je hoort vaak dat kindjes 's avonds vaker willen drinken (clusteren), mijn moppie wil in de ochtend altijd al 1.5 a 2 uur na de voeding weer drinken (ophogen is net gebeurd, helpt niet) en als ik er dan aan toegeef dan valt ze daarna als een blok in slaap en slaapt dan met gemak 4 uur tot ik haar wakker maak voor de volgende fles. zou clusteren ook in de ochtend voor kunnen komen? (kom ik weer aan met mijn vragen )
Ja idd volgens mij geeft ze kunstvoeding ! Dus dat borstvoedingsforum lijkt me niet zo een goed plan ! Haha! Maar op je vraag, ja ook smorgens kunnen ze clusteren. Dat merk je wel aan je kindje. En kon het niet, dan kon het toch want de jouwe doet het ! Gewoon lekker laten drinken hoor als de kleine erom vraagt !
Waarom niet? Zeker als ze 's nachts wat langer door heeft geslapen, kan ik me voorstellen dat ze 's ochtends even wat in te halen heeft. Hier werkt dat niet zo, zoonlief slaapt van 21-6, drinkt ff snel en slaapt dan door tot 11/12 uur, maar ik kan me goed voorstellen dat andere kindertjes graag wat extra lusten 's ochtends vroeg.
Volgens mij kan dat zeker! Rosan komt sochtends ook al vaak na 2 1/2 uur alweer voor de fles. Smiddags en savonds daarentegen slaapt ze vaak wat langer tussen de voedingen!
Ja hoor, Julius scheelt niet zoveel met jouw kindje en doet precies hetzelfde. Hij clustert in de ochtenduurtjes. Ik heb het natuurlijk liever 's avonds want dan kan je 's ochtends met hem doorslapen. Maar goed... dit zal ook wel weer voorbij gaan
oh het komt meer voor zie ik, het is niet zo gek dus, inderdaad wel lekker als ze dat 's avonds gaan doen ipv 's ochtends