Volgens mij kan de baby nog wel draaien maar de kans is niet heel erg groot. Wat ik je kan adviseren is om te starten met moxa therapie. Vrienden van ons hadden de dochter ook in stuit en ze is via de natuurlijke weg geboren. Misschien toch handig om de informeren bij huisarts/verloskundige wat verstandig is.
Ik heb vanmorgen de groeiecho gehad (loop precies 1 week achter je aan) en bleek ook dat ze met het hoofdje naar boven lag (het is ook alsof je mijn verhaal verteld over de bewegingen). Maar volgens de vk was dit helemaal niet erg met deze termijn en kan het nog wel tig x draaien, met 36 weken kan het nog wel draaien! Zou me er nog niet te druk om maken als ik jou was...
Ik weet het niet zeker maar als de baby ingedaald is dan kan hij alleen nog van links naar echts draaien. Maar weet je wel zeker dat de baby al echt ingedaald is ?
De echoscopiste zei dat hij al aardig laag lag / het begin van het indalen. Dit is mijn eerste kindje, ik weet niet hoe het voelt als hij gaat indalen en wanneer baby's precies gaan indalen. Hij lag ook nog eens met zijn gezichtje naar mijn rug toe, dus zijn billen tegen mijn buik aan ( dat verklaart die bobbel die ik dan zie verschijnen op mijn buik ) Ik hoop maar dat alles nog goed komt, ik zag het al helemaal zitten om lekker in bad te gaan zitten als de weeën pijnlijker werden, wil niet op de operatie tafel liggen
Mijn dametje lag al vroeg in mijn zwangerschap laag. Kan me nog goed herinneren dat ik de laatste drie maanden van mijn zwangerschap voornamelijk op het toilet heb doorgebracht omdat ze mijn blaas als kussen en/of boksbal gebruikte.
Je hoeft natuurlijk niet perse voor een ks te gaan. Overleg met je verloskundige wat de mogelijkheden zijn als ze in stuit blijft liggen. Daarbij kan ik je moxatherapie aanraden. 75% kans dat ze dan nog draait. Niet direct veel zorgen maken.
De mijne vond het ook heerlijk om beneden te liggen, schopte ook altijd daar, maar nu hij hoger is gaan liggen voel ik de baby ook wel minder want me placenta ligt ervoor. morgen de 20 weken echo kijken waar meneer zich nu genesteld heeft!
Het probleem is dat ik mijn controles bij een huisarts doe. In dat gehucht waar ik woon hebben we pas sinds een paar weken een verloskundige. Mijn huisarts is echt voor het medische, moeder en kind zorg ervaar ik niet zo bij hem. Moxa zal hij weg wuiven, maar ik wil dat dan toch gaan proberen Heb gisteren gelezen wat het precies is.
Ik denk dat zolang hij nog niet volledig is ingedaald, hij nog kan draaien. Vertelde hierboven nog dat ze gisteren nog met haar hoofdje naar boven lag. Heb ik vanmorgen gewone controle bij de vk, is het gewoon gedraaid!! Ligt het hoofdje beneden! Viel me gisteren op dat overal waar het echo apparaat zat, ze er juist vsnu weg ging... Dus ik dacht als ik nu juist eens veel mijn handy aan de bovenkant van mijn buik leg (ipv onderaan wat ik meestal doe, omdat ik daar de meeste beweging voel) gaat ze daar misschien juist wel van weg! En tada!! Had gisterenavknd al zo'n vermoeden dat ze draaide, mijn buik ging behoorlijk tekeer!
Heb ik ook. Placenta ligt boven + baby ligt sinds de 20-weken echo braaf dubbelgevouwen met zijn voeten tegen zijn hoofd, eerst dwars, en nu met het hoofd naar beneden. Schoppen heb ik ook nauwelijks gehad naar mijn gevoel, en al helemaal niet tegen mijn ribben oid. Ik voel wel billen tegen mijn middenrif.
Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik ons zoontje ook echt alleen heel laag onderin mijn buik. Ik had het gevoel dat hij continu op mijn blaas trapte. De vk was echter overtuigd van een goede ligging maar omdat ik bleef denken dat hij in stuit lag kreeg ik uiteindelijk toch een echo. Wat bleek, hij lag inderdaad in stuit, blijkbaar is dit helemaal niet altijd goed te voelen. Rond de 36 weken hebben ze hem geprobeerd te draaien maar dit is mislukt, uiteindelijk is het een geplande ks geworden. Het draaien is overigens niet verplicht, je kunt er voor kiezen als je wil. Ik vind het verschil in ligging duidelijk te voelen, deze zwangerschap ligt de baby namelijk wel goed en voel ik veel meer beweging boven mijn navel.
Jouw verhaal is nu precies wat ik bedoel! Tegen de huisarts vertelde ik dat ik dacht dat hij "verkeerd" lag, in een stuit dus. Volgens de huisarts lag hij goed en vond een echo niet nodig. Het continue getrap op mijn blaas en vagina werd erger / pijnlijker na een week dus besloot ik om een afspraak te maken voor zo'n 3d echo ( ja als ik het dan toch zelf moet betalen ) en inderdaad lag meneer "rechtop" in m'n buik. Hij trapt steeds harder want ik krijg af en toe ook gewoon een schop onder m'n kont van hem. Ik hoop dat hij nog draait, als ik verhalen van andere vrouwen lees kan het nog, anders hoop ik dat hij gedraaid kan worden
Ooh gelukkig zeg! Ik hoop dat de mijne ook gaat draaien, maar voorlopig ligt hij nog prima volgens mij.
Ik was vorige week bij de vk. Ze voelde aan mijn buik en zei dat het hoofdje beneden lag. Ik vertelde haar toen dat me dat verbaasde, omdat ik alleen maar laag wat voelde. Oh zegt ze, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd en ging ze opnieuw voelen. Op dat moment ontspande mijn buik zich meer en kon ze ineens heel duidelijk het hoofdje aan de bovenkant voelen. Ik kon het zelf ook nog voelen, dat was met 27 weken. De dag daarna begon ik op andere plekken beweging te voelen, niet boven de navel, maar wel hoger dan de schaamstreek en meer naar de zijkanten. 2 dagen daarna had ik een pretecho en hij was gedraaid. Hoofdje lag nu rechts onder en beentjes midden links. Ik heb het even aan haar gevraagd en zij zei dat de ligging echt nog niet van belang was de komende weken. Met 32 weken krijg ik een groei echo en ook daar is het niet erg als hij nog met het hoofdje boven ligt, maar dan houden ze het wel even in de gaten. In principe kan een baby nog 5 minuten voor de bevalling draaien. Bij een vriendin hebben ze met 35 weken proberen te draaien, werd direct al duidelijk dat dat niet meer kon. Baby lag helemaal vast in het bekken wat bij haar ook aan de kleine kant was.