Iemand ervaring met deze heupdrager(s)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Prins03, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Ik ben een beetje op marktplaats aan het snuffelen (ook een verslaving :D) en kom nu bij heupdragers uit.
    Dit lijkt mij ideaal! Nu mijn zoontje ook een voorkeurshouding naar één kant heeft en wij de andere kant moeten stimuleren lijkt een heupdrager mij daar ideaal voor, aangezien hij in de buikdrager die we nu hebben nog steeds alleen maar kijkt naar de kant die hij wil..

Nu kom ik er twee tegen waar ik wellicht interesse in heb, maar hebben jullie er ervaringen mee?

Infantino side rider

Quinny curbb

Over die van Quinny kan ik nog wel eea op internet vinden, maar over die andere vind ik vrij weinig, in ieder geval geen reviews.. ;)

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb van beide foto's bekeken en ik vind het kindje er niet mooi in zitten; de beentjes worden niet voldoende ondersteund. Zoek eens op een scootababy, daarin zitten de beentjes mooier. Of een ringsling.
    Zie ook www.babybij.nl voor meer draagsystemen die ergonomisch zijn.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik vind t er ook niet uitzien alsof je dit heel veel gaat gebruiken (niet ergonomisch voor kind en niet comfortabel voor jou). Ik zou niet snel een aparte heupdrager aanschaffen, t is toch een meer belastende draagvorm. Je zou een doek kunnen proberen, kan je alle kanten mee uit. De heupdraagknoop is heel makkelijk, en gaandeweg kan je ook andere knopen leren.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou ook niet kiezen voor een heupdrager. Gebruik hier een doek. (tricot slen) Kan mijn dochter ook op de heup dragen maar vind het zeer onconfortabel.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  6. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Kindje zit veel te laag om comfortabel te kunnen dragen en kindje zelf wordt veel te weinig ondersteund. Lijkt me een hele belastende manier van dragen, zowel voor ouder als kind. Ik zou dan ook liever voor een draagdoek of ringsling gaan, al dan niet op de heup geknoopt.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Met een geweven doek is het een stuk fijner.

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    goh heb ook even foto's opgezocht, zou echt niet zo met mn kindje willen lopen, als je a-semetrisch draagt krijg je snel rugklachten enzo. Ik heb de bondolino, en moet zeggen dat ik helemaal niet verneem dat ik haar draag, zo fijn zit die!

Als ik jou was zou ik ook even op babybij.nl kijken, als je daar een model ziet wat je bevalt, kun je die misschien ook nog tweedehands krijgen op marktplaats...

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    een manduca kun je ook op de heup dragen, misschien is dat een optie

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Bedankt voor alle tips! Ik ga alle opties nog eens even overwegen..
    En misschien houdt ik het wel gewoon bij mijn baby bjorn buikdrager.. Zo vaak gebruik ik het ook weer niet, het was nu misschien makkelijk ivm zijn voorkeurshouding..

Deel Deze Pagina