Vertel....... Hoeveel luiers (gevuld) hebben jullie van je kindje per dag? Sinds de bijvoeding heb ik naar mijn idee weinig plasluiers, en maak me een beetje zorgen. Ik merk aan mn borsten dat ze minder drinkt, blijf vaak met melk zitten (wordt nu al iets beter). Even, in het begin van de bijvoeding wilde ze nog een late avondvoeding en kwam ze 's nachts nog een keertje. Dat is nu weer voorbij, ze slaapt van 20:00 - 06:00 uur. Maar na zo'n lange nacht een volle plasluier, en voor de rest 1 poepluier en mss 3 plasluiertjes Is dat normaal? Alvast bedankt!
Naar poepluiers moet je volgens mij niet kijken. Is bij iedereen anders. Er zijn ook volwassenen die 3x per dag poepen en ook die maar 1x per week gaan. Is schijnbaar ook zo met kindjes. Ilias poept soms een paar dagen niet. Maar compleet zicht op de plasluiers heb ik niet, want hij gaat 3 dagen naar het KDV en mijn man verschoont hem vaak. Het is nu wel een stuk minder dan voorheen... Stuk of 3 vier zware plasluiers....
Eigenlijk durf ik het niet te zeggen, ik heb er nooit echt op gelet, zeker niet meer met die leeftijd ! Maar weet wel dat ze hier alle drie eigenlijk gewoon elke keer dat we verschoonden wel nat waren, slechts een enkele keer niet. Hier overigens nooit van die hele volle zware luiers, maar wel gewoon bijna elke voeding (met 6 maanden rond de 7 - 9 voedingen) wel een plasje in de luier. Dus ik gok op ong 6 natte luiers per dag ! Vind het sowieso lastig om te vergelijken, want een luier met 1 plasje erin, vind ik een natte luier. Terwijl een ander een luier pas een natte luier vind wanneer hier minstens 3-4 plasjes inzitten en die zien er dan naar mijn mening/gevoel uit alsof het kind een oceaan uitgeplast heeft doorlekken hier ook nog nooit mee gemaakt!
na de nacht een zware plasluier, en dan nog 2 of 3 goeie plasluiers. ik weet niet hoeveel plasjes daarin zitten, maar ze zijn meestal wel redelijk zwaar. de laatste tijd heeft hij ook weleens na 4 a 5 uur een lichte plasluier met misschien maar 1 plasje, en dan maak ik me gauw zorgen. maar ik geef nou sinds een weekje ongeveer thee en water bij (wel eerst borst aanbieden maar hij wil niet altijd) ook omdat zijn ontlasting nogal keutelig/hard was en het gaat nu beter moet ik zeggen! 1-3 poepluiers per dag.