Hallo dames en soms ook heren Ik ben opzoek naar advies en ervaringen. Onze dochter is een poos ziek geweest, twee x flinke griep achter elkaar en heeft twee maanden flink gehoest en elke soort verkoudheid die er wad gehad. Met on combinatie een hele heftige 9 maanden sprong waar bij ze begon te lopen. Doof het hoesten sliep ze erg moeilijk in. We lieten der wel eens jengelen maar dat werd dan wel eens huilen em dan begon ze enorm te hoesten tot overgeven aan toe. Dus toen is het (wat vele vast slecht of stom vinden) zo gegaan dat we der bij ons namen en vaak sliep ze dan bij ons in en was ze zo weg. Bu willen wij dat door breken en zijn de afgelopen twee dagen daarmee bezig geweest. Wat we doen is er om de vijf minuten heen, maar zeker snachts als ze dan wakker word dan lijkt het na een uur (want zo lang zijn we nu bezig geweest) of ze de slaap gewoon niet meer kan vatten. Zelfs als ik der bij mij neem ligt ze zeker nog een uur ons aam te kijken met der duimpje in de mond. Ze is moe, wrijft in der ogen maar komt gewoon noet in slaap. Wat ze dan doet is gewoon liggen op der duimpje sabbelen en aan mijn oor of haar friemelen. En dan inens is ze weg en slaapt ontzettend onrustig. Soms kunnen ee haar dan in bed leggen en slapt ze door en andere keren word ze helemaal overstuur wakker. Heeft iemand advies?
Lastig. hier ook geen makkelijke slaper. Wij hebben hem ook regelmatig bij ons in bed gehad, en nog steeds zo nu en dan.We proberen er geen gewoonte van te maken. Dus alleen als hij echt veel huilt etc. en niet rustig wordt mag hij bij ons in bed slapen. Dat om de 5 minuten er heen gaan werkte hier ook niet, iedere keer als ik weer weg ging werd hij weer helemaal overstuur. In de kamer blijven werkte dan beter. Maar wat tot nu toe het beste werkt is een knuffel mee naar bed geven! Dat werkt eigenlijk heel erg goed. Hij gaat dan eerst even spelen en valt dan vanzelf in slaap. Sindsdien heeft hij veel minder inslaapproblemen.
Ze heeft wel wat knuffels in bed, nu is het wel al zo dat zodra we haar optillen en in bed leggen begint ze al te huilen. Maar geef je dan bewust een knuffel in zijn handen? En ja, ze is hier ook altijd een slechte slaper geweest. En ik herken het overstuur worde
Als ik hem in zijn bedje legt gaat hij meestal meteen huilen. Ik streel hem dan over zijn hoofd en leg zijn fafo knuffel tussen zijn armen inderdaad. Dan zeg ik welterusten en ga weg. Vaak is hij dan stil als ik de trap af loopt en gaat hij spelen ... je zou het kunnen proberen.. Wellicht werkt misschien een ander speeltje ook wel.. gewoon zodat ze even afgeleid zijn en lekker even kunnen spelen om dan vervolgens in slaap te vallen.
Hier altijd een giede slaper gehad (snachts dan overdags slaapt hij niet veel) maar nu sinds kort ook als je hem in bed wil leggen meteen gillen. Als je weg gaat raakt hij overstuur dus wij blijven bij hem otdat hij rustig in slaap is gevallen en gaan dan pas weg. Vanmiddag was hij wat rustiger en kon ik weg gaan toen hij nog wakker was (hij pakte toen inderdaad een speeltje ook). Ik denk verlatingsangst dus blijf het maar zo doen. Ik kan hem toch niet laten huilen ennbij ons in bed wil ik pas doen als hij zo ook niet in slaap zou komen.
Onze baby is bijna 9 maanden en ze jammert sinds een week of 3/4 ook ineens als ze op bed wordt gelegd. Wij gaan dan bij het ledikant zitten (met onze rug naar haar toe) en zeggen Sssshhhh. Binnen een minuut vaak is ze stil en valt ze rustig in slaap. Als ze echt gaat huilen leggen we een hand op haar buik. We laten haar wel in bed liggen want ik wil niet dat ze leert dat als ze jammert dat ze dan eruit mag. Ik denk ook dat het verlatingsangst is, dus we doen het maar even zo. Gaat ook wel weer over denk ik.
Zelfde probleem! (9,5 maand) huilen zodra je de kamer uitloopt...de 5 min werken hier ook niet, maar als we erbij blijven gaat ze vrolijk rechtop zitten dus meestal is t toch even huilen en daarna valt ze in slaap...ze heeft ook n favoriete knuffel bij zich en n nachtlampje dat na 12 min uit gaat
Ik doe overdag en in de avond hetzelfde ritueel en ook als ze 's nachts een keer wakker wordt. Liedje zingen, lamp en schilderij van onze hondjes bekijken, projector met liedje samen aan doen met timer van 15 minuten, knuffelschaapje in haar hand geven en dan kan ik haar zo wegleggen. Als ze snachts overstuur wakker wordt neem ik haar ook mee naar onze slaapkamer om even rustig te worden en te kroelen en dan wakker weer wegleggen. Laatst had ik haar eens slapend op bed gelegd door omstandigheden en werd ze midden in de nacht in paniek wakker. Enigste wat toen hielp was om het ganglicht aan te laten, ze was toen gewoon erg geschrokken in het donker alleen in haar bedje.
Gisteren was weer knudde, nu hebben we der bed anders gezet (ja je gaat toch dingen proberen ) en ik leg der net op. Jammerde ff, knuffel gegeven en ze is sindsdien stil... Ik durf eigenlijk niet zo goed te gaan kijken haha dadelijk ziet ze me
Goed! Ze is dus uit zich zelf in geslapen! En rond een uur of kwart voor 1 werd ze wakker, huilen, heb ik der even bij mij genomen. Slokje water gegeven en toen was ze weer klaar wakker. En ik was het eigenlijk zo zat, dat ik der terug ik bes heb gelegd. Kus gegeven gezegd dat ze moet gaan slapen. Was het even huilen en toen stil, ze heeft toen nog een paar keer gejengeld maar dat heeft nooit door gezet door huilen en ze heeft dus in der eigen bed geslapen! Ben zo blij daarom! Dank jullie voor de tips! Hopelijk weekt het vannacht weer ^^