baby laten slapen terwijl ik zoon naar school breng?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juliette77, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij een baby zou ik dat ook doen idd, maar als het gaat om een kind ouder dan een maand of 9, dan wordt dat al wat lastiger: Thirza slaapt echt alleen in haar bed.
    Ben soms wel eens jaloers op die moeders die hun kind gewoon in de ligstand in de wandelwagen kunnen leggen en gaan en staan waar je wilt.
    Maar hier kan dat dus niet, en dat zou voor mij dus reden zijn om de tweede te laten liggen slapen. Babyfoon mee, en klaar. Mara goed, ik heb wel de luxe dat de school hier echt maar 100 meter verderop staat.
    Als dat verder zou zijn, zou ik iets proberen te regelen met de buren.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als men daar echt zoveel moeite mee heeft, dan kan men het toch zo plannen dat de peuter van 2 slaapt VOOR het ophalen van het andere kind? Dus na de lunch erin. Kan het mooi 2 uur slapen.

3. raspberry

@ZG: met de gemiddelde schooltijden red je dat niet hoor ;)
    Hier begint de school weer om 13.15, voor kind dan op bed ligt, is het half 2, en om kwart over 3 moet je weer bij school staan....
    Zelfs met de luttele 5 minuten die ik zelf daarvoor nodig zou hebben, zou je kind dan dus maar minimaal kunnen slapen. En als puk2 net zo gaat slapen als Thirza op deze leeftijd, dan wordt er dus van 1-4 geslapen. Nou, dan breng en haal ik Thirza echt wel even, terwijl nummer 2 lekker ligt te slapen :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik zou de oudste nog liever laten overblijven dan de jongste alleen in huis achter te laten.

Maar er zijn vast meer moeders met hetzelfde probleem. Valt daar niet iets mee te regelen, bijvoorbeeld een wisseling? Dan hoef je minder vaak je kindje wakker te maken.

5. zogelukkig

Ik ook.
    In mijn tijd had je nog geen overblijftijd, maar ik hoorde laatst op een feestje dat omdat de meeste moeders werken er nog maar heel weinig kinderen naar huis gaan tussen de middag. Toen mijn jongste zusje op de lagere school zat. bleven er een handjevol kinderen over, nu is het eerder andersom.

6. raspberry

Verschilt nogal per school, op de school hier wordt niet overgebleven :( Ja, voor de kids die ook naar de buitenschoolse opvang gaan, die vallen dus onder de tussentijdse opvang.

Ik bleef zelf altijd wel over op school, was een school waar kids ook van verder kwamen, (vanwege het gereformeerde karakter van de school). Hele klas bleef over, geen hond die naar huis ging. Zou ik wel ideaal vinden, als elke school dat gewoon deed :) Los je iig al de helft van het brengen/halen-probleem mee op ;)

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier doen ze wel aan overblijven maar de kids die in de buurt wonen moeten dan betalen. Waarschijnlijk gaat onze meid wel overblijven als ze over een jaartje naar school gaat, zeker op de dagen dat ik moet werken.

Bij ons was vroeger ook overblijven. Soms bleef ik over soms niet. Mijn moeder was bij ons op school de overblijfmoeder.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    In ons dorp hebben de meeste scholen tussen 12.00 en 13.30 uur pauze. Ervoor slapen gaat dus niet en erna is wel erg laat.

Er is 1 school en die hebben afwijkende tijden namelijk iedere dag van 09.00 tot 14.00.
    Lijkt me ideaal! Ga ik op mijn werk regelen dat ik op die tijden werk, en ik hoef (buiten vakanties) nooit voor opvang te zorgen.
    Is zo'n probleem als de TS nu heeft ook meteen opgelost.

9. misa

misa Niet meer actief

Er zal vast al een hele discussie over dit onderwerp zijn, die heb ik niet gelezen.
    Ik weet niet of ik het zou doen. Stel er gebeurt je iets, dan ligt de kleine alleen in huis. Is het geen optie om de babyfoon bij de buren te brengen? Of als je het wel doet zorgen dat er iemand op de hoogte is dat jij dat smiddags standaard rond dezelfde tijd doet.

Ik weet niet of ik het straks zou doen, heb er nog geen ervaring mee. :) Je moet je in ieder geval wel goed bij je keuze voelen.

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb de keuze deze week ook moeten maken. Ik moest heel snel even naar de huisarts omdat ik een blaasontsteking heb en de praktijk tot 12 uur open was en ik om 11:30 belde en net mijn dochtertje in bed had gelegd en die sliep al. Ik heb wel mijn schoonmoeder gebeld dat ik ging en weer gebeld toen ik terug was maar sjee wat voelde ik me schuldig

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Maar ik vind 100 meter van je huis af toch wel een heel verschil dan echt op je fiets het blok uit moeten. Jij als het goed is dus gewoon je huis in de gaten houden en zelfs de babyfoon meenemen...

12. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    vorige week kwam de buurvrouw aan de deur dat ze haar zoontje naar school ging brengen en dat de baby boven lag te slapen (8 weekjes).
    Ze kwam daarna melden dat ze er weer was.

Vanaf hier naar de school is het heen en terug (dus bij elkaar) 15 tot 20 min.
    Persoonlijk zou ik het niet doen (zeg nooit nooit) maar goed dan kun je het nog beter even melden voor als er bijv. iets gebeurt dat ik dan weet dat de baby daar ligt.

Wel vind ik dat je dan een verantwoordelijlheid bij de buren neerlegt, maar goed dat is een ander verhaal.

Dus nee ik zou er zelf absoluut niet voor kiezen of er moet echt iets dringends zijn waardoor het niet anders kan

13. adi

adi Niet meer actief

Maar kreeg jij dan de sleutel en de babyfoon, en moest jij de baby gaan halen als die wakker wordt? Of wat was de afspraak?

14. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary

nee niets.... het rare is. Ze praat echt nooit tegen me en ik was nogal verbaasd toen ze dat kwam zeggen.

Heb geen telefoonnummer zelfs van hun. Ik was ook beetje boos omdat ze de verantwoordelijkheid bij mij neerlegde toen.
    Ik had echt zoiets van naja het zal wel waar gaat dit over.

Maar goed mocht er brand zijn uitgebroken had ik tegen de brandweer kunnen zeggen dat er nog een baby was.. Ik denk dat dat haar bedoeling was. Ik vond het in ieder geval heel raar. Maar dat kan ook aan mij liggen

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het ook raar. Je hebt totaal geen mogelijkheid om naar het babytje toe te gaan, mocht er iets zijn. Dan had ze net zo goed niks kunnen zeggen.
    Als je buurvrouw na vandaag niks meer zegt tegen je, dan zit ze ws ook op zp.;)

16. adi

adi Niet meer actief

hahaha, misschien heeft ze wel in deze topic eerder vol vertrouwen geschreven dat zij het wel goed doet omdat ze de buurvrouw van te voren waarschuwt :D

17. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    hahaha ja wie weet :p dan is het maar duidelijk gelijk toch

18. zogelukkig

Nou ja; lekker makkelijk van die buuf zeg, raar wezen!

Ik zou er even duidelijke afspraken over maken, nu legt ze de verantwoordelijkheid bij jou!

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Belachelijk. Zoiets doe je in goed overleg. Wat nou als jij nog boodschappen moest doen? Of naar de tandarts? Je vráágt he top zijn minst. Precies wat ze hierboven ook zeiden: Of je op wil letten en of je de kleine uit bed wil halen als ze huilt.

Ik vind dit echt raar van de buurvrouw. Helemaal als jullie al niet super close zijn...

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik laat haar ook niet alleen als ik even de hond ga uitlaten en dit duurt echt niet langer dan 5 minuten (hij wil met dit weer het liefste niet eens naar buiten)

Deel Deze Pagina