Hoi meiden, Ons schatje slaapt erg goed, gaat om 9 uur naar bed in de avond en wordt op 7 uur wakker in de ochtend. Maar nu heeft hij iets nieuws met ruim 4 maanden: de 'ik kruip om hoog en draai overdwars in bed en wordt wakker fase'. Hij ligt wel gewoon in een trappelzak en dat hij omhoog kruipt ook geen probleem, maar dat ik daar nu 2x per nacht me bed voor uit moet om hem weer terug te leggen omdat het draakje wakker wordt als hij overdwars tegen het hoofdeinde ligt is niet heel fijn. We stoppen hem ook behoorlijk strak in, baat niet.. Er zijn vast wel moeders die dit ook gehad hebben en die voor mij de goude tip heeft?! Merci alvast!
Mwah, twee keer per nacht eruit en hij is pas 4 maanden? Daar zou ik voor tekenen, haha, op die leeftijd moest ik elke 2 uur eruit voor de jongste. Dat is toch super, als dat het enige is . Wat je eraan doet? Niets, vastbinden lijkt me geen goed idee, afwachten tot hij het niet meer doet of zelf weer terug gaat kruipen. Het zijn fases.
Echt? Geen tips voor bepaalde trappelzakken oid? Er zal toch wel iets zijn om te proberen? Is hoger in zijn bed neerleggen geen optie? Naar beneden frummeld hij zich niet?..
Hier werkte afwachten ook alleen; gewoon recht gaan leggen dus 's nachts. En genieten van het feit dat hij maar 2x wakker wordt Hier met die leeftijd regelmatig nachten waarin ze iedere 1,5 uur wakker werd
Er bestaan van die dingen waar je je kind in kan vast leggen. Dan kan je kleintje het bed niet meer door. Heb net even gevraagd wat het is, een savetysleep.
Hier ook steeds periodes dat ze zich het hele bed doorwerkt en huilend wakker wordt omdat ze overdwars klem ligt of met haar hoofd tegen een spijl ligt. Niet veel aan te doen, goed leggen en weer terug naar bed.
Ik zou mn kind iig niet vastleggen!! Ook niet met zo'n safety ding, geen slaapzak bij voetenzak instoppen of whatever. Al die "oplossingen" worden niet voor niks afgeraden. Ze kunnen zich vastdraaien met alle gevolgen van dien. Gewoon even doorbijten. Gaat vanzelf over. En in je handjes knijpen dat het maar 2x per nacht is.
Met de savetysleap kunnen ze zich echt niet vast draaien hoor. Tenminste ik heb dat ding gezien en knap kind die dat kan!
Had gehoopt hier een gouden tip te vinden.. Ik ben te tel ondertussen kwijt hoe vaak ik er uit moet om dr weer normaal in bed te leggen. Denk soms wel 14 keer.Snap ergens wel dat er van die beschermranden zijn voor in ledikant..maar toch durf ik het niet aan. Kleine meid beukt zich wel blauwr plekken op dr hoofd zo..
Snoozzz aanschaffen was hier de oplossing. Dan ligt baby vast met een brede band om buik....veel mensen zijn tegen vast leggen, heb e.e.a ook goed overwogen en bekeken, maar er kan niks gebeuren! Ik werk in de psychiatrie en ken dus de gevaren van het vast leggen (helaas doen we dit nog regelmatig), mijn inziens kan er niks gebeuren. Het gaf ons zoontje veel rust en ons ook . Vanaf 7 mnd begon hij te draaien en hoorde ik het klittenband kraken, toen gestopt met snoozzz en sindsdien ligt hij 'los'. Heerlijk op zijn zij, Gaat prima!
Mijn dochter van nu 4,5 maad kruipt juist naar beneden. Dan wordt ze soms 's ochtends vroeger wakker omdat ze met haar beentjes tegen de achterkant van het bed aan ligt te schoppen (dat vind ze zelf heel grappig). Je kunt er weinig aan doen, wij legen haar helemaal bovenin maar dat helpt niet altijd. Over een tijdje zijn ze oud genoeg om zelf weer goed te gaan liggen.