Mijn zoonje van 3 maanden heeft de laaste tijd de gewoonte om, hoe strak ik hem ook instop en ondanks zijn bakerzakje, helemaal omhoog te bewegen in de wieg zodat hij telkens met zijn hoofdje tegen de spijlen komt. Dit heeft hij met name 's ochtends, na de nacht, maar hij wordt er vroeger wakker van doordat zn hoofd helemaal scheef en tegen het hout aan ligt. Zijn er trucjes waardoor hij wat beter op zn plek blijft?
hai gies, dat doen (bijna) alle babys, sophie lag toen ze baby was ook helemaal bovenin, soms nog met dr koppie scheef. nu ook in het ledikantje, kruipt ze naar boven.
Doen ze inderdaad bijna allemaal. Het wil nog wel eens helpen om de onderkant van de slaapzak (als die nog te lang is) aan de onderkant onder het matras te stoppen. Dat kruipen ze iets minder makkelijk omhoog, maar denk dat je er weinig aan kunt doen.
Mijn dochtertje deed dit ook altijd... ik heb toen een slaapzak gekocht en sindsdien gebeurt het niet meer. Maar je hebt al een bakerzak en dat komt volgens mij op hetzelfde neer dus kan je helaas ook niet verder helpen..
Ik gebruik voor mijn dochtertje een Safe T Sleep slaapwikkel. Dit is een soort band, die vastzit aan een stuk laken, dat je om het matrasje wikkelt. De band wikkel je om het lijfje van je baby en zet je met klittenband vast. Daardoor ligt ze dan vast in het ledikantje en kan zich niet omhoog wurmen. Misschien is dat een oplossing? Als je via google zoekt op Safe T Sleep slaapwikkel kom je diverse websites tegen waarop je uitleg en een plaatje ervan kunt zien. Ze zijn o.a. bij prenatal te koop. Ik vind het een ideaal ding, want daarmee hoef ik het bed ook niet meer laag op te maken. Ze kan namelijk geen kant op en kruipt dus niet het hele bed door. Frieda
niet druk om maken. mijn dochter heeft het ook al vanaf dat ze heel jong was gedaan en ze doet het nog steeds. Volgens mij vind ze het nu zelfs wel prettig om tegen die spijlen aan te liggen Met een warme slaapzak aan krijgen ze het niet koud en tjsa... als ze er wakker van worden is het lastig, maar mijn ervaring is dat dat wel meevalt (was hier alleen zo als haar arm door de spijlen geglipt was ofzo).
Eva doet dit ook de laatste tijd, maar wordt dus wel wakker. Elke twee uur ongeveer hoor ik gebonk van haar hoofd tegen de wand van het bed, en gaat ze huilen. Ik heb nu idd een maat grotere slaapzak gekocht en een deel onder het matras gestopt, het is gelijk klaar!
Mijn dochter doet dit nu al en ze is pas vier weken. Kunnen ze dan al in een slaapzakje? Ik vind het er ook zo koud uitzien inderdaad. Maar heb eigenlijk niet de indruk dat ze er zelf heel veel last van heeft. Misschien wordt ze er wel eerder wakker door...
Met 4 weken kunnen ze al wel in een slaapzakje, let er wel op dat de armsgaten en het hoofdgat niet te groot zijn. De hema heeft slaapzakjes in maatje 50-62, zijn goed en niet duur.
Mijn zoontje heeft dit ook altijd gedaan en slaapt in een slaapzak. Hij doet het nu nog steeds, helemaal met zijn hoofdje tegen het hoofdeinde. Hij zal het wel prettig vinden, want hij is oud genoeg om anders te gaan liggen.
En een slaapzakje kan idd al wel hoor. Hema idd heeft van die kleine maatjes. Gewoon even opletten dat de armsgaten en het hoofdgat niet te ruim is.
Mijn dochtertje doet het ook, met slaapzak en al. Het kan dus helemaal geen kwaad, maar ik zou wel nu gaan stoppen met het inbakeren en overgaan op een slaapzakje.