Positief cb topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bouncytigger, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Nu lees ik hier heel vaak over negatieve ervaringen met het cb. Ik herken dat eigenlijk helemaal niet. Wij hebben een cb wat goed advies geeft. Soms eerlijk toe geeft dat ze het niet weet en dat je dus de ka moet gaan bellen. Ze neemt klachten serieus en weet waar ze over praat. Ook is ons meisje eigenlijk te zwaar voor haar lengte (gewicht zit net boven de +2 en lengte zit net onder de -1 lijn) maar omdat dat vanaf de geboorte al zo is, vind ze het prima. Kortom een grote pluim voor mijn cb!!!

Ps. Wel ff met een kanttekening. Als je gaat bellen dan moet dat via zo'n 0900-nummer. De mensen die daar zitten zijn wel compleet nutteloos... Heb al een paar keer gebeld, maar nog nooit een goed antwoord gehad. Het kwam pas goed als ik teruggebeld wordt door mn eigen cb...

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen negatieve ervaringen met het CB bij ons. Leuke arts en wijkverpleegkundige. Geven info maar leggen niks op. Maar dan nog als het anders was geweest had ik me daar ook niet veel van aangetrokken, doe het uiteindelijk toch zoals ik het zelf wil ;)

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden een hele leuke fijne vrouw die hier aan huis kwam toen de kleine net geboren was. Ze nam echt de tijd en gaf hele fijne tips en adviezen! Ze is 2 keer geweest, dit omdat bij mij de kans op pnd vergroot was. Dus ze keek ook hoe het met mij was (goed gelukkig)
    Echt een vrouw met veel ervaring en warmte die zo door alles heen prikte :) op het cb zijn we nu 2 keer geweest bij de arts en een andere vrouw.. Vond dat hen niet echt duidelijk of goed advies gaven, dus viel me beetje tegen. Zeker na de fijne gesprekken van daarvoor denk ik

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook geen vervelende ervaringen, gaat heel gemoedelijk. Over z'n gewicht hebben ze wel eens heel voorzichtig wat gezegd en ik neem alles aan wat ze zeggen maar wat ik ermee doe is aan mij. Ben wat ouder en misschien scheelt dat ook wel in de zin van hoe ze iemand benaderen?!?

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Hier ook altijd positief hoor. Laatste keer waren ze helemaal positief dt mijn vriend en ik als jonge ouders het zo goed deden. En dat ze ons meisje zo'n prachtig eigenwijs meisje vond:D

Nee ik heb niks over hun te klagen.. Als ik vragen heb geeft ze advies, en als ze gewoon advies geeft is het ook goed en normaal advies:) niks raars ofzo.

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het ligt ook gewoon heel erg aan de personen met wie je te maken hebt. Bij mijn CB ben ik erg tevreden over de arts, en ook één van de jgz-verpleegkundigen is erg lief. Maar er is ook een andere jgz-verpleegkundige en die vind ik maar niks. Ze geeft je altijd het gevoel dat je gewoon niet goed genoeg je best doet, en dat ze het liefste heeft dat je zo min mogelijk vragen stelt. Dus ik hoop altijd op de andere verpleegkundige, en ben sowieso blij als we de arts-afspraak hebben, want zij is prima!

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hier ook alleen maar positief. Vanaf het begin zijn ze altijd positief geweest en wanneer ik vragen had kreeg ik altijd goed advies. Ziekenhuis deed in het begin moeilijk dat de omtrek van het hoofdje te klein zou zijn en dat ze het in de gaten wilden houden terwijl CB (en VK) zeiden dat het helemaal niet te klein was en dat het in verhouding goed bij zijn lengte en gewicht paste (wat achterad dus ook klopt). Iedere keer als we komen krijgen we een complimentje dat hij zo sterk is.
    Afgelopen keer ging ze kijken of hij goed mee omhoog kwam om zelf te willen zitten (aangezien hij op mijn schoot wel goed rechtop zit) Echter kan hij nog niet zitten en nog niet kruipen. CB gaf aan dat dit helemaal geen probleem is en dat ze dit nog niet hoeven te kunnen aangezien ieder kindje een eigen tempo heeft. Terwijl ik van veel mensen juist hoor dat het CB zo pusht.
    Ook zeiden ze afgelopen keer dat we konden gaan oefenen met drinken uit een gewone beker. mijn vriend en ik verklaarden haar achteraf voor gek. Een baby van 7 maanden die amper nog uit een tuitbeker drinkt al uit een normale beker laten drinken, die is gek. toeval wil echter dat we een paar dagen later op vakantie gingen en ons zoontje ineens volledig geobsedeerd is wanneer iemand aan een glas drinkt. Hij blijft het volgen en wend zijn ogen er niet vanaf. Ik heb dus van difrax de oefenbeker gehaald en hij vind het elke keer een feestje wanneer hij eraan mag drinken! Haha dus achteraf was het advies van die mevrouw van het CB nog niet eens zo stom.

8. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Hier ook alleen maar positieve ervaringen:) ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam.. ik denk dat mensen het sneller als negatief ervaren als ze aangesproken worden op hun kind (moet minder eten, meer eten etc.)

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Overwegend positieve ervaringen, maar helaas.....niet op het gebied van borstvoeding. Als ik de adviezen van de arts had opgevolgd had ik waarschijnlijk niet een half jaar gehaald pfffff
    Bizar dat een arts zo weing weet en adviezen geeft die voor kunstvoeding van toepassing zijn :(

De wijkverpleegkundige is wel een heel leuk mens trouwens, heel betrokken en kundig :)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook geen problemen met het cb op zich. De wijkverpleegster is hier al vanaf het begin dezelfde en is een aardige betrokken vrouw. Ook nooit gezeur gehad over de lengte (-2) en gewicht (-2 of net daaronder).

De artsen wisselen hier constant onderhand elke keer een ander tegenwoordig. Maakt weinig uit degene die het bij dochter was was totaal niet geïnteresseerd, rare vent. Toen dochter met de 2 jaar controle kwam was het ook een rare vrouw, keek niet verder dan d`r beeldscherm: "is uw kind al bezig met zindelijkheid"' kind liep rond in d`r ondergoed ipv een luier. Nee trek d`r voor mijn lol een onderbroek aan....

De laatste keer met zoon (2 jr) controle was het er wel een die betrokken was en verder keek dan d`r beeldscherm. Kwam ook met zinvol advies en gaf zoon een compliment dat hij al zindelijk was. Vond hij ook erg leuk, hij was erg trots.

Benieuwd wie het volgende week is...

11. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier ook een leuk CB, vind het zelfs leuk er naar toe te gaan :p

Gister weer geweest, en gewoon normale praatje hoe het gaat, geven goed advies..

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ben benieuwd, moet er straks naar toe ;) tot nu toe altijd prima, maar van bv weten ze niks.

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Fijn om te lezen dat er toch zo veel goede cb's zijn!!!

14. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heel fijn cb. Af en toe is de plank weleens misgeslagen met bv maar dat waren kleine dingen.

Hier een pluim voor hun.

15. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn ze heel gemoedelijk, geen ongevraagde adviezen. Dat vind ik zelf wel prettig.

16. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hier ook een heel fijn CB.
    Vind het ook altijd leuk om er heen te gaan.

Toen ik aangaf dat mijn zoontje wel veel naar rechts helde (als hij op zn rug lag) werd direct de arts erbij gehaald en kreeg ik een verwijzing naar de fysio.

Ook toen we naar azie wilden met de kleine hebben we alleen maar positieve reacties en goede adviezen gekregen (terwijl ik toch heel erg op een negatieve reactie voorbereid was ;))

Ben er erg blij mee!!

17. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Hier ook alleen maar positieve verhalen.
    Ze zijn hier ook niet van de onzinbezoekjes, mag de 18 maanden afspraak overslaan en hoef pas weer met twee jaar. Omdat de kleine man het gewoon fantastisch doet... Mocht ik vragen hebben of tussendoor toch langs willen komen kan ik zo een afspraak maken.

18. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hier ook erg positief. Fijn cb! Mees was een flinkerd bij de geboorte en ik was dus heel bang dat ze over zijn gewicht zouden gaan zeuren. Maar dat doen ze niet. Hij doet het goed en zolang hij zijn eigen lijntje volgt is het goed. Ik krijg tips als ik erom vraag en als ik tussendoor bel met een vraag word ik snel teruggebeld. Ze denken erg goed mee.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind de dames van het inloopspreekuur helemaal fantastisch. Ik vind de artsen wisselend. Toen de bv niet goed liep waren ze heel lief en gaven me buiten de reguliere tijden een extra weegafspraak om te controleren of het goed ging. Heel prettig contact.

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier ook positief! Toen ik voor het eerst weer bij cbarts kwam met mijn dochter. Herkende ze me gelijk! Ze wist nog precies wat voor baby Gijs was en zag gelijk ook de gelijkenissen en verschillen met zijn zusje. En dat na ruim 2 jaar! Erg fijn! Ik vind het ook leuk om te gaan!

Deel Deze Pagina