baby krijst in maxi cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corry, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter vond net ook verschrikkelijk in de maxicosi. Ze zette het vreselijk op een krijsen. Na een paar maanden hebben we de hoofdverkleiner eruit gehaald, toen ging het al stukken beter. Weer wat later was het helemaal over.

Sommige baby's vinden het nu eenmaal niet prettig en moeten er echt aan wennen.

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook de verkleiner eruit halen en anders een fysiotherapeut of manuele therapeut of osteopaat gaan en je kleintje eens na laten kijken. Welke maxi cosi heb je?
    En anders een reiswieg waarin ze kunnen liggen in de auto (zijn speciale voor). Maar los vervoeren.. Ai niet doen!
    Succes!

3. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    bedankt voor de tips. alles wat jullie schrijven hebben we al geprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb nu een bakfiets gekocht en dan zet ik de wandelwagenbak erin en dan kan ik toch stukjes van huis af. maar het blijft moeilijk... je hebt inderdaad van die speciale reiswiegen voor in de auto, maar een baby vastsnoeren terwijl deze op de buik ligt lijkt mij geen goed plan. osteopaat kon geen gekke dingen gevonden krijgen dan die we al wiste.
    ik hoop dat onze jonge er snel overheen groeit!

en wat verkleiner betrefd, die was er al lang uit omdat wij een grote baby hebben. pas heb ik die er toch weer ingedaan want misschien.... Maar nee hoor hielp ook niet. (we hebben de maxi cosi pebble)

voor nu doe ik het met mijn bakfiets maar blijft behoorlijk beperkt!

bedankt voor het meedenken allemaal, en sorry voor mijn late reactie.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    In een bakfiets moet hij toch net zo goed vast liggen?:(
    Tenminste, lijkt me niet dat je rond gaat fietsen met baby los in de reiswieg....
    Als je valt of aangereden word dan word je kind gelanceerd of rolt de weg op....

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Heb jij je baby ook vastliggen in de wandelwagenbak dan als je gaat wandelen? Dan kun je ook aangereden worden, en de wandelwagen kan ook omvallen end.... Ik weet niet of je een bakfiets ooit goed bekeken hebt maar heel snel ga je er niet mee hoor en een driewieler valt niet om als je niet gaat stunten ;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar met een kinderwagen loop je op de stoep, met een fiets fiets je op de weg, veel grotere kans op aanrijdingen.

Ik heb destijds heel veel gelopen en iets langere stukjes (hooguit een kwartier) toch in de maxicosi in de auto. De eerste maanden heb ik daardoor wat dingen moeten afzeggen. Het was niet anders.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #27 Damay77, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt: 17 aug 2013
    Met een bakfiets maak je alsnog meer vaart dan lopend. En daarnaast bevind je j op de weg dus grotere kans dat je een ongeluk krijgt,...
    Heb je zelf wel eens een bakfiets bekeken? Daar zitten riempjes in voor kinderen. En dat is niet alleen om te voorkomen dat kinderen er vandoor gaan....
    Om diezelfde reden moet een maxi cosi ook vast gesnoerd worden in een bakfiets. En kind in de gordels. Op de fiets hetzelfde.
    Het word op diverse site s van veiligheid en bakfietsen aangeraden om je kids vast te zetten ivm de gevaren. Gordels, in maxicosi of babyschaal. Dat is niet voor niks;)
    En een baby op zn buik in een bakfiets is al helemaal niet goed. Baby moet in maxi cosi of op rug in een babyschaal. Op buik kan zn nekje de klappen van bij kuiltjes niet goed opvangen.
    . Maar goed, dat moet je allemaal zelf weten..
    Zie nu dat je hem ook op je arm meeneemt in de auto. Echt geen haar op mn hoofd die daar uberhoupt over nadenkt om dat te doen.....

Deel Deze Pagina