Onze oudste heeft corona. Nu is onze baby van 5 maanden ook heel erg verkouden. Heeft iemand weleens een baby laten testen (PCR)? Zelftest hebben we wel gedaan, heel voorzichtig. Die was negatief, maar dat geeft natuurlijk geen uitsluitsel. Ik vind het zelf zo naar om zo’n kleintje te testen. Neusdruppels en spray is al steeds zo’n “gevecht”. Aan de andere kant wil ik wel graag weten of ze het heeft of niet. Daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Bij Etos verkopen ze nu zo’n lolly-test. Geffen ervaring mee. Maar misschien is dat wat ipv laten testen bij de ggd?
@FVD Ja ik heb onze baby met 10 weken laten testen. Nu moet ik wel zeggen dat ik Corona had en toen zij begon te niezen en hoesten heb ik een zelftest bij haar gedaan (terwijl ze half sliep) Eerst even in wang en toen in neus (dat werd toen door de ggd geadviseerd bij baby, in poep zelfs ook nog bij jonge baby’s maar ik heb dat niet gedaan) en die was gelijk positief. Ik wilde het echter bevestigd zien dus ook bij GGD geweest. Dat is gewoon even kort in de wang en in de neus (niet diep) Ze fronste even met haar oogjes maar verder niets aan de hand. Ik mocht haar gewoon vasthouden. Ik had toen alleen nog geen ID voor haar dus uittreksel geboorte aangifte mee. Ik had gewoon ggd gebeld maar die verwezen me door naar regionale GGD maar vervolgens werd ik alsnog gewoon naar de teststraat in de buurt verwezen en werd ze gewoon als kind/baby getest zeg maar. Overigens vind ze de thuistest echt niet boeiend en daarom toen ook bij GGD laten testen. Wat ze dus ook niet boeiend vond. Ik weet niet of ik dat had gedaan als ze de thuistest al zo naar vond. GGD gaf aan dat veel mensen baby niet laten testen maar dan als positief beschouwen en in quarantaine houden. Kan natuurlijk ook (mits ze dan dus niet naar opvang gaat) Ik wilde het echter graag bevestigd zien bij GGD voor het geval dat ooit nodig moest zijn in de toekomst. (Je weet het niet tegenwoordig )
Mijn zus heeft haar baby van 6 maanden laten testen en vond het echt enorm meevallen. De baby reageerde eigenlijk niet en het was zo klaar. Wat haar betreft geen negatieve ervaring
Vandaag toevallig ook mijn baby van 6 maanden laten testen. Ze reageerde amper op t stokje in haar mond en neusje. Totaal geen negatieve ervaring.
Volgens mij is een baby ook minder heftig dan een dreumes of peuter met meer besef en eigen wil. Dat zou mij enorm tegenhouden.
Hier ook zoonlief met 5 maanden getest bij de GGD en ook nog een keer zelf. Totaal geen negatieve ervaring mee. Kleine frons en een glimlach. Gelukkig negatief toen, broer was wel positief
Ook mijn ervaring. Mijn kleuter zette die hele teststraat op z’n kop (gelukkig was ie positief waren we er even vanaf ) de baby gaf geen kik (de eerste vaccinaties vrijdag waren erger ) en de oudste van 7 die snapt het en die vindt het niet fijn maar wil wel graag testen omdat hij bijv uit quarantaine wil. Dus die geeft ook nooit een kik.
Dank voor alle reacties! Over het algemeen geen negatieve ervaring dus. Ik wil het ook gewoon zeker weten. Je weet maar nooit voor de toekomst inderdaad. Of als ze over een paar weken ineens andere klachten krijgen (MIS-C). We gaan het gewoon proberen. Als het een drama wordt zeg ik gewoon dat ze maar moeten stoppen. Niet ten koste van alles.
We zijn net terug. Het ging heel goed gelukkig! Voor ze doorhad wat er gebeurde, was het al klaar @Mapje goed dat je dat zei van het geboorteregister. Dat was ik anders helemaal vergeten denk ik.
Misschien heeft onze baby het gehad met 2 weken oud. Maar niet getest. Niet bij me opgekomen en ga dit ook niet doen. Wij hadden beide corona man en ik. Oudste 2.5 jaar is wel al 3x getest en vind 't niets engs maar de vraag is zo'n test dan wel goed als het minder diep gaat. Geen idee. Heb me nu voorgenomen de oudste ook niet meer te testen. Reden.. bij de opvang doen de meeste het niet omdat ze t zielig vinden. Tuurlijk blijft t een keus maar vind de 1 wel de ander niet dan ook niet echt helpen. Ik bescherm andere door mijn kind te testen en andere doen dit niet (om wat voor reden dan ook) (geen aanval !) Ook aub geen discussie waarom je je kind niet test.