Baby kruipt omhoog in bedje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloem89, Sep 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Onze zoon is nu bijna 4 maanden, hij lag altijd ingebakerd in een puckababy omdat hij zo onrustig is 's nachts. Sinds 3 weken ligt hij in een slaapzak omdat hij omrolt. Alleen kruipt hij 's nachts omhoog, hij ligt baak overdwars tegen zijn hoofdeinde van, vaak word hij hier op een gegeven moment 's nachts wakker van dan leg ik hem goed, soms is hij dan noet meer in slaap te krijgen.

Hem strak vastleggen met dekentje heeft geen zin want deze trapt hij van zich af!

Iemand tips?

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Laten rondreizen.... Ik vrees dat er weinig op zit! Mijn dochter reist ook rond sinds ze een maand of 4 a 5 is. Nu is ze 13.5 mnd en nog steeds vind ik haar regelmatig bovenin bed terug, of ondersteboven ;).
    Met een slaapzakje aan is dat niet zo erg. In het begin moest ik er ook vaak enkele keren uit om haar weer goed te leggen, maar nu ze groter is weet ze zichzelf meestal wel weer in een positie te werken die haar wel aanstaat.

3. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Mijn dochter is nu 19 maanden en die kruipt altijd met haar hoofd tegen het hoofdeinde aan.
    over een half jaar wil ik haar in een groter bed gaan leggen, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan met dekbedjes. Tot nu toe ligt ze gewoon in een slaapzakje. ik doe er voor het inslapen een lakentje overheen, maar binnen no time ligt ze toch weer boven.
    Het lijkt wel alsof ze het fijn vind om met haar hoofdje tegen de bovenkant te liggen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn dochter kruipt ook altijd tegen de bovenrand :)

5. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik heb één langere slaapzak gekocht, deze stop ik aan het voeteneinde achter in het matras. Daarover heen stop ik een opgepropt dekentje en dan kan ze er niet meer uit komen. Ideaal!

6. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier lag S met die leeftijd ook door zijn hele bedje.............
    Heb hem een slaapzak aangedaan en laat hem lekker zijn gang gaan.
    Vaak ligt hij ondersteboven of over dwars............

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik doe ook een stuk slaapzak bij het voeteneind onder het matras, dan lakentje strak erover. Geen probleem hier!

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Is puckababy the bag newborn dan niets voor jullie? Komt na de piep en en mini.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Mijn dochter zonder slaapzak ook, maar heb nu ivm kouder weer een slaapzakje.
    Deze is wat groter en stop ik ook onder het matras in met een dekentje goed ingestopt.
    Ik denk dat je er weinig aan doet :)

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kindje niet vastleggen in bed hoor!

Als je kindje gaat draaien, en draaien zi. JE kindje. Helemaal vast

11. jols

jols Bekend lid

Dec 26, 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een matrozenbedje maken kan mogelijk ook helpen. Dan kan hij niet hoger waardoor hij niet onder de dekens vandaan komt maar kan hij ook niet onder de dekens kruipen.

12. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik laat het gaan, vastleggen in bed vind ik gevaarlijk.
    Bij ons zijn het periodes dat ze veel omhoog kruipt, naar het voeteneinde zakt, draait. De dekens uit bed gehaald en een slaapzakje aan gedaan en soms mijn bed uit als ze huilt omdat ze klem ligt. Tot 6,5 maand lag ze 's nachts bij ons op de kamer dus hoefde ik mijn bed niet uit. Inmiddels heeft ze er meestal geen last van, behalve als ze haar hoofd stoot.

Share This Page