baby laten slapen terwijl ik zoon naar school breng?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juliette77, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Een huis is een huis of hij nu in Rotterdam staat of in een lieflijk klein gehuchtje in het noorden van het land. In beide gevallen zit hetzelfde ongelukje in hetzelfde kleine hoekje...

2. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL

behalve als het kindje op zijn hoofd valt... dan valt er nog weinig te roepen....

Kijk, het is mijn keuze ook echt niet! maar om al die andere vrouwen als dom of onverantwoord te bestempelen vind ik ver gaan....
    maar dat is mijn mening;)

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

meen je dat nou serieus? wat heeft de woonomgeving nou in hemelsnaam te maken met ongelukken die kunnen gebeuren binnenshuis?

ik woon in rotterdam alexander..hier laat ik mijn kindje nooit alleen thuis en ik zou het ook niet doen als ik tussen de koeien op een weiland woonde.

4. lennylenn

@luannie: tsjah sorry maar al die andere vrouwen die het wel normaal vinden om hun kindje thuis alleen te laten vind ik idd dom en overantwoordelijk..ALLEMAAL ja.
    je kan het moeilijk bij de ene mama wel oke vinden en bij de andere niet.

je baby heeft jou nodig om hem/haar te beschermen, zelf kan hij/zij helemaal niks behalve huilen op het moment dat er iets gebeurd. zou jij als mama daarmee kunnen leven alleen omdat je het te vermoeiend vindt om je baby mee te nemen naar buiten? kom zeg waar hebben we het over.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het hoekje in Moddergat is echter een stuk kleiner dan het hoekje in Rotterdam. ;)

Maar het is maar net wat jij, vanuit je eigen referentiekader natuurlijk, ziet als "bewust in gevaar brengen" van een baby of kind. Ik zit regelmatig in mijn mega kindveilige, rookvrije auto met 14 airbags, beide kindjes in met isofix bevestigde autostoeltjes en zie dan moeders op hun fietsen. Een kleintje vóórop, een kleintje achterop en dan nog een paar kinderen rechts en links (allemaal zonder helmpje uiteraard!) manoeuvrerend door het drukke stadsverkeer. Dat denk ík dus wtf, ben je gek geworden? Dat is in mijn beleving dus weer volkomen onverantwoord en zou ik zelf dus NOOIT zo doen. En ook statistisch gezien is dit een stuk gevaarlijker dan waar we het in dit topic over hebben. :)

6. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL

Nee, daarom doe Ik het ook niet! Ik neem haar altijd mee...

Maar zoals eerder een voorbeeld; alleenstaande moeder die 's avonds de hond nog moet uitlaten... of vind je dan dat ze der kind ook mee moet nemen? dat is pas zielig voor de baby/kind. Uit het warme bedje, wakker, de kinderwagen in.... de kou in!

Maar als je naar de supermarkt gaat ofzo... tsjaa dat is inderdaad in mijn ogen niet echt slim! ookal denk je in 5 minuten terug te zijn, de rij kan langer zijn of iets anders wat je langer weghoudt..

Maar blijf erbij dat het ieder zijn keus is.. Wij doen vast ook dingen die zij weer totaal niet begrijpen en gevaarlijk vinden.... Maakt dat ons slechte moeders?

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Je bent als ouders ten allertijde verantwoordelijk voor je kindje. Laat je het alleen, dan ben je onverantwoordelijk bezig, iets anders is daar echt niet van te maken...

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Komt toch aardig in de buurt van dom hoor;)

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Nogmaals, er zit een groot verschil tussen een kind uit school halen en je baby laten liggen of voor je huis even je hond te laten plassen...
    Ik haal dagelijks mijn zoon uit school en het blijft echt niet altijd bij 5 minuutjes hoor. Soms duurt het ruim langer voordat ze naar buiten komen en dan ben je zomaar een kwartier tot 20 minuten onderweg..En ik woon ook vlakbij school..

10. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    hhahha ja, dat dacht ik ook;) maar wist niet hoe ik het anders kon omschrijven...

De moeders die het wel doen die worden nu omschreven als slechte moeders die het niet goed voor hebben met hun kindje... en dat is niet waar naar mijn mening...

maar er zijn wel 10000 dingen die ''gevaarlijk'' zijn, tis maar net de keuze die je maakt.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ja bla bla bla, tot het in je naaste omgeving daadwerkelijk gebeurt. Mijn verhaal is geen uit m'n duim gezogen verhaal, 't is helaas echt gebeurt. Je kunt daar wel lekker luchtig over doen, maar dit kan dus iederèèn overkomen meid:(

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat KAN een wezenlijk verschil uitmaken, voor ons wel in elk geval. Ik heb trouwens niet gezegd dat dat specifiek of uitsluitend te maken heeft met de woonomgeving. Ik heb al in een eerdere post genoemd welke voorzorgsmaatregelen wij in en om ons nieuwe huis namen toen we dit deden en vele ouders met ons. De omstandigheden in ons vroegere huis en omgeving waren zodanig anders dat ik het daar dus nooit aangedurfd had. Het was een ouder huis bijvoorbeeld dus toch wat groter brandgevaar, er werd op klaarlichte dag ingebroken, geen contact met buren. Om maar een paar dingen te noemen.

13. lennylenn

@luannie: slechte moeder vind ik weer té hard klinken ik zeg liever overantwoordelijke moeder.

maar niemand kan mij een slechte of onverantwoordelijke moeder noemen, ik laat mijn kindje niet in omstandigheden achter waarbij er ongelukken kunnen voorvallen en ik hem niet zou kunnen helpen. niks in die richting.
    het "ergste" dat ik gedaan heb is mijn kindje zichzelf in slaap laten huilen max 20 min.

en hoe hard dit ook klinkt maar ik doe nog liever mijn hond aan iemand anders geven dan dat ik mijn kind elke dag alleen thuis moet laten omdat ik de hond moet uitlaten. mijn kind gaat voor alles en iedereen.

en mijn reactie was trouwens niet naar jou gericht hoor :)
    het was gewoon een reactie op jouw reactie

14. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    haha ik snap hem hoor!

Maar je kind in slaap laten huilen, vind ik ook niet kunnen... (ok, is iets wat overdreven) maar ik vind jou geen onverantwoorde of niet lieve moeder,;) soms kan je gewoon niet anders... snap je?

dit wordt trouwens een eindeloze discussie haha!

15. lennylenn

offtopic: dat moesten we proberen en bleek dat maddi dat nodig had om in slaap te komen..was meer jammeren dan huilen.

idd dit wordt een eindeloze discussie...we hebben allemaal nu denk ik wel onze mening kunnen geven.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach, discussieren kan leuk en leerzaam zijn. ;) En we houden het zowaar redelijk netjes. Alhoewel ik toch echt moet gniffelen om voor domme en onverantwoorde moeder uitgemaakt te worden, jullie moesten eens weten ha ha. :D Maar ik ga nu pitten meiden.

17. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @Lennylenn; oh lijkt me verschrikkelijk! Ik vind huilende baby's namelijk zooo zielig haha! maar gelukkig is het alleen jammeren! Kan mijn dochtertje ook goed ;)

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ach ja, net als dat ik echt moet gniffelen om voor neurotische moeder uitgemaakt te worden, omdat ik ervoor gekozen heb mijn kind nooit alleen te laten;) Je moest eens weten:D

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kansloos. ;)

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843