik de verhouding 100g groente en 100 gram aardappels doe is dat dan ok? En later als vlees erbij komt 75 groente/75 aardappels/50 vlees?

De laatste fles krijgt hij rond 7 uur , later lukt ons echt niet... Alleen wordt hij wel vaak om 5 uur wakker, is het verstandig deze laatste fles 210 +7 te geve?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

De beste verhouding is 1/3 aardappelen en 2/3 groenten. Vlees hoef je echt niet veel van te geven, als je met 1 jaar op een eetlepel vlees zou zitten, is dat voldoende. Heel rustig opbouwen dus met kleine stukjes.

Als hij om 5 uur wakker wordt, heeft hij dan honger? Zo ja, zou ik hem gewoon een klein flesje geven en zien of hij weer wil slapen.
    En waarom gebruik je rijstebloem?

3. adi

adi Niet meer actief

Is er een reden voor dat je zijn eten wilt wegen? Zolang je jouw bord avondeten niet weegt hoeft dat ook niet voor je kindje. Laat hem gewoon net zoveel groente eten als hij wil, met een stukje aardappel en later beetje vlees erbij.
    Qua flessen lijkt het me prima.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou dezelfde verhoudingen aanhouden als nescio aangeeft.

Je kan prima 210 proberen in de laatste fles, al is het maar een test.... Maar bij ons was het zo dat hij op rijstebloem door de fles ineens weer snachts kwam. Misschien zou je een late fles kunnen proberen zonder rijstebloem.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Inderdaad bij ons werd ze ook snachts wakker van de rijstebloem!

Deel Deze Pagina