Beste TS, Het blijft een moeilijk verhaal dat slapen. Een ding weet ik wel, ik kon mijn dochtertje niet laten huilen. Sliep de eerste drie maanden ook weinig overdag, daar in tegen sliep ze 's nachts wel redelijk goed. Heeft een hele tijd tegen mij aan geslapen en ik sliep rechtop. Overdag droeg ik ze altijd bij me. Ik denk dat het er een beetje bij hoort. Van de 10 ouders die ik ken is er 1 met een kindje dat vanaf dag 1 prima slaap. De andere 9 doen dit of overdag niet, of 's nachts niet. Of helemaal niet goed. Als er iets medisch bij komt kijken wordt het natuurlijk nog anders, hier heb ik geen ervaring mee. In de meeste gevallen komt het helemaal goed. Mijn dochterje slaapt nu prima en huilt nooit als ze naar bed moet. Heb een kort slaapritueeltje, waar we straks nog een verhaaltje aan toe kunnen voegen. Ze krijgt haar speentje, pakt haar tutje en weg is ze. Kreeg van het CB ook te horen dat ze moest leren zelf in slaap te vallen en best mocht huilen. Heb het nog geen halve dag volgehouden. En heb er ook nooit spijt van gehad dat ik haar altijd bij me heb gehouden. Wij denken dat het veilig is en normaal is alleen in bed te slapen. Een baby weet dit niet, kent alleen zijn ouders. Doe alsjeblieft wat je gevoel je zegt. Laat je kindje niet huilen. Er is een verschil tussen huilen en huilen, sommige kinderen jammeren voordat ze in slaap vallen. Hysterisch huilen gaat mij te ver. En laat goed uitzoeken of ze toch niet iets van verborgen reflux heeft, dit is zo pijnlijk voor een kindje. Succes ermee!
Die arts kletst echt uit z'n nek, die snapt er de ballen van Ik zou dus sowieso een andere arts zoeken, die jullie WEL serieus neemt. Nutriton bevat nogal wat toevoegingen, waar sommige kinderen slecht op reageren. Natufood werkt dan meestal beter. Maar soms is het extra huilen ook omdat de voeding nog steeds omhoog komt, alleen dan verdikt en dan doet het vaak meer pijn. In dat geval zal natufood ws ook niet werken. Natufood moet je wel anders doseren dan nutriton: nutriton bevat maar 30% johannesbroodpitmeel, dus qua indikken zou je moeten starten met 1/3 van de hoeveelheid die je met nutriton gebruikte, en dan kijken of dat voldoende is. Check ook goed of het nog uit de fles komt, want je kindje moet nog wel echt fatsoenlijk kunnen drinken. Wij konden om die reden maar beperkt indikken, omdat ze vanwege de hartritmestoornis gewoon weinig energie en zuigkracht had, maar het gaf iig wel verbetering Direct verschil: ja en nee. Het is niet zo dat alle pijn dan direct weg is, want zeker als de slokdarm al geirriteerd is, heeft het even nodig om te herstellen en dan duurt het dus even voor je echte rust krijgt. Maar het zou in ieder geval niet erger moeten worden en je zou wel wat meer rust en minder huilen moeten bemerken. Als dit onvoldoende helpt, heb je medicatie nodig, vandaar mijn advies om echt een andere arts te zoeken. De arts die je nu hebt, zal vanuit zijn ideeen ws ook niet happig zijn op medicatie Hier hielp indikken wel, (rechtop tegen ons aan krijste ze dan iig niet meer, wat ze daarvoor wel deed), maar we kregen pas echt verbetering toen we met medicatie zijn gestart. Verder is het misschien wel handig om goed na te denken hoe je naar de arts toe communiceert: je bent niet heel vreselijk duidelijk, waardoor je tegenstrijdige dingen lijkt te zeggen en zeker bij een arts gaat dat niet bevorderend werken. Zet6 dus evt alles op een rijtje op papier, netjes gestructureerd, zodat je de arts een helder overzicht kunt geven van klachten en wat je al geprobeerd hebt...
Ik moet toch eens eerst alles lezen voordat ik een reactie plaats . Geen ervaring met reflux, maar als ik zo lees wat jouw kinderarts schrijft, dan zou ik ook al gaan twijfelen. Ik zou bijna opvatten, dat alle kinderen die niet goed of niet genoeg slapen iets medisch moeten hebben of krijgen. Als ik alles geprobeerd zou hebben en mijn kindje bleef huilen, dan ging ik niet weg uit het ZH tot ik wist wat er was. JBPM heb ik ook van gehoord, schijnt vaak goed te helpen. Lees; vaak = niet altijd. Mary, ga echt voor een second opinion, om reflux o.i.d. echt uit te sluiten. Het is niet normaal dat een kindje de hele dag huilt.
Mary, trek je eigen conclusie en volg je gevoel. Ook wij hier in het forum hebben niet altijd de wijsheid in pacht. Het heeft geen zin om op ieders advies (hoe goed bedoeld ook) in te gaan. De een zegt dit, de ander zeeft dat. Als je die allemaal opvolgt word je alleen maar nog radelozer. Lees de reacties en trek je eigen conclusies. Lees boeken, bijvoorbeeld van Ria Blom of Stephanie Lampe, en neem op basis daarvan je beslissing. Ik hoop dat jij en je baby de rust gaan vinden. Ik weet nog hoe radeloos ik me in het begin voelde en dat is ook allemaal goed gekomen. Het wordt beter, echt. De eerste paar maanden is aanpoten, daarna wordt het geleidelijk aan steeds makkelijker.
Die arts van jou mag terug naar de schoolbanken en naast leren wat reflux is ook leren onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg, en oorzaak en wat het verergerd. Ik snap dat het voor jou wat lastig is. Kinderarst of een paar vrouwen op het forum geloven. Daarom voor jou wat links, die allen zeggen dat de oorzaak een niet goed werkende sluitspier is. Oesofagale reflux - Wikipedia Spuugpoli - Reflux bij baby´s Reflux baby (spugen): symptomen, kenmerken en behandeling | Mens en Gezondheid: Kinderen inbakeren.nl - baby reflux, verborgen of spugen http://www.mlds.nl/ziekten/43/reflux-bij-babys/
Ik heb bij de reformzaak van het merk Tammie jbpm gehaald, is deze oke andere hebben ze niet? Kan ik dit ook gebruiken bij friso extra voor hongerige babies?
Ja volgensmij heet her merk nu anders maar jbpm is goed. Even ietsje minder van gebruiken en goed kijken of het eruit komt. Het klonterd wel wat sneller dus goed roeren/schudden
er staat 1/4 theelepel voor koude gerechten en 1/2 voor warme Ik heb puntje van een theelepel gedaan weet anders niet hoe ik minder moet doseren? Is dit oke of te weinig. 1/4 niet heel weinig.
De hoeveelheid is per baby verschillen. Het ene kindje heeft aan heel weinig genoeg en de ander heeft meer nodig. Wij kunnen dus niet zeggen of dit te veel of te weinig is. Uitproberen is de truc.