Baby laten draaien in het ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladydd, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8

Dank je wel voor je reactie :)
    Het lijkt mij ook niet dat ze me kunnen dwingen...
    Maar ook daar zijn verschillende verhalen over te lezen..

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Nou laat je dan in elk geval niet gek maken. Het is jouw lijf en jij beslist!

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Hier ligt de kleine ook weer (vorige x ook) in stuit. Vorige x heb ik een ks gehad. Ik ben nu 32 weken maar vroeg me af wanneer je dan naar de gyni doorverwezen wordt? Vanaf 36 weken moet ik er sowieso naar toe (dat moet je als je de vorige x een ks hebt gehad) maar doen ze in de tussentijd dat niet meer controleren? Want bij hoeveel weken doen ze ook al weer maximaal een draaipoging?

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Meestal rond 36 weken een liggingsecho en daarna een versie (afh van hoeveelheid vruchtwater, grootte kind en liggin placenta)
    Wie maakt bij jou die liggingsecho? Als de vk dat doet, zullen ze dat ook sowieso doorgeven aan de gyn, lijkt me.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Nou ik heb deze week een groeiecho (groei loopt iets achter en bij de vorige zwangerschap was dit ook zo + weinig vruchtwater) in het ziekenhuis. Dus ik krijg verder geen liggingsecho meer volgens mij. Moet bij 34 weken nog een keer naar de VK en daarna naar de gyni. Als er deze week iets uit de groeiecho komt dan moest ik wel bellen.

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Zullen ze dan niet gewoon nav die groeiecho een plan met je bespreken? Nou ja, je hoort het vanzelf natuurlijk...maar zou het zeker even navragen!
    Succes!

7. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaien mag jezelf voor kiezen.
    Ten minste hier wel in het zh.
    En ook mag je hier kiezen wat je wil kwa bevalling.

Maar laat je niks wijs maken of om praten want daar zijn ze bij ons in het zh goed in.

8. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal al voorbereid etc..
    Moesten we vanmorgen bespreken in het ziekenhuis het 1 en ander voor een keizersnede.

Toen kregen we te horen onder de echo dat ons kleine kindje spontaan uit zichzelf gedraait is :)
    Was even omschakelen hihi ..

Volgende week nog een echo en als hij/zij niet terug is gedraaid dan gewoon weer fijn naar m'n eigen verloskundige.

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat fijn zeg!!
    Zeker even schakelen, maar wel een positieve verandering :)

Heb je er niks van gemerkt?

10. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt zeker weten.

Nee helemaal niks we gingen ook met de bedoeling heen om het te bespreken verder.

Vind het nog raar dat ik niks gemerkt heb hihi..
    Kan zijn omdat ik altijd op de rug slaap dus eigenlijk gestrekt lig en dus meer ruimte is voor draaien dat het in me slaap gewoon gedraait is.

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dat zou heel goed kunnen ja. Hoop dat 'ie zo blijft liggen :)
    Succes verder!!

12. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Fijn dat ie nog gedraaid is! Ik zou ook wel verwachten dat je dat zou voelen :)

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ons meiske lag afgelopen vrijdag bij de 20-wekenecho ook met haar koppie naar boven. Dat kan met deze termijn natuurlijk nog makkelijk veranderen. Toch lees ik geïnteresseerd mee met jullie ervaringen.
    Onze eerste dochter is met een spoedkeizersnee geboren. Dat had overigens niets met een stuitligging te maken. Maar ik weet dus hoe het is om een ks te hebben. Herstel vond ik pittig. Toch zou ik denk ik niet kiezen voor een stuitbevalling. Een versie, mwah, weet niet of ik dat zou doen. Ik zou denk ik kiezen voor acupunctuur/moxa en mocht dat niet lukken een ks.
    Maar goed. We hebben nog even.

14. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de baby bij 38 weken nog uit zichzelf gedraaid, eerst in stuit en een paar dagen later ook uit zichzelf weer terug in hoofdligging. In het ziekenhuis vonden ze het wel bijzonder, want het is ook nog m'n eerste zwangerschap. Maar het kan dus wel.
    Ik had wel een afspraak voor versie, maar gelukkig was dat dus niet nodig!
    Dat ie in stuit gedraaid is heb ik helemaal gemist, maar terugdraaien heb ik wel gevoeld, ik had toen ineens links en rechts een enorme bult en later voelde ik ook weer dat z'n kont boven zat ipv z'n hoofd :)
    Nu ligt ie gelukkig nog steeds goed!

15. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd 20wk en stuit wil niks zeggen want nu Verneem je nog niet dat hij/zij omdraait.
    Heeft nog zoveel ruimte.
    Had je een spoed keizersnede?
    Dan lijkt mij sws herstel pittig.

Bij gewoon bevallen kan het ook pittig zijn.
    Ieder zijn ervaring.

Maar zou me in jou geval helemaal niet echt erin verdiepen of druk om maken.

16. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Meintje, wat bijzonder dat ie zo laat nog is gedraaid! Lijkt me grappig om het te zien gebeuren.
    Hoop met je mee dat ie geen koprollen meer gaat maken ;)
    Hier ligt ze al zeker vanaf week 25-26 (maar misschien ook wel eerder) in een stuit. Ik kan het hoofdje gewoon echt zien zitten rechts bij mn ribben en soms bijna vastpakken. Geloof er niet in dat er nog gedraaid gaat worden, want dan was dat eerder ook al gebeurd.

Stiertje, hier lag ze met de 20 weken echo juist met haar hoofdje omlaag. Was toen stiekem al een beetje blij, maar duidelijk te vroeg gejuicht ;)
    Ik zou een versie niet bij voorbaat al uitsluiten, maar laat je goed informeren door een gyn/vk. Iedereen hier heeft een ander verhaal en uiteindelijk zegt t niks over hoe t bij jou zal verlopen.

17. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Hallo dames.
    Mijn eerste kindje lag ook in stuitligging ... alleen wisten ze dat niet omdat ze vergeten zijn om een liggings echo te doen .. en omdat ze dachten dat hij goed ingedaalt was :) ... ik ben toen met 35 weken in zh komen te liggen wegens vruchtwater verlies ze hebben toen geen enkele echo gemaakt :O wat normaal wel standaard is zeggen zei zelf ook ... toen hebben ze zonder echo maken mij met 37 weken ingeleid na 20 uur weeen weg puffen kwamen ze er achter dat mannetje in een stuit lag en dat ik spoed keizersnee moest ... die mij echt mee viel na 2 dagen was ik weer thuis en na een week wandelde ik al weer geweldig rond buiten .. het herstelde snel ...

Nu weer zwanger en weer stuitligging nu praat de Vk ook over een draaipopging uitwendige ... als de baby volgende week nog niet goed ligt. dan worden we eerder naar de gyn door verwezen anders pas 6 juli maar dan eerder .. ik vind het kei eng om het te laten draaien dus hopelijk doet hij dat nog uit zich zelf,

dan heb ik als ik deze verhalen lees het liefst ks ... dan draaien.

wel jammer dat het bij jullie mislukt is ... maar bij 1 van jullie spontaan goed is gaan liggen hopelijk blijft het zo ...

iig heel erg veel succes.

xxx

18. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier ligt de baby dwars met 35+3. Ik heb over anderhalve week een afspraak om te kijken of de baby gedraaid is, anders willen ze ook een draaipoging doen. Ik heb er al best veel over gelezen en ik vind het een hele moeilijke beslissing. De risico's zijn klein, maar als er iets misgaat is het wel gelijk goed mis. Een keizersnee is natuurlijk ook niet zonder risico. Lastig hoor.

19. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Klopt ook... heel moeilijke keuze, vonden wij ook.
    Omdat bij de echo vooraf alles echt prima was met onze mini en ik al een beetje ontsluiting had/heb, hebben we het toch geprobeerd.
    Ze doen uitgebreid onderzoek en bespreken ook de kans op succes. Laat je goed informeren en dan pas beslissen.

20. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Sankyra, wat een heftig verhaal zeg... :$
    Hou wel in gedachten dat je kindje nog vanzelf kan draaien nu he!
    Ook voor jou het advies om niet op de verhalen die hier verteld worden af te gaan. Het zegt niks over de kansen bij jou ;)

Deel Deze Pagina