Ik heb een korte vraag, ik hoop dat iemand het antwoord voor me weet: Mijn dochter is altijd al van het herrie maken geweest (dingen tegen elkaar aan slaan ed), maar nu heeft ze ontdekt dat ze dit ook met haar tanden kan doen, ze knarst dus echt met haar tanden... kan dit kwaad of is dit ook weer een tijdelijke fase?? Tips en adviezen zijn welkom Groetjes mama van emilie ps mijn dochter is nu 9,5 maand oud
Is ook weer een fase... 1 van de vele... Jelle heeft het ook een tijd gehad, ineens had hij door dat hij tanden had en dat je daarmee kunt knarsen... Rotgeluid! Het gaat weer over in elk geval..
Oh vreselijk, ik werd er ook helemaal eng van als ie dat deed. Ong rond een maand of 10 begon hij hiermee. Heeft hier een paar weken geduurd, toen was het nieuwtje er vanaf gelukkig. Dus ik denk dat het een fase is. Succes!
oh jee... ja hier ook hij heeft net twee ieniemienietandjes, precies boven elkaar. vreselijk geluid... maar is dus niet schadelijk ofzo?
o jakkes ja, het is een fase en het kan opzich geen kwaad als hij/zij het doen als ze wakker zijn dit hebben ze dan ontdekt zijn moeder (ik dus) doe het 's nachts in mijn slaap (stress verwerking aldus tandarts)
Hihi grappig, ik wilde hier ook een topic over openen. Sasha heeft 2 boventanden net en 2 (slag) ondertanden. Ze heeft ook ontdekt dat ze kan knarsen, vre-se-lijk, het gaat echt door merg en been! Ik roep (stemverheffen) meestal: Sasha, niet knarsen. En dan stop ik mijn vinger tussen dr uhh niet tanden, maar op het plekje waar nog geen tanden zitten. (ben gekke gerritje niet, hihi)
Nou, ik zal het je sterker vertellen, ik doe het nog! haha. In mijn slaap knars ik heel erg met mijn tanden, vooral als ik gestressed ben.
Ja, Alyna heeft dit ook een tijdje gedaan toen ze pas boventandjes erbij kreeg.Nu heeft ze het ook al effe niet meer gedaan. @wendyp; ik doe dit ook , ook zeker als ik gestressed ben! Soms hou ik m'n vriend er zelfs mee wakker. (maar goed hij snurkt dus... )
@lucia... mijn man heeft het bij mij ook wel eens gehoord, maar die slaapt zelfs nog, als je een atoombom naast hem af laat gaan hihi. Het ergste is nog, ik hoor het zelf! Als ik ga slapen en ik lig te doezelen, dan hoor ik het, alleen besef ik het niet. Wel irritant haha.
isa heeft 1 tandje beneden en nog net 2 boven gekregen. hij is vorige week mee begonnen. jazeker een rotgeluid. toen ik klein was, sliep me oom bij mij op de kamer en hij knarste ook. ben wel gewend
Onze zoon kreeg met 2maanden zijn eerste tandjes, met 3 zijn boventanden. Met 4maanden begon hij te knarsen. Hij is nu 11maanden en doet het nog regelmatig. Helaas. #-o groetjes Janna
Eva heeft het ook gedaan, na een paar weken was het over. Ik heb er nooit iets van gezegd, vaak als je er iets van zegt (= aandacht) blijven ze het juist doen . Ze doet het nu alleen nog als ik vraag waar haar tandjes zijn, dan laat ze haar tanden zien en knarst ze even. Nu vraag ik ook niet zo vaak waar haar tandjes zijn want dat weet ik inmiddels wel