vraag aan mama's van kindje met hemangioom

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lvdm, 17 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdm

lvdm Niet meer actief

Hallo,

Een week geleden ontdekte ik in het nekje (op de haargrens) van mijn dochtertje een rode vlek. Toen gevraagd op het CB en ze zei dat het een ooievaarsbeet kan zijn. Nu de afgelopen dagen zijn er ook kleine witte pukkeltjes in het rode gedeelte gekomen en meer van die rode vlekjes in de nek en ook een soort rode pukkeltjes.

De felheid van de kleur rood varieert, ook het aantal vlekken. Als ik er een koud washandje op leg of als ze een poos op haar zij ligt ipv op haar rug dan is het ineens een stuk minder. Maar na een poosje is het weer net zo rood. Vandaag weer op het CB gevraagd en weer zeiden ze een ooievaarsbeet, maar volgens mij kan dat niet want een ooievaarsbeet komt niet pas na een paar weken en verandert ook niet.

Kan dit een hemangioom zijn? Of blijft die altijd rood en verandert de kleur niet in de loop van de dag?

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Hier ook een meisje met een hemangioom maar die verandert niet van kleur. Is altijd rood, soms ietje feller, maar voor een leek niet te zien. Ligt het er ook echt op, of zit het in de huid? Een hemangioom ligt over het algemeen op de huid, dus een verdikking.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier een jongetje met een ooievaarsbeet. Het is roze en zit in de huid. Je voelt hem niet. Thijs had dit al bij de bevalling. Hij veranderd niet van kleur! En de ooievaarsbeet heeft geen witte puntjes.

4. lvdm

lvdm Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

De vlekken in haar nekje voelen niet dikker, dus het ligt niet op de huid. Het lijkt ook steeds meer alsof het allemaal rode pukkeltjes bij elkaar zijn. Misschien een soort warmte uitslag? Of gewoon baby acne? Sinds een paar dagen heeft ze ook veel pukkeltjes in haar gezichtje.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook een klein hemangioom op zn beentje. Het ligt erop als een soort moedervlekje en is roze/rood van kleur. Als je erop drukt verdwijnt de kleur. Als je weer loslaat wordt t weer rood. Het is een kluwen bloedvaatjes die meestal na een jaar of 5 vanzelf afsterven. De vlek zal dan kleiner worden en/of verdwijnen.
    Pukkeltjes horen daar niet bij. Maar ook niet bij een ooievaars beet.
    Wrs dan toch warmte uitslag?

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hier ook een kindje met meerdere hemangiomen. Die zijn echt knalrood en bobbelig. Ze blijven ook rood. Gaan vanzelf weer weg. Denk dan toch misschien ooievaarsbeet.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een kleintje met een henangioom: is idd dik en bobbelig en ligt bovenop de huid. Is volgens mij niet direct na de geboorte ontstaan, want we ontdekten het pas na een week of 2...
    Waar ik aan zit te denken: borstvoedingsbultjes? Baby-acne? Eczeem misschien?

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Is het een vlek echt achterop de nek? Dat heb ik wel vaker bij babies gezien.

Mijn meisje heeft diverse hemangiomen, deze zijn rood en verdikt en liggen echt op de huid.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk toch een ooievaarsbeet hoor.

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    mijn zoontje heeft het ook gehad een hemangioom ook wel aardbei-vlek genoemd, hij had hem op het puntje van zijn neus, hij was net een clowntje, inmiddels is hij 9 jaar en is het helemaal weg..deze vlek begint na 2-3weken na de geboorte...weet je of het bij je dochtertje gelijk na de geboorte het er al was? Zoals jij het beschrijft denk ik niet dat het dat is hoor, want het is echt een verdikking van de huid wat dus rood ziet..

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Hier kwam ook een rode puntje op de top van haar vingertje en een klein vlekje op dr teentje. Dit was bij de geboorte nog niet en kwam na ongeveer 3 weken. Als je er op drukte werd het wit en daarna werd het rood als je de huid losliet.
    Bij ons noemde het cb een aardbeivlek en deze trekt na ongeveer een jaar weer weg. Eerst is het groter geworden want ze groeit immers en nu is het langzaam aan het afnemen :)

Deel Deze Pagina