Ha meiden, Ben heel benieuwd naar jullie gedachtes hierover. De kleine van mijn vriendin is net een jaar. Vanaf dat de kleine zes weken oud is, is het meisje constant verkouden. Mijn vriendin zegt dat ze dit wel herkent, want 'er hoedt maar een virusje te zijn en ik heb dat ook.' Ze heeft een kennis die ha is en die zei dat het alleen maar goed is dat een kindje vaker verkouden is, want zo bouwen ze weerstand op. Hier ga ik voor mijn gevoel een deel in mee. Ja, kindjes bouwen zo antistoffen op en dit is goed voor hun immuunsysteem, maar dat een klein meisje om de haverklap verkouden is..? Ik bedoel ook echt groene snottebellen en hoesten dat je het slijm kunt horen zeg maar. Het meisje is qua gewicht ook behoorlijk onder gemiddeld. Ze is geboren met 39 weken en woog zes pond (gewoon normaal) Nu is ze ruim een jaar en weegt geloof ik net aan acht kilo. Natuurlijk kan ik kindjes niet met elkaar vergelijken en dat doe ik ook niet. Met mijn boerenverstand denk ik dan: als de kleine meid zo licht is (vrij passief maar kan ook in karakter zitten) en constant verkouden is. Het kleine ding heeft ook niets om bij te zetten. Maak me beetje zorgen om het meisje, maar mijn vriendin zegt dat er niets aan de hand is. Het is uiteraard haar dochter, begrijp me niet verkeerd hoor. Alleen ken ik geen enkel kindje dat zo vaak verkouden is. Maak ik me nu teveel zorgen of steekt mijn vriendin haar hoofd in het zand? Wat zijn jullie gedachtes hierover.
Ik snap je zorgen wel. Los van elkaar prima verklaarbaar ( passief=rustig, licht = petite bouw ect ) bij elkaar gezien snap ik je zorgen. Je hebt het uitgesproken en meer kun je echt niet doen ben ik bang...
Mijn dochter is 2 en ook altijd verkouden. Al vanaf dat ze een half jaar oud is. Ze heeft altijd een snotneus op soms enkele dagen of een week na. Ik zou me er niet druk om maken. Sommige kinderen pakken gewoon sneller een virus op. Mijn oudste woog met een jaar ook maar 8 kilo en die had er geen last van. Ik lees niets verontrustend.
Heel veel kindjes lijken doorlopend ziek, maar als ouder (moeder) zie je vaak wel verbetering en dat het dan weer slechter gaat. Het kan natuurlijk prima zo zijn dat het bij dit kindje ook zo is. En ik ga ervanuit dat als het kindje echt ziek is ze alles even laat checken bij haar eigen ha. Het ene kindje groeit harder dan het andere kindje en daarin hoort het cb een controlerende en observerende rol in te spelen. Als het kindje te klein/mager is zullen zij dit ook opmerken. Je hebt je zorgen geuit en zolang je niet vermoed dat er echt meer speelt (bijv medisch) zou ik het laten rusten.
Mijn dochter was lichter op die leeftijd en mijn zoontje van 9 maanden is al vanaf zijn geboorte verkouden. Denk dat jij welgeteld tien dagen niet verkouden is geweest. Huisarts zegt hier dat t niet zo gek is omdat we veel kleintjes om ons heen hebben die elkaar besmetten. Dikke pech zeg maar. Maar niet verontrustend.
Dit was ook een gedachte die meteen bij mij op kwam. Het hoeft niet zo te zijn, maar dat kan getest worden.
Geloof dat stof en dierenhaar, (kma weet ik niet maar die kan ook in hele vage vormen geuit worden) ook zoiets kunnen opleveren. Sinds 6 feb, gaat de kleine hier naar de KDV twee dagen in de week, twee dagen later sniffen en snotteren gevolgd door vrij lange periode aan hoesten. Ik geloof dat ze net een week van t hoesten af was en de volgende verkoudheid had ze weer te pakken. Wel lief, ze deelt het thuis ook weer uit mama ligt weer plat met een fikse verkoudheid. T kan me verontrusten maar zolang t haar rust niet te veel verstoord en ze drinkt dr flessen normaal zie ik t maar als noodzakelijk kwaad. Zij niest incidenteel al sinds de geboorte overigens, begon al in t ziekenhuis. Neem aan dat t CB toch ook wel een seintje zou geven als ze erg onder de lijntje blijft? Hier zijn de lijntjes namelijk heilig heb ik af en toe t gevoel. (gelukkig begonnen ze niet over gemiddelde lijntjes maar over HAAR lijntje)
Jullie hebben gelijk hoor. Het is haar dochter en als mama zie je wel of het echt mis is. Waarschijnlijk omdat ik het niet ken uit de omgeving en bij mijn eigen kleintje maak ik me zorgen. Op het cb zullen ze vast haar in de gaten houden. Bij kma drinken baby's toch ook liever hun flessen niet en huilen ze veel? Dit heeft het meisje niet. Ze krijgt geloof ik nog twee flessen op een dag. Ze heeft al meerdere keren ors gekregen omdat ze regelmatig diarree had, bedenk ik me nu. Toen ze zes weken was en zo verkouden zijn ze wel met haar bij de dokter geweest maar was het 'uitzieken'. Nou ja, ik zal me wel teveel zorgen maken en zij weet natuurlijk wat het beste is voor haar meisje. Dacht meer omdat onze baby's onze eerste kindjes zijn je niet altijd weet of iets normaal is. Je bent eraan gewend, bedoel ik meer. Zal me vast teveel zorgen maken.
Ik was al baby echt onwijs vaak ziek. Continue! Mijn moeder werd er gek van, had ze eindelijk een dochter. Had dat kind continue snottebellen aan haar neus😂 Ik moest verplicht wortel en bietensap drinken voor de weerstand van het cb. Mijn kleine heeft op een kuch je na nog niks gehad (even afkloppen). Bij vriendinnen hoor ik doorlopend klachten van spugen oorontsteking Etc. Nu is finn 3 dagen bij de gastouder geweest en.....gisteren de hele dag een loopneus🙊 Je hebt gewoon van die kindjes die con tinie ziek zijn
Dat gewicht...onze dochter is 21 maanden en weegt 8,5kg Ik zou toch proberen het naast je neer te leggen. Het is inderdaad haar kind. Je kan alleen maar aangeven wat jij zou doen en verder niks. Ik ken wel meer kindjes die heel vaak verkouden zijn. Heel vervelend maar er is verder niks aan de hand met ze. Ken wel een ander geval, ook heel vaak ziek, verkouden, hoesten, slecht slapen enz.. neusamandelen er recent uit laten halen en het is een heel ander kind.
Kea uit zich op vele verschillende manieren. Mijn oudste krijste het de hele dag uit, waarschijnlijk 'alleen' heftige darmkrampen. Dronk juist te veel, waarschijnlijk door de combinatie met reflux. Toch had hij kea. Mijn oudste dronk niet slecht, maar wel vaak kleine beetjes. Had ook reflux. Uiteindelijk kreeg hij hele heftige diarree die gewoon niet goed weg leek te gaan. Stoppen met koemelk gaf als reactie; geen diarree meer. Dus ook kea. Verkouden zijn kan idd een uiting zijn van kea. Je zou dat kunnen aankaarten. Maar het hoeft niet.
Zolang het bij snottebellen en hoesten blijft zou ik me niet direct zorgen maken, ik was als baby ook altijd ziek en mijn zoon heeft hetzelfde (hij is bijna 4 en sinds een maand of 8 gaat het beter). Maar hij had ook altijd koorts erbij dus heb regelmatig bij de huisarts gezeten. Je hebt je zorgen geuit en het is lief dat je bezorgd bent, maar sommige kinderen pikken elk virusje mee.
Ik zou me ook niet direct zorgen maken als het opgevolgd wordt door een arts. Mijn oudste was op die leeftijd lichter maar is tot ze naar het KDV ging op 21 maanden geen dag ziek of verkouden geweest. Heeft ze ook een onrustig huidje? Zo vaak verkouden zijn kan idd een teken zijn van (milde) koemelkallergie.
Hier was met name de oudste het eerste jaar ook vaak verkouden. Ze ging naar een kdv en pikte alles op. Gaat het kindje van je vriendin misschien ook naar een kdv of gastouder? Na het jaar was het trouwens over en ze heeft een heel goede weerstand, is eigenlijk nooit ziek. Afgelopen maand wel, en dan heeft ze 2 middagjes koorts en meer niet. Vorig jaar 1 dag ziek geweest. Jongste is als baby minder vaak ziek geweest (behalve met 10 weken 2 weken ziekenhuis) en is nu sneller ziek dan haar zus (maar alsnog niet veel, denk 3 dagen afgelopen 2 jaar).
Idd kdv haha, 2 weken vakantie en onze kleine had nergens last van. Weer terug op het kdv en de het non-stop verkouden zijn begint weer!
O man, ergens zo herkenbaar. Mijn dochter is ook bijna doorlopend verkouden. Ze heeft het één nog niet gehad en zoon neemt het andere al weer mee naar huis. Zo gaat het dus al sinds dat ze geboren is. P.S. zij is trouwens ook (bijna) een jaar en weegt (gok ik) ook net 8 kilo. Maar goed... ik heb dan ook gewoon tengere kinderen. Ik laat het trouwens aan mijn 'instinct' over. Zolang er geen alarmbellen bij mij gaan rinkelen en ik het ergens nog kan verklaren dat ze zo vaak verkouden is... Van mij mag het in ieder geval snel zomer worden .
Ze gaat idd drie dagen in de week naar het kdv en mijn zoontje niet. Dat kan inderdaad een groot verschil zijn. Ik zal het maar loslaten. Bedankt 😊
Geloof me, het kdv is waarschijnlijk de oorzaak! Onze oudste gaat niet naar het kdv, de eerste 2 jaar is ze nooit ziek geweest. geen verkoudheid, nooit koorts maar sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat is het elke maand raak! Zo bouwt de jongste hier wel wat meer weerstand op want die snottert lekker mee.