Hoi allemaal, Mn dochtertje krijgt al n tijdje groente & fruit en gaat best goed. Ze eet afentoe al evenveel als n potje (125gram) op van haar fruuit. In het begin was groente lekker en fruit vies, nu is t andersom! Op het kdv had ze een heel potje fruit op, maar thuis groente weigert ze! Mond gaat niet los en met moeite slikt ze het door als ik het erinPROP Ik wil niks forceren hoor, maar kan toch niet zo ineens? Ook haar laatste fles laat ze al een paar weken staan en drinkt ze dus maar 150cc ongeveer.. Ze heeft last van tandjes maar dit speelt al langer. Iemand enig idee en tips?
Over die groente zou ik me nog maar geen zorgen maken (en zeker niet proppen!) het is nog maar bijvoeding... Misschien is het een fase, misschien krijgt ze tandjes, soms weet je het niet, gewoon blijven proberen! Wat je ook kan doen, als je thuis bent, het tijdstip van groenten en fruit omwisselen, dus groenten overdag en fruit in de avond, soms wil dat nog weleens helpen... Maar die melk, drinkt ze maar 150cc per dag??? Want dat is voor deze leeftijd echt veel en veel te weinig, ze groeit nu nog op de melk, daar haalt ze alle voedingsstoffen uit, dus dat zou ik zeker opschroeven en de groenten even iets minder belangrijk maken... Hoe ziet haar schema er verder uit?
Dit is haar schema; 7u fles 180/6 9u fruit max 125 gr (gaat vaak op) 11u fles 180/6 15u fles 180/6 18u groente max 125gr, maar vaak maar paar hapjes 19.30 u fles 180/6 (laat ze 50 tot 100cc van staan) Tijden van groente n fruit omdraaien ga ik zeker proberen! Proppen doe ik niet hoor Maar zoy de enige manier zijn Paar hapjes probeer ik altijd wel.. Hoop dat ze snel weer beter eet..
Misschien wordt het allemaal te veel voor haar en laat ze daarom wat staan. De fles van 3 uur kleiner maken zodat ze meer trek heeft in de groenten hap? Dat zou kunnen....
Stukjes durf ik niet zo goed. Als ze een te grote hapt neemt dan kokhalst ze al, ben bang dat ze in stukjes helemaal stikt! En teveel ja weet niet, hiervoor at ze namelijk wel gewoon allrs oo