baby laten logeren bij opa en oma?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daffie, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Ons kindje zal sowieso bij oma en opa moeten gaan logeren, daar ik en mijn vriend met toch wel slechte werkuren zitten, ik doe namelijk nachtdienst en vriend doet ploegensysteem.

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    De eerste logeerpartij van mijn dochter was bij mijn zus, volgens mij was m'n dochter een half jaar of zo. Zus woont dichtbij dus.. kan ik altijd nog "invallen" :)
    Bij oma slapen doen we bijna nooit, is eigenlijk ook nooit nodig. Ik heb haar 't liefste lekker dicht bij mij! Dan maar egoïstisch!
    Als ik ergens logeer dan neem ik haar ook mee.

Mijn man en ik hebben samen gekozen voor (een) kind(eren) dus lossen we het liefst alles zelf op. Als we een latertje hebben, weten we dat ons meisje wél uitgeslapen is. Jammer dan! Van mij hoeft ze niet naar opa/oma. Dan maar ff erg moe!

3. Niet meer actief

op zich hoeft het logeren ook helemaal niet gezien te worden als oplossing voor mogelijke oppasproblemen.

Astrid is dus gaan logeren zodat ze op die manier oop en oma leert kennen. Ze vinden het leuk om met haar bezig te zijn. Gewoon lekker keuvelen met de kleine.

Mijn ouders gaan nu zelfs groter wonen omdat ze dit toch eigenlijk ook wel heel graag willen. Zeker nu er een derde kleinkind op komst is (mijn zus heeft 1 dochter) "steekt" het toch wel dat ze niet eens kunnen blijven slapen.

Ik merk nu dat astrid het dus ook echt leuk vind en ze leert zo toch ook weer andere dingen. Ze blijft dus ook niet logeren omdat wij wat te doen hebben, nee eigenlijk gewoon omdat het leuk is. Zowel voor de grootouders en op termijn ook voor de kleine!

4. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik doe het niet. alleen als het echt niet anders kan. ga der veel teveel missen.

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Jayden is voor het eerst logeren geweest toen hij 3 weken was. Wij zaten er écht even doorheen hoor! Hij heeft de eerste 5 weken zóveel gehuild, ik was echt blij dat mn ouders hem een nachtje hebben overgenomen! En aankomende vrijdag gaat hij weer logeren bij ze, dan gaan mijn man en ik eens ff lekker iets met zn tweetjes doen! Een baby is heerlijk, maar je relatie is ook belangrijk....(mijn mening)

groetjes Setje

6. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Voor mij hoeft het ook niet, logeren bij opa en oma. Wil hem liever zelf bij mij hebben.
    Als het niet goed voelt moet je het inderdaad niet doen.
    Ik heb hem nog steeds nergens gebracht om op te passen en hij is toch al 10 weken :D Kan het gewoon nog niet.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dan zal ik misschien een heel ontaarde moeder zijn mijn meiden gaan regelmatig logeren. Bij opa en oma bij de tantes. Gewoon omdat dat leuk is.

Sterre was 6 maanden toen ze voor het eerst naar opa en oma ging en Ysa 7 maanden. Eerder had best gemogen van mij maar was lastig ivm de bostvoeding.

ik geniet ervan om dan lekker samen met mijn man op stap te gaan, uit eten lekker uitslapen. Tuurlijk als we ze gaan ophalen ben ik super blij maar sorry geen last van missen als ze een nacht weg zijn.

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Mijn moeder heeft een 2e hands ledikantje gekocht voor het geval dat. Mijn schoonmoeder zal hetzelfde doen. Het is niet zo dat ze het kindje opeisen maar dat het wel absoluut welkom is en dat ze het heel leuk zouden vinden als het een keertje uit logeren zal.

Ik heb nog geen kinderen maar dat lijkt mij geen probleem, ik ben een moeilijk kind geworden wat betreft uit logeren omdat mijn moeder dat nooit deed en ja op een gegeven moment moet het toch een keertje gebeuren en tuurlijk lijkt me dat moeilijk om je kindje achter te laten, maar volgens mij heb je ook een paar voordelen ervan.

Kan begrijpen dat het niet de bedoeling is om je kind bij oma en opa te planten maar er word wel een tikkeltje overdreven gereageerd vind ik.
    Logeren kan ook gewoon iets leuks zijn voor het kindje zelf
    Maar dat is mijn mening

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Kan begrijpen dat het niet de bedoeling is om je kind bij oma en opa te planten maar er word wel een tikkeltje overdreven gereageerd vind ik.
    Logeren kan ook gewoon iets leuks zijn voor het kindje zelf
    Maar dat is mijn mening[/quote]

Daar kan ik me wel in vinden, ik heb soms verbaasd reacties gelezen. Ik gun mijn ouders en schoonouders een goede band met hun kleinkind en ons kindje gun ik een goede band met zijn of haar opa en oma. Logeren en oppassen is dan toch een stimulerend middel daarin. Als ik er altijd bij ben, hoe kunnen ze dan lekker opa&oma zijn? Toen we het goede nieuws vertelden kregen we meteen al de oppasaanbiedingen! Daar wordt ik alleen maar blij van..! Het kindje is ook niet 'mijn bezit', ik wil het graag delen!

10. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Anderhalf jaar? :confused: Sorry hoor, dat vind ik erg laat. Mijn dochter sliep met een maand al bij mijn moeder, door omstandigheden. Dat beviel zo goed dat het vaker gebeurt. Iedereen blij hier thuis, vader-moeder-dochter-oma. Prima toch?

11. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    mijn man en ik willen ons kindje ook het 1e jaar niet laten logeren bij de opa's en oma's. daarna misschien wel maar dat zien we dan wel , als de tijd daar is.

12. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Merijn is vanaf het moment dat ik weer moest werken (dus met 3 maanden) 2 dagen per week bij mijn ouders overdag. hij is dus helemaal gewend aan hun huis en hij is gek op opa en oma.

Ik moest wel even wennen, maar Merijn is voor het eerst uit logeren geweest daar toen hij 4 maanden was. Toen gingen wij voor het eerst weer op stap met zijn 2en. Sindsdien heeft ie denk ik ongeveer
    6 nachten daar gelogeerd in totaliteit.

Ik heb er geen problemen mee om hem daar te laten slapen, mis hem wel vreselijk! Maar ik zou hem nergens anders laten slapen..

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ik vind het zinnetje "je kind bij oma en opa te planten" een beetje overdreven. Opa en oma vinden het hardstikke leuk, en zolang je kindje er niet van slag of uit zijn/haar ritme van raakt is het naar mijn mening toch goed? Zo is idd iedereen tevreden. Maar goed, als je het uit principe kwestie niet wilt, moet je het zeker niet doen!

Ik logeerde vroeger altijd graag bij mn opa en oma, altijd extra verwend worden en leuke dingen doen! Ik hoop dat als Jayden wat ouder is hij een goede band krijgt met zn opa en oma. Zij zijn iig al helemaal weg van hem ;)

groetjes Setje

14. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik voel me toch een beetje gekwetst want niet iedereen heeft een goede band met haar ouders en/of schoonouders... Hoe graag ik dat ook zou willen...
    Ik zie mijn kind zéker niet als mijn bezit, maar dat heeft niks te maken met oppassen.
    Bovendien vind ik het onzin dat àlleen oppassen een manier zou zijn om een goede band op te bouwen met je kleinkind. Ik ben ook nooit vaak bij mijn opa en oma's wezen logeren, maar had een hele fijne band met ze.

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Volgens mij word er hier veel verward met logeren en opassen.

Logeren bij oma en opa hoeft niet perse uit eigenbelang te zijn.

Kortom iedereen doet wat hij wilt en wat hij denkt wat het beste is, maar ik vind het niet raar om mijn kind een nachtje te laten logeren bij oma en opa. En iedereen heeft natuurlijk zijn eigen situatie thuis.

Ik was alleen verbaasd hoeveel reactie's er waren die het niet wouden. Terwijl ik het eigenlijk best normaal vind.

16. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Mijn neefje van 8 weken heeft afgelopen vrijdag bij ons geslapen. Hartstikke leuk om even te 'oefenen' en zo konden papa en mama mooi even erop uit met z'n tweeen!
    Ik hoop ook zo makkelijk te worden! Heb toevallig wel genoeg oppasadresjes om me heen! Opa's oma's broers en zussen.

17. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    @Patrieske, dit topic gaat over bij opa en oma logeren..... Niet iedereen heeft idd een goede band met ouders en/of schoonouders, dat is waar en je hoeft niet persé te logeren om een goede band te krijgen met opa en oma. Je hoeft je toch door dit topic niet gekwetst te voelen?

groetjes Setje

18. daffie

daffie Lid

8 jan 2007
    50
    0
    0
    Dordrecht
    Mijn ouders hebben mij als baby nooit bij mijn opa en oma laten slapen en toch heb/had ik een goede band met beide oma's en opa's.
    Toen ik een jaar of 4 was vroeg ik zelf aan mijn moeder of dat ik bij opa en oma mocht slapen en vanaf toe ging ik bijna ieder weekend logeren bij mijn opa's en oma's.
    En zo wil ik het dus ook.
    Anders heb ik zo het gevoel dat ik mijn kindje daar maar heen breng en wie zegt dat hij/zij het daar dan naar de zin heeft?
    Als het zelf aangeeft dat het bij opa en oma wil slapen vind ik het helemaal prima.
    Natuurlijk gaat mijn kind straks een dagje alleen naar opa en oma maar dat vind ik wat anders dan daar op zo'n jonge leeftijd al gaan slapen.

Deel Deze Pagina