Baby kruipt, hoe huis veilig maken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaana, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Voorderest denk ik van het weekend alles kasten en lades maar eens even goed op te gaan ruimen. Niet kind vriendelijke dingen toch echt even ergens boven zetten. Wij hebben niet zo een groot huis, dus het is lastig om ruimte te creeren!
    Traphekje ben ik nog niet over uit? Waar moet je op letten bij aanschaf? Ik zei gisteren wel heel leuk Ikea, maar daar waren die traphekjes terug geroepen. Wil er dit weekend nog eentje gaan kopen.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kijken of je het traphekje met één hand open krijgt. Of het slot niet té makkelijk is, voor slimme peuters. Dat er geen horizontale verstevigingen zijn waar ze op kunnen klimmen. En bovenaan de trap geen klemhekje, want die hebben onderaan altijd een horizontale balk waar je over moet stappen (en dus over kan vallen, zo bovenaan een trap).

3. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

O, ons traphekje bovenaan het hek heeft geen horizontale balk. Ik zal eens kijken waar hij vandaan komt :)

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Onze hekjes (Felix van Kidsriver via Babypark) hebben dat niet hoor :)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En dat zijn hekjes die je zonder schroeven klemt tussen twee muren? Ik snap niet goed hoe dat klemmen dan werkt, zonder een vast kader rondom. Maar het zou kunnen.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Oh sorry ik zat niet goed te lezen. Ik las traphekje i.p.v. klemhekje. Wij hebben inderdaad een hekje met schroeven :)

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    het is echt heel simpel, even zelf door het huis kruipen en je komt het tegen

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Neem geen hekje van cabino. Ik vind het echt rot dingen. Hier hebben wij hekjes geplaatst en de stopcontacten afgedekt. Kabels die wij weg konden werken hebben wij mooi buiten bereik. En bijna alles tot de hoogte van de deurklink is hier baby proof. Gezorgd voor goed overzicht over de woonkamer.

Maar het kruipen is een goed moment om extra goed op te letten op wat hij/zij weet te verzinnen. Onze zoon heeft ons nog op wat punten gewezen die beter konden. Als je de kamer uit gaat veilig in de box of iets dergelijks.

Ik vind het wel een gedoe met de kerstboom. Omdat die vaak plastic/naalden laat vallen. Helaas weet onze kleinste sinds deze week de hele woonkamer door te gaan :( Dus daar moet ik komende maand nog even wat op gaan verzinnen.

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Deze zijn zonder gaatjes te boren: https://www.google.nl/search?q=safety+1st+flex+lock&biw=360&bih=519&tbm=isch&prmd=sivn&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiChKrs4qbQAhUEXBoKHYB1DbkQ_AUI1gEoAg#imgrc=wqCB4OO04LhBTM%3A bij de gemiddelde keukengreepjes moet je de greepjes even los schroeven, de lus om het greepje hangen en weer vast schroeven.
    Ze zijn bij baby dump of mamaloes babysjop te bestellen online (zo heb ik ze gekocht) kosten nog geen €3,- per slot. We hebben er 4 van in huis :)

Magneet slot is van jippies en dat is plakken aan de binnenkant van de kast en te openen met de sleutel. Sleutel alleen niet vergeten om buiten de kast te leggen, los zijn ze te duur! Deze hebben we: https://www.google.nl/search?q=safety+1st+flex+lock&biw=360&bih=519&tbm=isch&prmd=sivn&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiChKrs4qbQAhUEXBoKHYB1DbkQ_AUI1gEoAg#tbm=isch&q=jippie%27s+magneetslot&imgrc=7YUCS5zY2c6r2M%3A
    Is het nu wat duidelijker? Zo niet, hoor ik het graag :)

Deel Deze Pagina