Hallo, ons zoontje kruipt 's nachts naar beneden in zijn bedje, zijn beentjes liggen dan opgetrokken en zijn hoofdje ligt bijna helemaal onder de deken. Wij vinden dit doodeng! We maken het bedje al kort en strak op maar dat helpt niet. Iemand tips?
Hier ook een slaapzakje en sindsdien blijft ze mooi op haar plek liggen. Heb er nog wel een dun dekentje over met lakentje maar slaapzak is dan ook niet zo dik.
Onze dochter wil ook nog wel eens verplaatsen in bed (gelukkig naar boven). Maar de kleinste babyslaapzak die ik kon vinden is 70cm en die is echt nog te groot. Het is niet de bedoeling dat ze de slaapzak in gaat kruipen. Hoe hebben jullie dat gedaan dan?
Toen Maik nog een klein maikie was heb ik met de hand de armsgaten van de slaapzak kleiner gemaakt. Dan kon hij zijn armen er niet zomaar weer in werken. Mischien dat dat bij jullie ook helpt? Groetjes janna
Bij de Hema en Prenatal heb je ook kleinere slaapzakjes hoor. Ik had een hele kleine van badstof, daar was ie wel zo uitgegroeid . Kijk goed of het gat voor het hoofd niet te groot is en als de armsgaten te groot zijn kan je ze wat kleiner dichtnaaien .
slaapzak! Die van de hema zijn redelijk smal. Ik durf al een hele tijd geen deken te geven, echt gevaarlijk!
Ik zou een "hangmat" maken. Dat is heel simpel! Je rolt een hydrofiel op en stopt deze aan 1 kant onder het matrasje. Dan haal je de doek onder 1 beentje door en over de andere heen. Zo zit het dus vast tussen de benen. En dan maak je de doek aan de andere kant vast en echt goed strak. Dan kan ze niet naar beneden zakken. Succes!
Dat laatste lijkt me erg gevaarlijk als ze gaan draaien en bewegen enzo. Ik zou ook een slaapzakje doen. Babies blijven nou eenmaal niet liggen zoals je ze neerlegt
Onze dochter deed dat ook met een paaar weken ondanks dat ik het bed heel kort had opgemaakt. Ik heb 's nachts zo alle lakens van het bed getrokken en haar in een slaapzakje gedaan. Ik was me rot geschrokken. Sindsdien slaapt ze alleen met een slaapzakje. Ook geen lakentjes erover. Met het hele koude weer, had ze een slaapzak met lange mouwen. Nu eentje zonder mouwen en de zomer slaapzakjes (hele dunnetjes zo dik als een lakentje) liggen ook al klaar voor van de zomer.
Wij gebruiken voor Rosalie een Safe T Sleep. Ze ligt dus vast. Werkt echt perfect. Ze kan niet onder de dekens komen en ook niet bloot komen te liggen. Ze slaapt veel vaster omdat ze niet meer haar hele bed door gaat in haar slaap.
heir gebruik ik ook een slaapzak. met de mouwtjes dichtgenaaid zodat hij zich er niet kan inwurmen (inde slaapzak). daarnaast nog een dekentje en een kruik(niet gevuld) aan t voeteneind zodat hij niet verder eronder kan kruipen (wel naar boven en dan is hij warm van de slaapzak
@augustus. Ik zie dat je dochter al een stukje ouder is. Gebruik je de safe t sleep nog steeds en vanaf welke leeftijd ben je hem gaan gebruiken? Onze zoon is sinds een paar weken super onrustig met slapen. Draait continu op zijn buik enzo, dus misschien is het voor ons ook wel iets
als het slaapzakje nog te lang is of je hebt een erg beweeglijk kindje ...dan kan je de slaapzak ook nog achter in het matras instoppen grtz Ramona
bij de c&a kun je slaapzakken kopen van 70 cm en die kun je nog omslaan zodat ze heel klein zijn, misschien is dat een optie? ik weet niet hoe jullie het bedje opmaken, maar ik neem aan dat je het bedje laag opmaakt? waarmee ik bedoel dat de kleine met zijn voeten tegen de onderkant ligt, en dat de deken niet hoger komt dan zijn oksels. Ik kan me echt niet voorstellen hoe een kindje nog verder naar beneden kan zakken eerlijk gezegd, lijkt me als dat zo is, heel raar om te zien, en tja dat blijft er volgens mij niets anders over dan een slaapzak aan te schaffen. wij deden toen ze nog zo klein waren altijd de mouwtjes innemen zodat ze daar nooit in konden kruipen zeg maar. de lengte van de zak maakt niet zoveel uit zolang je er voor zorgt dat de ingang van de mouwen dusdanig klein zijn (ingenomen of niet) dat ze haar armen er niet door naar binnen kan halen en in de zak aan de wandel kan gaan
@Ladyinred: bij de HEMA hebben ze kleine slaapzakjes, maat 50-62 van wit badstof. Ik heb de armsgaten zelf met de hand een stukje dichtgenaaid zodat ze er niet in kan verdwijnen. Maar die moeten nu al bijna weer open...